eo-jongerendag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 jan 2004 16:56

JopieK schreef:
Evelien schreef:Schouls ken ik wel.

Ras zegt mij niks.....

Is vrij nieuwe docent. Ik ken 'm ook zo niet hoor, maar wat niet is kan komen, hoop zeer binnenkort toestemming te krijgen van de uni (lerarenopl. Informatica) om stage te mogen lopen (Ebbers had toegezegd dat dat in principe bij hem kon, alleen nog toestemming nodig van Van Putten in dat geval)

welke Ebbers? Arie of Dick?

JopieK
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor JopieK » 24 jan 2004 18:17

Evelien schreef:
JopieK schreef:

Ras zegt mij niks.....

Is vrij nieuwe docent. Ik ken 'm ook zo niet hoor, maar wat niet is kan komen, hoop zeer binnenkort toestemming te krijgen van de uni (lerarenopl. Informatica) om stage te mogen lopen (Ebbers had toegezegd dat dat in principe bij hem kon, alleen nog toestemming nodig van Van Putten in dat geval)

Arie (de jonge). Had trouwens vorig jaar zoon en dochter van de andere Ebbers op HGJB zeilkamp.
Cognito Ergo Credo, Credo Ergo Sum

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 25 jan 2004 00:01

JopieK schreef:
Evelien schreef:
JopieK schreef:

Ras zegt mij niks.....

Arie (de jonge). Had trouwens vorig jaar zoon en dochter van de andere Ebbers op HGJB zeilkamp.

:mrgreen:
familie van je :mrgreen:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jan 2004 13:46

:roll:

ON TOPOC.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 jan 2004 15:41

Inderdaad.... de kritiek is verstomd... iedereen overtuigd? :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jan 2004 17:08

Marnix schreef:Inderdaad.... de kritiek is verstomd... iedereen overtuigd? :D

Laten we zo zijn:

Laat ieder in zijn/haar waarde met zijn/haar mening? oke?

Bij een eo jongerendag of een andere activiteit denkt de een er anders over dan de ander. Laten we elkaar respecteren in elkaars meningen. Oke?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jan 2004 13:26

Ben ik het mee eens. Maar het gaat er uiteindelijk natuurlijk niet alleen om wat jou mening is, maar ook wat Gods mening is. Iedereen zal uiteindelijk ook van zijn eigen mening rekenschap af moeten leggen. Ik merk dat God de jongerendag zegent en enorm steunt, ik zie dat God door de jongerendag heen harten verandert. Ik denk dat je dan moet uitkijken met de EOJD een instrument in de hand van de duivel te noemen

Poolrev
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Poolrev » 26 jan 2004 16:48

Marnix schreef:Ben ik het mee eens. Maar het gaat er uiteindelijk natuurlijk niet alleen om wat jou mening is, maar ook wat Gods mening is. Iedereen zal uiteindelijk ook van zijn eigen mening rekenschap af moeten leggen. Ik merk dat God de jongerendag zegent en enorm steunt, ik zie dat God door de jongerendag heen harten verandert. Ik denk dat je dan moet uitkijken met de EOJD een instrument in de hand van de duivel te noemen

Ik denk van niet, en daar blijf ik bij. Ik heb teveel anders gezien. Je hebt me er zeker niet van overtuigd, het enige waar je mij van overtuigd heb is dat ik het nu helemaal zeker weet dat ik het wel degelijk bij het rechte eind heb.

Ik heb expres niet gereageerd, aangezien het toch een eindeloze discussie zal blijven. Ik denk dat we daar te eigenwijs voor zijn. Ik vind het ook een 'gevaarlijke' discussie. en dat heeft niet alleen te maken met de EO-jd, maar het onderwerp is voor mij gevoelig en ik zie in het verlengde van de EO-jd nog meer andere dingen. Al deze dingen brengen mij aan het twijfelen aan het hele geloof, daarom ben heb ik verder niet gereageerd. :wink:
Earth has no sorrow that
Heaven cannot heal

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jan 2004 18:57

Okeej, dan gaan we met een verschillende opvatting over dit onderwerp uit elkaar.

Ooit zullen we er achter komen wat God er van vond.

