het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 10 dec 2008 13:03

Ik heb het 9 maanden gedaan, toen wilde ze opeens niet meer. 'k Was toen ook weer voor de eerste keer ongesteld geworden en het schijnt dat de melk dan anders smaakt.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 10 dec 2008 18:42

Jullie houden het dus ook aardig lang vol :wink:
AfbeeldingAfbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 dec 2008 22:15

Heidebloem schreef:Jullie houden het dus ook aardig lang vol :wink:

tja.. dochterlief kan je beter zeggen :D

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 dec 2008 11:11

nou je moet zelf ook wel zin hebben. Ik weet van mensen dat ze het kolven totaal niet prettig vonden en dus met 3 maanden stopten toen ze weer aant werk gingen. Ik geef toe dat ik dan liever stop met werken :oops:

Het is hier nu opeens weer helemaal goed, al krijgt ze savonds nog wel die fles van 200 cc. Dan slaapt ze in elk geval goed.
Ik merk dat ze met de fles gewoon 1 voeding in 1 keer op drinkt en bij mij daar 2 keer over doet dus veel vaker komt. Vind ik niet erg, vind het wel gezellig dat ze zo vaak komt :lol:
Maar nu ik dus weer aant werk ga krijgt ze maar 2 flesjes van 200cc van mn moeder terwijl ze overdag het dubbele aantal keer bij mij drinkt. Volgens mij stopt ze gewoon na 120 cc uit de borst.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 06 jan 2009 14:44

Hoi, ik weet niet zoveel van borstvoeding geven enzo (lijkt me allemaal hartstikke mooi als t lukt), maar heb een cliënte die haar zoontje van 4,5 jaar nog borstvoeding geeft?!?
Ik merk dat ik daar echt moeite mee heb, vooral gezien de ontwikkelingsfase waarin het kind dan zit... Wat vinden jullie (als ervaren moeders) daarvan?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 06 jan 2009 14:48

Pfoe, zo'n cliente heb ik ook... Hoewel haar kindje 2,5 is, dus dat is wel een leeftijdsverschil, maar zelfs dan vind ik het al niet echt gezond meer. Moeder heeft ook absoluut geen voeding meer, maar het kind weigert zonder borst te gaan slapen. Nou moet ik zeggen dat moeder er ook niets aan doet om de situatie te veranderen, dat scheelt natuurlijk ook.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 jan 2009 14:50

ongezond wil ik het niet noemen, als sarah nog zou willen zou ze zo nog van me krijgen.
in de tijd van de bijbel kregen ze toch ook 3 jaar borstvoeding? zou niet weten wat er ongezond aan is :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2009 14:52

wanneer is het eind?

PAs hoorde ik van iemand die nog op z'n 40e melk dronk bij z'n moeder. :shock: :shock:

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 06 jan 2009 14:54

tja, volgens mij kun je als moeder alleen zo lang borstvoeding geven, zodat (in geval van een noodsituatie/voedselschaarste) je kind dan meer kansen op overleving heeft. Maar dat is in onze westerse wereld natuurlijk niet meer van toepassing. Twee jaar vind ik ook al vrij lang, maar lijkt me niet onnatuurlijk ofzo.. maar viereneenhalf jaar lang!?! Het is echt een ritueel geworden, het bevat geen voeding meer ofzo... ik snap het niet zo goed... :?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 06 jan 2009 14:54

:shock:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 jan 2009 14:55

elvira (gast) schreef:tja, volgens mij kun je als moeder alleen zo lang borstvoeding geven, zodat (in geval van een noodsituatie/voedselschaarste) je kind dan meer kansen op overleving heeft. Maar dat is in onze westerse wereld natuurlijk niet meer van toepassing. Twee jaar vind ik ook al vrij lang, maar lijkt me niet onnatuurlijk ofzo.. maar viereneenhalf jaar lang!?! Het is echt een ritueel geworden, het bevat geen voeding meer ofzo... ik snap het niet zo goed... :?

het wordt dan meer als fopspeen gebruikt, in bedoel te zeggen, als middeltje om in slaap te komen, te troosten etc.
Tja ik weet niet of ik het zelf zou doen, vind eigenlijk zodra ze naar school gaan dat het niet meer echt kan, maarja.... vooral in andere culturen is het nog heel normaal.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 jan 2009 14:56

Evelien schreef:wanneer is het eind?

PAs hoorde ik van iemand die nog op z'n 40e melk dronk bij z'n moeder. :shock: :shock:

dat is wel ongezond :wink: tenminste lijkt mij niet echt normaal. Maar ik ga er even vanuit dat die persoon verstandelijk geen 40 jaar is, tenminste dat hoop ik...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 jan 2009 16:33

En ja hoor, de vk heeft het ook voor mekaar. Ik heb eerlijk gezegd dat ik in principe geen bv wil geven, maar als ik het nu opeens wel wil, als ons kindje geboren is, dat ik dan wel die mogelijkheid heb.
Zegt ze hardop terwijl ze tikt: gaat wel proberen bv te geven.
Ik heb er maar even om gegrinnikt. Ik ben er gelukkig zelf bij als het kind geboren wordt, en zie dan wel weer.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 06 jan 2009 19:10

Ik vond het mooi dat het bij Mathilde lukt om borstvoeding te geven, al ging het niet altijd vanzelf, 'k vond het toch jammer om te stoppen.

Bij ons 2e kindje wil ik het weer proberen, al zal ik ook sneller beginnen om met de fles bij te voeden.

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 06 jan 2009 20:36

Matthew heeft tot 8 maanden BV gehad, toen was het 'op'
het schijnt wel voedzamer te zijn. zijn neefje die 5maanden jonger was kreeg fles van 200cc terwijl hij aan 150cc toch echt meer dan genoeg had!ook op het kdv waren ze daar verbaasd over :mrgreen:
kvond het heerlijk om te doen,en zou het zo weer doen bij de 2e maar de vrijheid is ook weer lekker!

Terug naar “Archief”