Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 11 dec 2008 08:47

Evelien schreef:Geld maakt mij absoluut niet gelukkig.

Mee eens!
Ik heb het nu echt niet slecht, maar waarschijnlijk moeten wij volgend jaar ook echt op gaan letten als we getrouwd zijn, nou, geen probleem..kben veel liever snel getrouwd dan datk et alleen goed heb!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 dec 2008 08:51

en weet je? Wij gaan a.s. januari trouwen en hebben alleen nog maar nieuwe/2e handspullen gekocht voor onze slaapkamer. De rest komt allemaal uit onze eigen huis (allebei op ons zelf gewoond) en hoeven nog niet zo nodig nieuwe meubels. Komt allemaal wel en met decoratie en kaarsen kun je je woonkamer ook al heel erg leuk maken. Snuffelen tijdens de uitverkoop. :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 dec 2008 08:57

Geld maakt niet gelukkig ben ik het helemaal mee eens maar het is wel heel erg makkelijk als je aan het verbouwen bent (badkamer en een grote dakkapel op het dak)
En wij geven per week ook niet veel uit aan boodschappen enz tussen de 45 en 55 euro en daar zit echt alles bij.
tanken doet mijn man gratis en ik moet het wel betalen maar krijg het eind van de maand allemaal terug.

En mijn man en ik gaan in de toekomst een groter oud huis kopen en dan zelf helemaal verbouwen en daar heb je ook veel geld voor nodig

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 dec 2008 09:51

Dat is waar, heb je allemaal geld voor nodig :) anders wordt het lastig :wink:
wij zitten in een 2kamer beneden woning wel met giga tuin van 36m2 en een mooie woonkamer (27m2) wel een kleine slaapkamer (3.10 bij 2.20 ofzo) maar we zijn hier erg gelukkig.
We hoeven op zich niet zo heel erg op de centen te letten, we houden een minimumsalaris over ofzo (weet niet precies hoeveel) omdat we NET NIET op 1 salaris (toen) konden kopen. Geluk is dat we nu wel even kunnen ademen gelukkig.
We zitten wel rond te kijken voor huizen maar het allerbelangrijkste vind ik dat wij saampjes nu gelukkig zijn en dat we voorlopig toch kunnen blijven zitten! Nadat ik m'n school heb afgerond (nog een kleine anderhalf) jaar dan gaan we mooi eens even neuzen naar andere huizen! Nu zit ik best (in schoolperiode verhuizen vind ik persoonlijk niks.......)
We hebben tot nu toe niks hoeven lenen behalve voor het huis en we hebben gewoon normale mooie spulletjes, een leuk huisje, een mooie 2ehands auto van 1999 en we hebben elkaar! Ik zit hier best :D (ondanks dat ik wel eens mopper dat het huis klein is :oops: )
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 dec 2008 11:37

Het ligt ook aan je eisen. Als wij willen, kunnen we prima in dit huis blijven wonen, ons hele leven.
Mijn opa en oma woonden met 7 kids in een huis met 3 slaapkamers, en ze zijn allemaal altijd heel gelukkig geweest.
En als je het geld hebt, dan is het fijn, maar met wat minder leven kan ook geen kwaad.
Wij houden per maand teveel over, en om te voorkomen dat we dat zomaar uitgeven aan dingen die niet perse nodig zijn, zetten we het op de spaarrekening en zien wel wat we er mee doen later.
En natuurlijk blijven toekomstplannen fijn. Als we over een jaar of 10 in het huis van mijn schoonouders zouden kunnen, zou ik dat super vinden. Dan moeten we de komende 10 jaar vreselijk hard sparen. Maar als het niet zou lukken en we blijven hier zitten, ook prima! Natuurlijk mis ik de tuin, en heb ik met meerdere kinderen liever meer slaapkamers, maar ik zou uiteindelijk niets minder gelukkig zijn hier dan in het mijn schoonouders huis.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 dec 2008 12:01

Wij zijn een kasboek aan het bijhouden..dan zie je pas hoeveel je uitgeeft :shock: En nu denken we drie keer na voor we iets kopen. Het is even een uitzoekerij, maar je bent je wel meer bewust van de waarde van geld :)

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 11 dec 2008 22:34

liefie schreef:En wij geven per week ook niet veel uit aan boodschappen enz tussen de 45 en 55 euro en daar zit echt alles bij.

