Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 dec 2008 17:30

een ladder is zo alledaags, dat valt niemand meer op!
ja, dat is mijn mening dan he.....

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 dec 2008 19:38

*Annet* schreef:een ladder is zo alledaags, dat valt niemand meer op!

Misschien daar bij jullie, maar het valt mij altijd op!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 dec 2008 14:40

Wij hebben wel een droogloopmatje (ligt bij de achterdeur) en eentje bij de voordeur. Het probleem is dat deze dus buiten ligt en we hebben een mini balkon boven ons (van de bovenburen) dus de mat blijft toch niet helemaal schoon.
Trouwens de meeste visite weten toch dat ze de schoenen uit "moeten" doen :roll: kijk, ze doen het ook niet allemaal! Bij de meeste bij wie we komen hoeft het niet, dus lopen we ook door. Dus doen ze het automatisch bij ons ook omdat ze het niet gewend zijn.
Bij een verjaardag (klinkt raar hoor...) maar dan dweil ik ook nog wel eens ff :roll: Boeiend! :mrgreen:

Hoe vaak verschonen jullie het bed trouwens ??? Ik zei tegen m'n collega dat ik het 1x per 2 weken doe en ze keken mij aan alsof ik een viespeuk was :shock: nu ben ik (zoals jullie weten) geen viespeuk..... :x
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 06 dec 2008 14:50

Het bed verschonen doe ik elke week, vind het een kleine moeite.
Hier hoeft niemand schoenen uit ( alleen kinderen) heb zelf namelijk ook heel vaak m'n schoenen aan.
Vind het heel naar als ik ergens op visite ga en we moeten de schoenen uit doen, heb best wel zweet voeten en snel koude voeten als ik geen schoenen of sloffen aan heb.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 dec 2008 14:56

bij ons hoeft niemand zijn schoenen uit. Dan haal ik de stofzuiger er wel weer doorheen. (al is dat nog nooit nodig geweest na visite)
Ik neem aan dat iedereen zijn voeten veegt als ze binnen komen.
Bed doe ik elke week heerlijk en het liefst ben ik de volgende dag dan vrij want dat ruikt zo heerlijk in bed :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 dec 2008 15:57

Ik verschoon ons bed als ik daar behoefte aan heb. Dat is sowieso eens per week, maar soms zelfs 2 x in de anderhalve week ofzo. Heerlijk vind ik een schoon bed.
Mijn moeder deed het ook altijd eens per 2 weken hoor, en die was het absolute tegengestelde van een viespeuk ;) Eigenlijk vind ik eens in de week overdreven, maar het ruikt dan zo lekker fris. Daarom doe ik ook het liefst de overtrekken niet in de droger, maar zo laten drogen, heerlijke geur dan :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 dec 2008 16:07

klopt maar ik moet wel mijn man heeft een behoorlijk vette hoofdhuid dus dan moet het wel.
Mijn ma deed de ene week alles wassen de andere week het kussensloop en onderlaken.

Ik heb net de huiskamer schoongemaakt en ramen gezeemd heerlijk schoon voor de zondag

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 dec 2008 16:47

kwebbel schreef:Hoe vaak verschonen jullie het bed trouwens ??? Ik zei tegen m'n collega dat ik het 1x per 2 weken doe en ze keken mij aan alsof ik een viespeuk was :shock: nu ben ik (zoals jullie weten) geen viespeuk..... :x

Ik was het beddengoed ook om de twee weken. Och, er zijn ook mensen die het vies vinden als je niet elke dag uitgebreid onder de douche of in bad gaat, maar zolang ik niet stink vind ik dat dikke onzin.

Het is wel fijn als mensen hun schoenen uit doen als ze bij je op bezoek komen. Borkdude zou dat het liefste aan iedereen vragen, maar dan zeg ik: jouw moeder doet echt niet naar schoenen uit als ze hier komt. Ze loopt in haar eigen huis ook altijd met schoenen aan! Maar wij doen zelf wel altijd onze schoenen uit.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 dec 2008 18:18

Kijk, ik zweet na een dag werken, en dat is nog heftiger in de zomer. Ik verschoon het dus zowiso elke week in de zomer. Nu heb ik het afgelopen vrijdag (niet gisteren maar die week er voor) gedaan.
Mijn man en ik transpireren ook best heftig (niet altijd maar best vaak) dus ik denk dat ik het nu ook elke week ga doen.
Ik deed het dus altijd om de twee weken en dan gingen de matrassen er af, lattenbodems omhoog en dan stofzuigde ik er ook nog eens achter, omheen, onderdoor enzo. (vanwege m'n huisstofmijtallergie) vandaar...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 06 dec 2008 18:49

Hier verschonen we in de regel ook 1 x in de 2 weken ons beddengoed. Maar het is ook wel eens 1 x in de week. (we ontbijten in het weekend wel eens in bed... en kruimels in bed is natuurlijk niet fijn! :oops: ) Ik heb inderdaad wel hetzelfde als MissF: vies is het eigenlijk nauwelijks, maar het ruikt zo lekker, als het net gewassen is! :D

Schoenen uit hoeft van ons ook niet, dweilen moeten we met onze hond toch vaak genoeg! :mrgreen: (vooral met dit weer, bah!)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 dec 2008 20:34

ik vraag alleen als mensen de schoenen uit moeten doen als ik veel kruipende kinderen over de vloer heb.. dat vind ik anders zooo vies... verder mogen ze altijd met de schoenen aan binnenkomen.. of het moet sneeuwen oid.. dan mogen ze ook bij de deur blijven staan!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 dec 2008 08:55

ik loop thuis ook vaak met schoenen uit puur omdat ik het heerlijk vindt om op sloffen of sokken te lopen (want na een dag werken vindt het heerlijk om die schoenen uit te hebben).

het bed verschoon ik 1 keer in de 2 weken en als het droog weer is gooi ik de dekbedden lekker uit het raam en klop ik het hoeslaken even uit.

Vandaag ga ik nog wel even door het huis want daar was van de week niks van gekomen.

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 08 dec 2008 12:25

Het is me niet gelukt om vanochtend lekker door te gaan, 'k ben nog maar halverwege de kamer met schoonmaken. Mathilde heeft last van kiezen, 'k zag gisteren 3 puntjes in haar mond, dus ze is een beetje hangerig en vraagt extra aandacht.
Tussendoor belde mijn moeder nog om te vertellen dat er een oom van mij is overleden en met diezelfde reden heb ik mijn man weer even gebeld. Maar ja....we gaan vanmiddag rustig verder met poetsen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 dec 2008 12:35

He bah wat naar Zonnetje!

Ik heb ook nog niks gedaan. Ik zit maar op de slaapkamer te computeren, en kijk steeds even rond en denk: tja, ik moet vandaag nog even de badkamer en slaapkamer doen en eigenlijk ook de babykamer leeghalen, want die is pas even als noodlogeerkamer ingericht toen plotseling iemand bleef slapen. Maar ik heb geen zin :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 08 dec 2008 12:59

Pfff, ik heb net in mijn lunchpauze het halve huis schoongemaakt omdat we daar van t weekend niet aan toe waren gekomen en er zometeen een man van de verwarmingscontrole komt... :roll:
Manlief is volgende week aan de beurt! :mrgreen:

Terug naar “Archief”