Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 12 dec 2008 10:28

lammetje schreef:Maar hoe is het nu met de zwangeren? Nog vervelende klachten?

Hier gaat alles goed! Gister bij de vk geweest, alles is goed, m´n onderdruk nog steeds 55, dus ik mag lekker drop en cup-a-soup blijven eten! :P
Gehad over borstvoeding of kunstvoeding. Met Thomas heb ik geen positieve ervaring gehad met de bv, maar afgesproken dat ik het toch ga proberen. Op dag 5 evalueren hoe het gaat. Gaat het goed, dan gaan we door, twijfel ik omdat het om een of andere reden toch niet goed voelt, dan stoppen we er mee. Dit is echt zo opgeschreven, zodat op dat moment er niet andere mensen zullen gaan zeggen van, ik zou het nog even aankijken en nog even dit of dat proberen.
En maandag de twintig weken echo! Heb er errug veel zin in! :D
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 12 dec 2008 11:07

Fijn Bloempie, dat alles goed is. En je hebt groot gelijk dat je het zwart op wit hebt met bv of flesv. Anders gaat iedereen zich er mee bemoeien en dan weet je het zelf ook niet meer.

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 12 dec 2008 12:23

Ik zie aan de er aan de ene kant ook best tegenop om borstvoeding te geven. Bij Mathilde ging het niet allemaal vanzelf, in het begin wel, maar later niet meer.

Ik ben in ieder geval wel van plan om met 6 weken ook de fles ernaast te gaan geven. Als het dan niet lukt met de bv dan kan ik overgaan op de fles, hoe jammer het dan ook is. Want als het lukt met de bv is het toch wel het fijnste vind ik.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 12 dec 2008 13:17

Hier gaat het ook goed, kindje is enorm bewegelijk ik schrik soms echt, want dan krijg ik ineens een por. Zo van ik ben er ook nog. Ging vanochtend een winterjas kopen, had er geen meer en het word nu toch wel koud heb er 1 met knopen zodat ik evt de onderste open kan laten, maar vooralsnog kan ik er nog wel in groeien. Zat de verkoopster, zo :shock: de derde al weer op komst. Ik heb zo'n hekel aan zulke opmerkingen. Laatst presteerde ook iemand om te vragen of het wel gewenst was? :|
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 12 dec 2008 13:19

Ik ga trouwens ook wel weer proberen om bv te geven, maar heb ook nog niet echt positieve ervaring ermee. Bij Christiaan heb ik ruim 4 maanden gekolfd en bij Simon heb ik dus ook al wel gezegd dat ik echt nooit meer ga kolven. Niet gedaan ook, Kreeg hem niet goed aangelegd zodoende zoog hij de boel daar kapot en ik kreeg ook nog eens borstontsteking dus toen ben ik gestopt het moet wel leuk blijven. Een lactatiekundige hoef ik ook niet meer, beide keren ook geen goede ervaring mee. Dus als het nu gelijk goed gaat is het leuk en anders dan gaan we fv geven.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 dec 2008 13:44

rosekapje schreef:Hier gaat het ook goed, kindje is enorm bewegelijk ik schrik soms echt, want dan krijg ik ineens een por. Zo van ik ben er ook nog. Ging vanochtend een winterjas kopen, had er geen meer en het word nu toch wel koud heb er 1 met knopen zodat ik evt de onderste open kan laten, maar vooralsnog kan ik er nog wel in groeien. Zat de verkoopster, zo :shock: de derde al weer op komst. Ik heb zo'n hekel aan zulke opmerkingen. Laatst presteerde ook iemand om te vragen of het wel gewenst was? :|

Ik snap echt niet dat mensen dat durven te vragen zo ontzettend brutaal ik zou echt een rot opmerking terug geven
Gelukkig dat het voor de rest goed gaat!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 dec 2008 14:46

liefie schreef:
rosekapje schreef:Hier gaat het ook goed, kindje is enorm bewegelijk ik schrik soms echt, want dan krijg ik ineens een por. Zo van ik ben er ook nog. Ging vanochtend een winterjas kopen, had er geen meer en het word nu toch wel koud heb er 1 met knopen zodat ik evt de onderste open kan laten, maar vooralsnog kan ik er nog wel in groeien. Zat de verkoopster, zo :shock: de derde al weer op komst. Ik heb zo'n hekel aan zulke opmerkingen. Laatst presteerde ook iemand om te vragen of het wel gewenst was? :|

Ik snap echt niet dat mensen dat durven te vragen zo ontzettend brutaal ik zou echt een rot opmerking terug geven
Gelukkig dat het voor de rest goed gaat!

