We hebben een heftige week achter de rug met onze oudste(8)
Ik heb even m'n blog van hyves gekopieerd,want het is een heel verhaal
Remco was thuis gebleven met de klachten overgeven en diaree.Een gewone buikgriep zoals we dachten.
Maar na een week wilde hij nog steeds niet eten of drinken en droogde hij langzaam uit
en hij vermagerde steeds meer.Woensdag heeft hij nog pillen gekregen voor de diaree maar dat hielp niet echt.
Vrijdagmorgen kon ik het niet langer aanzien en ben met hem naar de dokter gegaan.Deze stuurde ons door naar een kinderarts in Almelo.Daar konden we om half 12 terecht.Daar werd een sonde ingebracht om hem vocht toe te dienen.Maar alles wat erin ging kwam er ook weer uit en zijn buik was erg opgezet.Daardoor zijn ze verder gaan onderzoeken, foto's echo.Daar kwam uit dat er ontstekingen in zijn buik zaten en de blind darm niet te vinden was,dus gingen ze er van uit dat die de oorzaak was van alles.En dus moest hij geopereerd worden.
Om ongeveer half 12('s nachts) was hij aan de beurt en om half 2 mochten we weer bij hem en toen werd ons verteld dat ze hem naar Groningen gingen brengen
Het was dus niet de blinde darm.
Door het opzetten van een lymfeklier in zijn buik was er een stukje van zijn dunne darm gedraaid en dubbel gekniekt.Daardoor kwam er geen bloed meer door en is dat stukje afgestorven,open gegaan en alle rommel in zijn buik terecht gekomen en daar gaan ontsteken.Ze hebben 8 a 10 cm. van zijn darm af afgehaald en weer aan elkaar genaaid ook zijn blind darm hebben ze er ook uitgehaald en zijn buik grondig schoon gemaakt.Een snee van 17 cm.!
Omdat de kans op complicaties erg groot was en ze in Groningen een kinder I.C.hebben vonden ze het beter om hem daar heen te vervoeren en dat gebeurde om half drie 's nachts met een ambulanche,in slaap en aan de beademing.
Gelukkig is het allemaal meegevallen en hij maandag van de I.C gekomen en vandaag(dinsdag) eet en drinkt hij weer en heeft hij zelfs weer even naast zijn bed gestaan!
Nu praten ze zelf al over evt. naar huis gaan voor het weekend!
Schrikken dus!
Maar gelukkig hebben we het ergste gehad (hopen we).
Verder verloop volgt....
REMCO KOMT NAAR HUIS!!!!!!!!!!!!!!!!
Donderdag mag hij naar huis!
Het gaat goed hier! Er wordt flink gegeten.
En dat moet ook want er moet nog 4 kilo bij!
Zelf ga ik nu pas beseffen dat het echt ernstig is geweest en dat het ook anders had kunnen gaan.....