Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 10 dec 2008 13:21

Aan kerstspullen en een kerstboom doen we niet, maar met mijn Duitse schoonfamilie ontkom ik natuurlijk niet aan kerstcadeaus... (maar ja, zij vieren dan weer geen Sinterklaas :mrgreen: )
Voor de rest eten we met een normaal budget.. het is niet duur, maar we steken er wel wat meer energie in, om het voor te bereiden/bakken/koken. De vervoerskosten van het heen en weer gereis (mijn familie, zijn familie) zijn hier inderdaad ook de hoogste uitgaven!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 dec 2008 13:32

Vorig jaar ging ik vlak voor kerst naar Kaufland in Klebe, heerlijk geshopt :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 10 dec 2008 13:36

Met kerst gourmetten we meestal, dus dat is altijd wel wat duurder dan 'normaal' eten. Gaan we nu eerste kerstdag ook doen met vrienden; de kinderen gewoon op tijd naar bed en wij gaan later op de avond pas eten. En de hele dag door heb ik dan wel speciale hapjes enzo. Tweede kerstdag eten we bij mijn schoonouders dus kost het ons niks. En wat versieringen betreft: zodra sinterklaas weer vertrokken is hangen hier de guirlandes en staat het kerstboompje er al weer...ik vind dat zó gezellig staan! Elk jaar koop ik ook wel wat nieuwe versieringen ervoor. We doen met kerst niet aan kado's, dat doen we met sinterklaas. <:) Al met al is december bij ons dus echt wel een duurdere maand.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 dec 2008 13:46

ultieme kerstgevoel: kids op bed en ouders eten 8)

Is december nu echt een duurdere maand of ....... ??
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 10 dec 2008 13:55

kwebbel schreef:ultieme kerstgevoel: kids op bed en ouders eten 8)

Moet kunnen, toch? Ze gaan altijd rond zeven uur naar bed dus hebben we de hele avond nog over. Kunnen we het net zo goed even gezellig maken. Staat tegenover dat ze tweede kerstdag ontzettend verwend gaan worden bij mijn schoonouders en dan laat naar bed mogen.

Wat betreft de financiën: december is bij ons echt een duurdere maand, ja. Sinterklaas voor de meiden, kost toch zo tegen de honderd euro. Sinterklaas met vrienden; twintig euro. Sinterklaas voor mn man en mij; ongeveer vijftig euro. Kerst en oud en nieuw met apart eten enzo; ongeveer vijftig euro. Kerstversieringen; ongeveer twintig euro. Daar komt ook nog eens de extra electriciteit bij voor al die lampjes die branden...tja, in ons geval zijn we in december toch echt wel zo'n 250 euro meer kwijt. Maar da's ieder voor zich natuurlijk. Wij doen dit zo omdat we dat leuk vinden én omdat we het financieel kunnen trekken. Als dat niet kan zijn dit wel zaken waar je het eerste op bezuinigt.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 dec 2008 14:41

Haha ja precies.
Ik was aan sinterklaas ongeveer €20 kwijt, maar heb voor dat bedrag ook weer cadeaus gekregen, dus dat is een kwestie van uitstellen dingen te kopen ;)
Verder dus weinig extra kosten maar als ik zelf gasten zou ontvangen zou dat bedrag ook wel hoger zijn denk ik.
pobody's nerfect

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 10 dec 2008 14:46

Voor ons wordt deze maand inderdaad wat duurder dan anders, omdat wij nu "aan de beurt" zijn om voor iedereen te koken. Ik vind het wel gezellig hoor! Voor de kids een eenvoudig menuutje en voor de grote mensen maak ik tapa's. Ik ben benieuwd hoe het allemaal uit gaat pakken.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 10 dec 2008 14:59