Ja ik weet nog dat het in mijn moeders 'tijdperk' ook zo was, toen ik op komst was. Vroeg ook iedereen of ik wel gewenst was :roll:

FIjn dat het verder bij iedereen wel goed gaat!
Ik heb overigens ook geroepen dat ik stop als de bv niet lukte, maar heb het nu toch ook weer doorgezet toen het even niet zo lekker liep :lol: Vind het gewoon zonde om te stoppen, ze doet het er gewoon goed op en ik vind het heerlijk!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 dec 2008 15:58

Tja, de maatschappij is nu eenmaal een beetje zo ingesteld.
Als mensen mijn leeftijd weten roepen ze vaak ook:' Wat, nu al zwanger?'
Dan zeg ik meestal:' Ja joh, ik wil er 15, dus ik moet opschieten, anders ben ik niet voor mijn 40e klaar.' Ach, een geintje ervan maken is toch het beste :D

Mijn schoonzusje is 29 en krijgt de 6e. Met mijn zwager lijken ze een jong stel, ze zouden zo voor de eerste keer in verwachting kunnen zijn. Die krijgen zo vaak grote ogen:' De 6e?' Ze lachen er maar een beetje om, zij zijn er gelukkig mee, daar gaat het om :)

Ik heb net klossen en een rugsteun gehaald. Lijkt me heerlijk, kan ik me zo uit het bed laten vallen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 12 dec 2008 18:56

Ik vond de klossen verschrikkelijk, ben er denk ik net te kort voor ofzo :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 dec 2008 19:49

Pff en wat dan nog als een kindje niet helemaal gepland is? Dat hoor je niet te vragen en is ook totaal niet relevant meer als je eenmaal zwanger bent.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 dec 2008 20:40

rosekapje schreef:Ik vond de klossen verschrikkelijk, ben er denk ik net te kort voor ofzo :wink:

wij hadden klossen geleend van vlieger zn collega die heeft ze ooit zelf gemaakt ivm de hoogte van hun bed. Maar op de normale manier was ons bed veelste hoog dus wij hebben ze op de zijkant gelegd en kon ik er prima in en uit! Maar ik was wel weer blij toen ze weg waren hoor.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 12 dec 2008 21:30

Ik vind het zelf ook allesbehalve netjes, om te vragen of iets gepland was of niet. Daarnaast: het gaat &_*$# niemand aan of het wel of niet gepland was! Dat is een zaak tussen de ouders zelf en niemand anders!

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 12 dec 2008 22:01

lammetje schreef:
rosekapje schreef:Ik vond de klossen verschrikkelijk, ben er denk ik net te kort voor ofzo :wink:

wij hadden klossen geleend van vlieger zn collega die heeft ze ooit zelf gemaakt ivm de hoogte van hun bed. Maar op de normale manier was ons bed veelste hoog dus wij hebben ze op de zijkant gelegd en kon ik er prima in en uit! Maar ik was wel weer blij toen ze weg waren hoor.

Ik moet nog kijken hoe wij het op gaan lossen, we hebben nl. een waterbed en die kan niet op klossen. De vorige keer hadden we een bed op de logeerkamer neergezet waarop ik zou kunnen bevallen, maar dat werd uiteindelijk het ziekenhuis. Nu wordt de logeerkamer een nieuwe kamer voor Mathilde. Maar eens informeren bij de thuiszorgwinkel of die er iets voor hebben.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 12 dec 2008 22:34

@ MissF; Het is het beste om 3 uur voordat je naar bed gaat niets meer te eten, het hoofdeind ong. 10 cm omhoog zetten. Door een extra kussen, of iets onder je matras leggen komt je in een 'knik' te liggen, zet je het hoofdeinde wat omhoog dan loopt het 'schuin' af (moet eerst wel wennen, en heb je het gevoel dat je na onderen zakt :P). Koffie, chocolade, kruiden ed. zijn helemaal slecht. En kun je beter laten staan... Dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan :oops:. Vanille vla schijnt te helpen tegen maagzuur, net zoals melk. Magoed bij de 1 werkt het wel en bij de ander niet. Enja misschien als je op bed gaat gaviscon of rennie's o.i.d. innemen. En 's nachts bijv. nog een keer als je wakker bent. Je mag er volgens mij wel aardig wat van hebben op een dag.

Weet hoe vervelend het is om last te hebben van maagzuur... heb het zelf al jaren, ben het wel zo'n beetje gewend maar toch word ik het wel ns giga zat en wil ik er vanaf :oops:... Hopelijk is het bij jou snel over, en mogen jullie je kindje in je armen houden :lol:!
Wat de toekomst brengen moge........

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 dec 2008 23:25

Achja, het zal wel weer over zijn als het kindje niet meer in de weg zit :D
En vanavond heb ik weer gewoon gegeten, we aten al om 5 uur, dan vind ik het lastig om de hele avond niks te eten. Normaal eten we half 8 pas, dan is het makkelijker.

Wow, we waren vanavond op kraamvisite, en wat een hormonen zeg! Ik vond dat baby'tje echt zo fantastisch, had het de hele avond wel vast kunnen houden. Die vingertjes, dat mondje, die prachtige oogjes! Raar hoor, dat heb ik echt nooit gehad, maar nu... :)

Zonnetje, volgens mij mag je toch sowieso niet bevallen op een waterbed?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”