huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 09 dec 2008 12:53

Ziet er leuk uit Liefje!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 dec 2008 13:50

Juultje77 schreef:Ziet er leuk uit Liefje!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 09 dec 2008 14:08

Saskia schreef:Ik ben pas bij een vriend aan het klussen geweest en die had ook glasvezelbehang. Het werkte voor geen meter, bleef niet goed op de muur plakken en met verf eroverheen rollen maakte het alleen maar erger :?
Ik weet ook niet waar dat door kwam hoor, bij anderen heb ik het eigenlijk nooit gezien.

als je het plakt, genoeg lijm op de muur smeren, en als het behang er op zit, goed met die spatel, of hoe heet zown ding er over heen raggen.

heb van de week bij een vriendin behangen, en een andere kamer was door een buurvrouwtje gedaan, en die zei dat je er over heen moest 'aaien'. nu zaten daar allemaal blazen in en stukken die los waren.

dus goed aandrukken met die 'spatel'
Afbeelding

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 09 dec 2008 14:16

Saskia schreef:Ik ben pas bij een vriend aan het klussen geweest en die had ook glasvezelbehang. Het werkte voor geen meter, bleef niet goed op de muur plakken en met verf eroverheen rollen maakte het alleen maar erger :?
Ik weet ook niet waar dat door kwam hoor, bij anderen heb ik het eigenlijk nooit gezien.

Is het een nieuw huis (net gebouwd) vaak moet er dan een voorhechting op omdat die nieuwe muren nog heel veel vocht opzuigen!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 09 dec 2008 14:19

Ziet er heel leuk uit liefje, is het dan niet iets om lampjes te doen die op batterijen werken, heb ik hier ook, dat werkt veel beter.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 09 dec 2008 14:21

Ziet er leuk uit Liefje (ondanks de snoeren :wink: )
Ik ben zelf niet zo weg van plastic op de ramen eigenlijk. Hier hebben de buren een matglazen plaat aan kettinkjes ophangen, dat vind ik zelf leuker staan.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 09 dec 2008 14:22

Ja had gekund heb nu deze en het is met een maand weer weg volgend jaar weer anders, die bomen die prikken als de tierelier!!
Bedankt voor de tip iig :-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 dec 2008 14:27

Leuk Liefje! Al ben ik zelf iets meer van open. Ik vind het overdag ook geen probleem dat mensen binnen gluren. Al heb ik makkelijk praten, dat gaat hier amper. Onze woonkamerramen en deuren zitten op de hoogte van de studeerkamer van de ene en de slaapkamer van de andere overburen. Aan de andere kant zit alleen het keukenraam, en de overburen zitten een heel eindje weg (en hebben zelf altijd alles potdicht, zijn Marrokaanse mensen). In de keuken hebben we trouwens een in-between vouwgordijn, dus als iemand al zou willen gluren, dan is dat nog lastig, terwijl het wel evel licht doorlaat.

Ik hou zelf niet zo van die 'gordijnen' die je op de helft enzo kunt hangen. Dan heb je altijd van bovenaf nog van die draden waar ze aan hangen.

En manlief wil geen witte rieten hockers. We hebben al rieten stoelen, en dat vindt hij wel genoeg. Nu hebben we het compromis gesloten om hele donkerbruine leren hockers te nemen. Dus daar ga ik maar eens naar op zoek :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 09 dec 2008 14:29

Ik heb het overdag ook niet dicht zitten, had het even voor de foto dicht gedaan ;-) Wij hebben van alle kanten geen inkijk en dat in een nieuwbouw :P

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 dec 2008 20:21

Onze salontafel is weg :) Heel raar, ik snap niet dat die Engelsen bijna altijd zonder doen, ik vind het toch wel erg kaal.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 dec 2008 21:22

Ja, vind ik ook maar niks... onhandig ook.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 10 dec 2008 16:28

Nee! Heel fijn! Wij hebben ook geen salontafel, alleen kleine IKEA-dingetjes waar je je kop koffie/thee op kunt zetten... heel het tapijt is dan voor ons en de hond (nou ja, meestal voor de hond :mrgreen: )... bevalt ons heel goed! (en je loopt geen risico dat je glazen door de hond van tafel worden gezwiept)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 dec 2008 18:29

MissF schreef:Onze salontafel is weg :) Heel raar, ik snap niet dat die Engelsen bijna altijd zonder doen, ik vind het toch wel erg kaal.

ik ken heel wat engelsen die wel een salontafel hebben.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 dec 2008 18:29

elvira (gast) schreef:Nee! Heel fijn! Wij hebben ook geen salontafel, alleen kleine IKEA-dingetjes waar je je kop koffie/thee op kunt zetten... heel het tapijt is dan voor ons en de hond (nou ja, meestal voor de hond :mrgreen: )... bevalt ons heel goed! (en je loopt geen risico dat je glazen door de hond van tafel worden gezwiept)
Dan worden ze toch van de Ikea-bijzettafeltjes gezwiept?

Nou ja, smaken verschillen, dat blijkt maar weer. :)

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 10 dec 2008 18:52

Bij mijn broer ook met glasvezelbehang bezig geweest en wij vonden het ook een ramp. Het zit er uiteindelijk goed op, maar ik heb het uiteindelijk stukje voor stukje met mijn vingers dicht staan smeren omdat er overal blaasjes ontstonden en niets anders hielp.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar “Archief”