Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 13 dec 2008 13:47

Dat klopt MissF, een waterbed is veel te onstabiel. Mijn zus had over het voeteneind een ander bed geplaatst waarop ze bevallen is. We moeten maar eens kijken of dat bij ons ook kan.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 dec 2008 15:37

in de huiskamer? :wink:

Het klinkt heel vreemd maar het komt toch nog wel regelmatig voor!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 13 dec 2008 16:13

Ik ben dan wel niet zwanger en ik heb geen ervaring met bevallen, maar in de huiskamer bevallen lijkt me helemaal niets.
Soms hoor je ook van die verhalen dat mensen in een bad bevallen oid. Lijkt me helemaal niets al die poespas om je heen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 dec 2008 16:27

In een bad bevallen schijnt wel heel prettig te zijn.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 13 dec 2008 18:09

ook als je in bad wil bevallen, heb je een bed nodig , voor als het niet lukt in bad, of te hechten enz.
een bad bevalling lijkt mij heerlijk, had helaas geen bad.
ik ben ook in de huiskamer bevallen, omdat we geen douche en wc boven hebben dat ging prima, het bed lekker laten staan in de kraamtijd, dan kan je er heerlijk bij liggen met de kraamvisite

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 dec 2008 18:43

Ik heb ook altijd geroepen dat ik in een bad wil bevallen, maar dat ding zou in de woonkamer moeten, en dat lijkt me niet fijn. Wij hebben geen totaal dicht vouwgordijn in de keuken ;)
Maar toen zei iemand al tegen me:' maar al die tijd voor je echte bevalling kun je toch in je eigen bad gaan liggen?' en dat is natuurlijk ook zo, als een bevalling 24 uur duurt, kan ik nog zeker 23 uur in bad doorbrengen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 dec 2008 19:15

MissF schreef:Ik heb ook altijd geroepen dat ik in een bad wil bevallen, maar dat ding zou in de woonkamer moeten, en dat lijkt me niet fijn. Wij hebben geen totaal dicht vouwgordijn in de keuken ;)
Maar toen zei iemand al tegen me:' maar al die tijd voor je echte bevalling kun je toch in je eigen bad gaan liggen?' en dat is natuurlijk ook zo, als een bevalling 24 uur duurt, kan ik nog zeker 23 uur in bad doorbrengen ;)

Je mag toch niet meer in bad als je vliezen eenmaal zijn gebroken?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 dec 2008 19:37

normaal gesproken niet, of iig zonder badschuim etc. maar als je in bad bevalt is het weer anders :-k

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 dec 2008 19:38

overigens hoop ik dat het geen 24 uur duurt voor je! :wink:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 13 dec 2008 21:06

Als je weeën hebt wel, het infectiegevaar is er dan niet meer. Met de jongste heb ik lang in bad gelegen. Heerlijk.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 dec 2008 21:34

Hier heb ik ook in bad gelegen, nou ja niet hier, maar in het ziekenhuis bij de bevalling van Christiaan. Mijn vliezen waren ook al gebroken, maar had al een tijd geen cm erbij gekregen dus zeiden ze van ga maar in bad. Ik zei toen ook van dat mag toch niet. Wel gedaan, maar hij had een hele slechte start en waarschijnlijk een infectie opgelopen. Ik ga dus nooit meer in bad als ze zeggen dat het moet, want ik denk dus wel dat hij daardoor 'zo'n slechte start had. bovendien vond ik het sowieso geen pretje in bad.

Missf ik hoop ook niet voor je dat het 24 uur gaat duren, want anders wordt het water wel erg koud :wink:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 dec 2008 21:49

vaak ontspan je in het warme water waardoor de weeen beter doorzetten!daarom wordt ook vaak gezegd dat je onder de douche moet gaan staan als je veel harde buiken om de zoveel minuten hebt. Dan kan het zijn dat het doorzat omdat je dan ontspant....

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 13 dec 2008 22:50

AikonGirl schreef:
*Annette* schreef:Vind de buikbanden juist geweldig :lol:... dr zit iemand bij ons in de kerk, jonge vrouw, verwacht 2e kindje. Loopt ze toch in een stel positiekleren, zo ouderwets, witte zomerrok ed. vreselijk! Altijd loopt ze er al niet zo netjes bij, en ik irriteer me daar vreselijk aan :oops:! Hou gewoon eenmaal van netjes, en dan zie je een totaal onverzorgd iemand langslopen :shock: :x... Dan denk ik echt bij mezelf, meid je bent nog zooo jong. Kom op hè, we leven in 2008 en niet 10 jaar geleden... Laat die buik zien :)!

*is soms heel nieuwsgierig hoe dr kindje is aangekleed :P, 't heeft al een ouderwetse naam, arm kind als het over 3 jaar na school gaat :oops:*

:redface: :|
Waar je je al niet druk om kan maken zeg.

Ik weet het ben erg :oops:... En het is ook gewoon belachelijk dat ik me er eigenlijks druk over maak, maar toch iedere keer irriteer ik me er mateloos aan als iemand er onverzorgd bij loopt... *doet een poging om het af teleren :oops:*

Mooi buik trouwens Bloempie :lol:!
Wat de toekomst brengen moge........

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 dec 2008 08:31

als je er ouderwets bij loopt hoeft dat nog niet gelijk onverzorgd zijn.

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 14 dec 2008 18:28

paprikameisje2 schreef:vaak ontspan je in het warme water waardoor de weeen beter doorzetten!daarom wordt ook vaak gezegd dat je onder de douche moet gaan staan als je veel harde buiken om de zoveel minuten hebt. Dan kan het zijn dat het doorzat omdat je dan ontspant....

Ik heb ook een tijd in bad gelegen tijdens de bevalling, volgens mij man wel een uur of 2. Zelf heb ik daar niet zo'n erg in gehad omdat ik tussendoor geslapen heb door de verdoving die ik kreeg

Terug naar “Archief”