Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 dec 2008 17:10

liefie schreef:Ik zou proberen je man zijn vakantie weken te annuleren en eerst wachten tot jou weken vast staan en dan pas je man het aan laten vragen. Wij horen ook pas in januari wanneer we vakantie krijgen en voor 15 december moeten wij het opgeven.
We hebben het nog niet aangevraagd, dit voorbeeld was van vorig jaar :) maar bedankt voor het meedenken :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 08 dec 2008 22:34

Zo te horen is het dus niet alleen een probleem van onze afdeling/ instelling. Bij ons mag er 50 uur in de week met vakantie, dat is echt heel weinig! Dat is soms anderhalf persoon 8) .

Wat me opviel is het stukje van Kwebbel over de RMU
Is het dus zo dat als je een vakantie invult en doorgeeft aan je leidinggevende en je hoort binnen twee weken niks dat je dan die vakantie hebt? Of heb ik dit nu helemaal verkeerd?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 dec 2008 07:58

christien schreef:Zo te horen is het dus niet alleen een probleem van onze afdeling/ instelling. Bij ons mag er 50 uur in de week met vakantie, dat is echt heel weinig! Dat is soms anderhalf persoon 8) .

Wat me opviel is het stukje van Kwebbel over de RMU
Is het dus zo dat als je een vakantie invult en doorgeeft aan je leidinggevende en je hoort binnen twee weken niks dat je dan die vakantie hebt? Of heb ik dit nu helemaal verkeerd?

Dit klopt opzich wel maar als het gewoon niet kan dan heeft een leidinggevende het recht om te zeggen (een week van te voren bijvoorbeeld) je mag niet op vakantie want anders hebben we te weinig personeel.
DIt zal niet snel voor komen maar kan wel dus ik zou er nooit van uit gaan

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 dec 2008 08:36

daarom moesten wij twee voorkeur's weken opgeven (vakantie).

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 09 dec 2008 10:37

Heeft iemand ervaring met de GGD? Ik ben er hier in NL achtergekomen dat ik een TBC-besmetting heb opgelopen en ze doen er hier niks aan! Ze laten me gewoon terugreizen naar Roemenie, zonder longfoto's ofzo :shock:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 dec 2008 11:21

en nar je huisarts gaan?

De GGD hoort zo'n test te laten afnemen en als die positief is een longfoto te laten maken.
Zo is het wel gedaan door de GGD toen er een uitbraak was in Zeist.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 09 dec 2008 11:46

Nou, de huisarts heeft de Mantoux gezet en afgelezen, die was duidelijk positief en toen heeft ze me doorgestuurd naar de GGD, die er vervolgens niks mee doen...
Nou ja, ik mag hopen dat ik nog niet besmettelijk ben, anders moeten nog een heleboel mensen zich gaan testen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 dec 2008 14:51

vervelend zeg! Ik zal denk blijven zeuren tot ze er iets aan doen hoor!! Tis toch niet normaal om je zo terug te laten reizen.... misschien weer terug naar de ha gaan?

Gister ging ik op zoek naar een uniform, maar mijn maatje verkopen ze blijkbaar niet. Alles was te groot :x

j-tap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor j-tap » 11 dec 2008 12:14

Weet iemand hoe het zit met uren in de min staan? Vraag het her en der op m'n werk, maar niemand weet hoe het zit.

Ik heb net het januari-rooster gekregen en sta volgens die planning 14 uur in de min. Terwijl ik wel per maand ongeveer 14 uur vakantie opbouw... Dus zouden die min-uren toch weer gecompenseerd moeten worden met mijn vakantieuren?

Lekker zou dat zijn, strax moet ik allemaal uren inhalen, en ga over een paar maand trouwen, dus sta daarna strax helemaaal in de min :|

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 dec 2008 12:17

Bij ons is het zo, dat je in principe de min of plus uren die je hebt na een periode, in de periode erna weer opvangt. Maar dat is bij ons gewoon de taak van de teamleidster (en een beetje van jezelf door na een periode van in de min gestaan te hebben niet opeens heel veel diensten aan invallers over te doen ofzo, zodat je nog meer in de min komt).
Aan het eind van het jaar kun je ervoor kiezen je vakantie uren en minuren te compenseren. Ik had dus deze periode 60 min uren (doordat ik minder werkte i.v.m. mijn zwangerschap, heel raar eigenlijk, want normaal gesproken zijn dat ziekte uren, en krijg je ze gewoon betaald, maar ach, het zal wel), en ik had nog 63 vakantie uren. Ik sta dus netjes op nul nu. Maar dat mag alleen aan het eind van het jaar.

Bij veel plus uren kan het heel soms zo zijn dat je ze uitbetaald krijgt, maar dat is alleen via een erg ingewikkelde weg nog een beetje voordelig. maar in mijn werk kunnen we niet opeens een collega een paar weken missen omdat ze vakantieopneemt van haar plus uren.

Maar of het overal zo gaat, geen idee!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

j-tap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor j-tap » 11 dec 2008 12:29

Ooh!, dankje. Dus als ik het goed begrijp wordt het pas aan het einde van het jaar gecompenseerd met je vakantieuren, zoals bij jou die 60 min uren en 63 vakantieuren...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 dec 2008 13:05

Bij ons wel ja, omdat 14 uur maar zo minimaal is. Dat haal je in mijn werk zo weer een keer in. Een keertje een paar uurtjes extra doorgaan, thuis een verslag schrijven, boodschappen voor de groep doen naast je diensten, dan zijn die 14 uur zo ingehaald.

En in de zomerperiode werken wij vaak wel wat extra. Ik werkte afgelopen zomer in principe 28 uur, maar het was altijd 32.
Komend jaar gaat dat niet meer lukken, en ga ik niet meer werken dan 24 uur p.w. Dan moet ik het dus extra in de gaten houden, omdat ik niet zomaar teveel in de min kan komen te staan, omdat ik het niet aan kan gaan vullen door meer te gaan werken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 dec 2008 13:15

Bij ons staat er niemand in de min, juist iedereen staat in de plus... Ik sta nu nog zo'n 50 uur in de plus.
Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 dec 2008 13:26

Bij ons compenseren ze dat weer met een andere maand, dus dat je nu wat minder heb gewerkt ga je de komende tijd wat meer werken. Maar als je vakantie op neem wordt dat weer lastig...

enne missF als je niet of minder kan werken ivm de zwangerschap krijg je het wel uitbetaald hoor, 100%!!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 11 dec 2008 13:28

Bij ons staat ook bijna iedereen in de plus, dat is bij ons gecompenseerd in de maand januari, waar ik 5 dagen minder hoeft te werken (contract van 36 uur). Maar dit moet je inderdaad een beetje zelf bij houden.

Wij krijgen aan het begin van de maand een urenverantwoordingslijst, van de vorige maand. Dat is ook je eigen verantwoording om die na te kijken, en dat doe ik echt want de zitten regelmatig fouten in.

Terug naar “Archief”