Zijn zegen.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 jan 2004 09:16

Poolrev schreef:En dit is waarom ik het niet eens ben met de EO-jd. Er worden er wel degelijk mee uit de kerk gehaald. Daar getuigen een paar van de bovenstaande reacties van. En is de kerk niet door God Zelf ingesteld?
Misschien grof gezegd, maar de met de EO-jd worden er mensen bij de kerk en Gods Waarheid vandaan getrokken, het is, ja, een instrument in de handen van de duivel.

Je hoeft niet bang te zijn, ik ga nooit naar de jongerendag. Maar ik zeg alleen dat ik het me in sommige situaties kan voorstellen dat mensen schoon genoeg hebben van de kerk. De kerk is door Jezus ingesteld. Tja, maar niet op de manier zoals veel mensen die invullen! En hou op met dat gezeur over instrument in handen van de duivel...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 27 jan 2004 09:44

Laatste EOJD was bijvoorbeeld Michael W. Smith er... als je bij hem niet kan horen aan de teksten dat het gospel is.... klopt er iets niet helemaal

Tja, als ik MWS op dat podium zie springen (zoals op de video die op de EO-site te vinden was) dan denk ik ook: "Daar komt een boodschapper van God." :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

Als ik naar zijn teksten luister dan gaat het nog wel, maar gelukkig bestaat er muziek met meer inhoud. En dan is MWS nog een positief voorbeeld.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 jan 2004 10:58

Tja, als ik MWS op dat podium zie springen (zoals op de video die op de EO-site te vinden was) dan denk ik ook: "Daar komt een boodschapper van God."

Hehe. Leuk he dat Gods boodschappers niet altijd van een kansel hoeven de prediken... maar Gods evangelie ook springend op een podium kan worden verteld. Dat maakt God zo gaaf, Hij is van alle tijden, en zit niet zoals veel mensen vast aan de cultuur en tradities van een bepaalde tijd waarin ze zijn opgegroeid/opgroeien.

Je hoeft niet bang te zijn, ik ga nooit naar de jongerendag. Maar ik zeg alleen dat ik het me in sommige situaties kan voorstellen dat mensen schoon genoeg hebben van de kerk. De kerk is door Jezus ingesteld. Tja, maar niet op de manier zoals veel mensen die invullen! En hou op met dat gezeur over instrument in handen van de duivel...

Amen.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 27 jan 2004 11:40

TheKeimpe schreef:
Laatste EOJD was bijvoorbeeld Michael W. Smith er... als je bij hem niet kan horen aan de teksten dat het gospel is.... klopt er iets niet helemaal

Tja, als ik MWS op dat podium zie springen (zoals op de video die op de EO-site te vinden was) dan denk ik ook: "Daar komt een boodschapper van God." :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

Als ik naar zijn teksten luister dan gaat het nog wel, maar gelukkig bestaat er muziek met meer inhoud. En dan is MWS nog een positief voorbeeld.
Volgens mij is dat wat nederlandse christenen tegen springen hebben meer cultuurtechnisch dan bijbeltechnisch. In de bijbel kan ik geen argumenten vinden waarom je niet zou mogen springen voor God....
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 27 jan 2004 13:24

@mic schreef:
TheKeimpe schreef:

Volgens mij is dat wat nederlandse christenen tegen springen hebben meer cultuurtechnisch dan bijbeltechnisch. In de bijbel kan ik geen argumenten vinden waarom je niet zou mogen springen voor God....

idd, ik ben ook al 20 jaar aan het zoeken, maar niet gevonden... :wink:

En aan de reactie van TK kan je zien dat hij er afgelopen jaar niet bij was, want als ik 1 iemand zie als een boodschapper van God, dan is MWS het wel. toen je in het stadion zat, voelde je God gewoon.

Bovendien geeft MWS God de eer, en niet zichzelf. Hij stoot applaus af, door zn handen naar God te wijzen, hij doet het niet voor zichzelf, maar voor onze Hemelse Vader.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 27 jan 2004 14:06

OK,

aan het eind krijgt God de eer. Aan het begin krijgt MWS (en niet zijn boodschap) de aandacht.

En op mijn tweede opmerking heb ik nog geen reactie.

Verder ben ik het wel met jullie eens dat cultuurverschil niet per definitie betekend dat de ene cultuur meer christelijk is dan de andere. En dat het mogelijk is te springen van blijdschap in God zal ik zeker niet ontkennen.

Terug naar “Archief”