Dan heb je recht op deelname aan de voedselbank. :mrgreen:
55 : 2 pp : 7 dagen = 3,92 euro pp/pd om van te leven, lijkt mij wat sterk!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 dec 2008 22:45

en wij krijgen geld terug van het energie bedrijf, ruim 300 euro en daar is het nieuwe voorschot al vanaf. Ga toch nog es ff nakijken of ze nu het voorschot bedrag niet omlaag kunnen doen. We stoken de hele dag houtkachel, als het erg koud is doen we af en toe de cv erbij aan.

Alleen het electrisch is naadje, ik had afgesproken dat we piek/dal tarief zouden laten vervallen maar nu is het toch voor dat tarief berekend terwijl de KW bij elkaar opgeteld zouden worden en daar normaal tarief voor zou worden berekend. Maar ja, hoe maak ik dit hard? Heb geen zwart op wit bewijs.
ja, dat is mijn mening dan he.....

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 dec 2008 08:44

Harm-J schreef:
liefie schreef:En wij geven per week ook niet veel uit aan boodschappen enz tussen de 45 en 55 euro en daar zit echt alles bij.

nou jah.. sterk.. t kan echt hoor!! beetje maaltijd kost echt niet meer dan drie euro hier! zelfs nog minder... dan hou je nog dire euro over voor andere dingen. dus dat kan echt wel kloppen. Schrap alle onnodige dingen maar eens weg uit je kasboek en je komt ook aan dat bedrag.

over die voedselbanken maar te zwijgen...d aar heb ik op dit moment me buik van vol... oooh wat zijn die mensen vreselijk zielig.... (uitgezonderd de mensen die er echt niets aan kunnen doen ) zo een voorbeeeld, ik had een meisje in de klas, waarvan de moeder een bam was. Ze koos ervoor om niet te werken, maar ging de bijstand in... dr dochtertje had nog de lekkerste koekjes etc mee naar school, terwijl andere ouders die allebeiden hard werkten, laag inkomen, omdat ze laag geschoold waren, het jongetje elke dga met een boterhammetje kwam omdat zijn ouders niet mee rkonden betalen.... oooh... ik heb er geen goed woord voor over, voor die eerste moeder..... k denk niet dat ik het goed uitleg... maar ik vind dat ze ook wel eens de mensen in het zonnetje mogen zetten die ook elke maand opnieuw moeten afvragen of ze nu wel of niet een paar schoenen kunnen kopen! die vind ik het veel meer verdienen dan de mensen die zich eerst ver in de shit geholpen hebben.....

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 dec 2008 09:03

Harm-J schreef:

Ik zit ongeveer op de 45 euro per week. Met 3 personen.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 12 dec 2008 09:11

mijn max is ook 50 euro per week hoor (Voor 2 pers.) Zit idd zo rond de 45 eur. denk ik. Dus dat kan prima hoor!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 dec 2008 09:41

Van die 45 tot 55 euro bedoel ik alleen mijn boodschappen. Dus geen bezine kado's etentjes want dat zou niet lukken :D
Maar wij kopen echt niet alleen de b merken hoor gewoon wat we lekker vinden en nodig hebben.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 12 dec 2008 11:06

Ik kom rond de 50 euro uit per week aan boodschappen incl. toiletartikelen, wasmiddel, honden&kattenvoer.
Meestal net er iets onder. Ik koop het meeste van de Aldi, vlees wat in de aanbieding of afgeprijst is, geen koekjes en chips, veel groente en fruit.
'k Heb nu alleen een lijstje gemaakt met het hoognodige omdat ik niet weet wanneer we weer geld hebben van uitkering of m'n man ander werk.
'k Denk dat ik dan op 20 euro uit kom. Maar dan ga ik voor 't goedkoopste brood van de Aldi en alles wat ik maar kan laten staan, laat ik dan ook staan.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 12 dec 2008 11:10

Dan moet mij toch eens worden uitgelegd hoe er voor 50 euro in de week gegeten kan worden. Wij zijn minimaal 150 euro per week kwijt voor twee personen.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 12 dec 2008 11:12

Ik ben zo rond de 100 euro kwijt per week. Dit is dan wel incl. verzorgingsproducten.
Maar ik vind rond de 50 wel erg weinig.

Terug naar “Archief”