Berichtdoor MissF » 11 dec 2008 12:17
Bij ons is het zo, dat je in principe de min of plus uren die je hebt na een periode, in de periode erna weer opvangt. Maar dat is bij ons gewoon de taak van de teamleidster (en een beetje van jezelf door na een periode van in de min gestaan te hebben niet opeens heel veel diensten aan invallers over te doen ofzo, zodat je nog meer in de min komt).
Aan het eind van het jaar kun je ervoor kiezen je vakantie uren en minuren te compenseren. Ik had dus deze periode 60 min uren (doordat ik minder werkte i.v.m. mijn zwangerschap, heel raar eigenlijk, want normaal gesproken zijn dat ziekte uren, en krijg je ze gewoon betaald, maar ach, het zal wel), en ik had nog 63 vakantie uren. Ik sta dus netjes op nul nu. Maar dat mag alleen aan het eind van het jaar.
Bij veel plus uren kan het heel soms zo zijn dat je ze uitbetaald krijgt, maar dat is alleen via een erg ingewikkelde weg nog een beetje voordelig. maar in mijn werk kunnen we niet opeens een collega een paar weken missen omdat ze vakantieopneemt van haar plus uren.
Maar of het overal zo gaat, geen idee!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...