Bij ons is december normaal gesproken ook wel wat duurder. Sinterklaas vieren kost ons 30 euro (trekken lootjes voor 15 euro).
Kerstversiering en kerstboom heb ik nog van vorig jaar. We zouden nog wat nieuwe spulletjes kopen maar dat schiet er nu bij in.
We zouden voor elkaar met Sinterklaas een cadeautje kopen maar dat is er wat bij in geschoten. Misschien dat we nog iets met de kerst doen, even afwachten.
Mijn schoonouders zouden 1e kerstdag komen eten. Even afwachten of dat doorgaat. 'k Wil dan wel wat lekkers op tafel maar niet extreem duur. Misschien dat we 10 euro extra kwijt zijn.
Even afzien hoe 't allemaal loopt. Overigens slaan wij flink aan het bezuinigen aangezien mijn man vanaf volgende week werkloos is :S
Daar besparen we dan wel weer op maar we hebben denk ik ook weinig te besteden.
Normaal gesproken zouden wij denk ik zo'n 100 euro duurder uitgeweest zijn dan anders. Voor 1 maand vind ik dat ook niet zo erg.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 dec 2008 15:25

omdat ik mijn vriend getrokken had met sinterklaas (lootjes) koste het me dit jaar helemaal niks, want ik heb z'n mp3 speler ingepakt (die hij van mij als verjaardagskado heeft gekregen) en er een franse les op heb gezet zodat hij in de auto franse woorden kan oefenen. Alleen m'n vriend was 15 euro kwijt voor kado voor sinterklaas. Dus niks extra's want in de andere maanden zitten toch ook verjaardagen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 dec 2008 16:34

Ik vind een kerstboom in mijn huis niet nodig. Misschien dat ik er nog 1 voor buiten koop, een kleintje, met alleen lampjes. Wel heb ik een enorme doos kerstballen gekocht (voor 4 euro) en wat nieuwe lampjes voor het balkon (5 euro). We gaan eerste kerstdag gourmetten bij mijn zus en zwager en tweede kerstdag naar mijn schoonouders, dus dat kost ons allemaal niets.
Met Sinterklaas kopen we wel cadeautjes voor 2 x 15 uro met lootjes. Maar ik koop vaak voor iedereen iets, dus ben iets van 60 euro kwijt geweest denk ik.
Maar december is voor mij iets duurder maar de maanden dat ik winterkleren of zomerkleren koop zijn nog wel duurder. Een broek voor manlief kost meer dan Sint cadeautjes hoor :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 10 dec 2008 18:03

December lijkt relatief duurdere maand, maar ik sluit me een beetje bij MissF aan.
In december kost Sinterklaas of kers je wat, en het extra eten.
Maar dat is met mijn verjaardag of die van mijn man net zo goed.

De duurste maanden zijn toch de 'kleding maanden'. Paar schoenen, een jas, rokjes, bloesjes enz...
Time flies when you have none!

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 10 dec 2008 18:45

Of de vakantiemaanden juli en augustus, als ik op vakantie ben geef ik ook meer geld uit.
AfbeeldingAfbeelding

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 10 dec 2008 22:26

Da's waar ja, april, mei zo'n beetje; de meiden weer helemaal in t nieuw voor de zomer, zelf nog wat leuke dingetjes... het geld vliegt er dan doorheen. Maar goed, daar krijg je dan ook weer kinderbijslag voor en dan valt het allemaal weer een beetje mee.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 dec 2008 08:39

Wij hebben in september heel veel geld uitgegeven aan onze vakantie :lol: En wij doen zeker dingen extra met de feestdagen maar echt geen honderden euro's hoor.
Ik werk met de kerstdagen maar mijn ouders broertje zusje en haar vriend komen de eerste kerst een hele dag. 2de kerst echt nog geen idee waarschijnlijk komen vrienden van ons.

Mijn man krijgt van de zijn werk nog 3 grote bedragen in december,februari en november heeft iets met de cao te maken en hij heeft gisteren een functioneringsgesprek gehad en hij gaat een flink omhoog met zijn maandsalaris :8> :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 dec 2008 08:45

Geld maakt mij absoluut niet gelukkig.

Ik voel mij nu enorm prettig en goed ondanks dat we geen vet pot hebben. Vooral straks niet en willen we voor 50 euro in de week van gaan leven (eten, boodschappen etc.) en treinreis. Moet lukken denk ik zo.

Gisteren moest ik een behoorlijk groot bedrag pinnen voor m'n trouwjurk, ik voelde me totaal niet op m'n gemak. :?

bbbbrrrr

Terug naar “Archief”