Christelijke Computerspellen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Toriso
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: christelijke computerspelletjes

Berichtdoor Toriso » 23 jan 2004 20:57

Annettje schreef:Weet iemand misschien iets waar ik nette spelletjes kan downloaden voor mijn zoon van 6??

Waar je het kunt downloaden weet ik niet maar Miel Monteur bouwt auto's en de anderen van Miel zijn mooi en verantwoord. Verder is Alex op de boerderij ook mooi. Ook zijn er leerzame spelletjes als Roos, vis, vuur??? of zo iets. Deze zijn meestal wel te koop bij de christelijke boekhandel.
Niet het aanzien, maar het wezen!

JopieK
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: christelijke computerspelletjes

Berichtdoor JopieK » 24 jan 2004 11:55

Er zijn wel degelijk christelijke computerspellen. O.a. de Veggie Tales geloof ik. Is 'hype' in de VS.

Daarnaast is het goed dat kinderen jong achter de computer zitten, maar ook jong al bewust gemaakt worden van ergonomie etc.

Huisgenoot wist nog spel:
"Requim" is deels beetje vaag. Sommigen vinden het fout spel, andere vinden het harstikke christelijk. Chisten heeft er iig aan meegewerkt en dingen gecensureerd.
Cognito Ergo Credo, Credo Ergo Sum

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 11 feb 2004 22:11

Sorry hoor, maar het moet niet te gek worden! CHristelijke computerspelletjes komen bij mij toch tamelijk belacht\elijk over!
Krijgen we straks ook nog christelijk brood of christelijke tandpasta?
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 12 feb 2004 11:27

Zo gek is het toch niet om christelijke spellen te maken? Zeker als er nogal veel spellen zijn die niet echt christelijke verantwoord zijn. Tis eigenlijk net zoals met gospel. Waarom zou je gospel maken als er toch genoeg gewone muziek is?
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 feb 2004 14:08

Omdat muziek (bijna) altijd een boodschap heeft en vaak ook bedoeld is een bepaalde boodschap te hebben. Dan is het vrij logisch dat christenen op het idee komen om ook muziek met en christelijke boodschap te maken.

Computerspelletjes zijn echter alleen bedoeld als vermaak en hoeven geen boodschap te hebben. Als ze toch onverantwoord zijn door bepaalde elementen hoeft daar geen spelletje met een christelijke boodschap tegenover te staan (want daar heeft geen gamer boodschap aan :wink: ), maar gewoon een spelletje zonder foute dingen erin.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 12 feb 2004 17:06

Ik ken toch veel hooguit vermakelijke muziek totaal zonder een boodschap. Zo heb je idd ook games die puur vermakelijk zijn maar ook heb je games die duidelijk een meer foute boodschap hebben. Bij beide heb je een positieve en een negatieve versies. Dus waarom ook geen Christelijke games. T kan in ieder geval geen kwaad lijkt me.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 13 feb 2004 16:10

Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 13 feb 2004 16:28

jah is leuk, kon je altijd met david reus goliath doodslingeren :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 feb 2004 21:29

Floefloe schreef:Ik ken toch veel hooguit vermakelijke muziek totaal zonder een boodschap. Zo heb je idd ook games die puur vermakelijk zijn maar ook heb je games die duidelijk een meer foute boodschap hebben. Bij beide heb je een positieve en een negatieve versies. Dus waarom ook geen Christelijke games. T kan in ieder geval geen kwaad lijkt me.

Nee, ik vind het ook niet erg ofzo. Ik probeerde alleen aan te geven dat er meer reden is om christelijke muziek te maken dan christelijke spelletjes omdat je die vergelijking maakte.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 13 feb 2004 22:09

jaop schreef:waarom zou je trouwens je kind van 6 aan computerspellen willen helpen? heeftie niks beters te doen ofzo?

Mijn zoon geeft weinig om computerspelletjes, maar soms vind hij het wel leuk, bijvoorbeeld als het regent en hij helemaal uitgespeeld is. Op school doen ze trouwens ook spelletjes op de pc, volgens de juf heeft hij er nooit zin in, dus ik hoef voorlopig echt niet bang te zijn voor een "Wizzkidd" :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 feb 2004 15:28

Ik heb me ooit uren vermaakt met RollerCoaster Tycoon, maar dat is voor iemand van 6 misschien nog wel te ingewikkeld.

Waarom niet gewoon het oude vertrouwde Super Mario dan?

Terug naar “Archief”