En dit is waarom ik het niet eens ben met de EO-jd. Er worden er wel degelijk mee uit de kerk gehaald. Daar getuigen een paar van de bovenstaande reacties van. En is de kerk niet door God Zelf ingesteld?
Misschien grof gezegd, maar de met de EO-jd worden er mensen bij de kerk en Gods Waarheid vandaan getrokken, het is, ja, een instrument in de handen van de duivel.
Wat een onzin. Ik ga naar de kerk en naar de EO jongerendag. Na zo'n EOJD heb ik juist weer een boost en ga ik met extra plezier naar de kerk omdat ik bij de EOJD weer hebt ervaren hoe super God is.
En dan de jongeren die naar de EO-jongerendag gaan onder het motto: "De kerk is saai dus dan maar naar de jongerendag". Ik zeg niet dat dit goed is. Maar ik vind het beter dat ze dan de kerk saai vinden en dus naar de EO-jongerendag gaan dan dat ze de kerk saai vinden en daarom maar nergens heen gaan en uiteindelijk misschien zelfs de kerk verlaten.
Mensen raken door de jongerendag niet van God af maar komen dichter bij Hem. Misschien dat er mensen die het in de kerk saai vinden en bij de jongerendag niet wel overstappen naar een charismatische kerk. Is dat erg? Zou jij liever die mensen in je eigen kerk houden waar ze niet meer bereikt werden met het evangelie?
Het spijt me om te zeggen maar niet de jongerendag is een instrument in de hand van de duivel..... Een taktiek van de duivel is om verdeeldheid onder christenen te zaaien, een andere taktiek is om mensen te doen geloven dat bepaalde dingen die het werkt van God zijn, dat helemaal niet zouden zijn. Jij doet daar nu helaas hard aan mee, ik hoop dat dat verandert.
Noem eens een voorbeeld van mensen die door de EO jd. van de kerk getrokken worden? Dat heb ik namelijk nog nooit gezien..... argumentatie graag
Inderdaad, ik ken die voorbeelden ook niet... ik ken alleen honderden voorbeelden van jongeren die er tot geloof zijn gekomen of voor wie het geloof weer is gaan leven. Wel ken ik voorbeelden van mensen die naar een andere kerk zijn gegaan, maar daardoor kwamen ze wel dichter bij God. Bedoel je soms jou kerk in plaats van dé Kerk?
de enige blijdschap vindt ie in het amen van de dominee, het is treurig als je geen blijdschap maar horen uit Zijn Woord.
Tja wat doe je in zo'n geval? Ik zal een 2 suggesties aandragen, oordeel zelf maar wat goed zou kunnen zijn:
- Er is iets ontzettend mis met hem. Hij moet zich snel bekeren en weer blijdschap gaan krijgen in het geloof. Daarom raad ik hem aan veel naar zijn kerk te blijven gaan.
- Als hij blijdschap mist klopt er iets niet in zijn relatie met God. Misschien staan vormen hem ook wel in de weg. Belangrijk is dat we veel met hem praten over het geloof en kijken waar de knelpunten zitten. Daarnaast zou het goed zijn als hij een keer naar bijvoorbeeld een EO-jongerendag of een jeugdkerk gaat, wellicht werkt dat vernieuwend en leert hij God en daarmee ook blijdschap wel opnieuw kennen.
Ik heb zelf ook in een geloofsdip gezeten en daar ben ik niet uitgekomen door naar mijn eigen kerk te gaan maar door naar een jeugdienst te gaan, en een EO-jongerendag heeft me ook erg geholpen. Wil je mensen helpen, wees dan op hen gericht en niet op jezelf, wees dan op God gericht en niet op je eigen kerk.
Wat die blijdschap betreft, ik mis het ook in de kerk... Mensen zijn het allicht wel maar je ziet het niet aan ze. Met een strak gezicht: "Ik ben zo blij" zingen, dat klopt voor mijn gevoel niet. Waarom zie je niet dat mensen blij zijn dat ze van God zijn? Daar is namelijk best reden voor.