Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 04 dec 2008 16:33

Sja..dan moet je het geheel dus wat meer vermommen hè, zoals in de jaren tachtig. Toen mocht men amper zien dat je zwanger was. Enorm wijde tenten en vesten erover heen.
In plaats van zoals tegenwoordig strakke shirtjes met accentuerende buikbanden eroverheen gespannen. De aandacht wordt er vanzelf naar toe getrokken. Dan krijg je dat dus. :mrgreen:

(heb ik geloof ik al eens ergens gezegd hoe lelijk ik dat vind, sorry hoor :lol: )

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 04 dec 2008 17:42

Vind de buikbanden juist geweldig :lol:... dr zit iemand bij ons in de kerk, jonge vrouw, verwacht 2e kindje. Loopt ze toch in een stel positiekleren, zo ouderwets, witte zomerrok ed. vreselijk! Altijd loopt ze er al niet zo netjes bij, en ik irriteer me daar vreselijk aan :oops:! Hou gewoon eenmaal van netjes, en dan zie je een totaal onverzorgd iemand langslopen :shock: :x... Dan denk ik echt bij mezelf, meid je bent nog zooo jong. Kom op hè, we leven in 2008 en niet 10 jaar geleden... Laat die buik zien :)!

*is soms heel nieuwsgierig hoe dr kindje is aangekleed :P, 't heeft al een ouderwetse naam, arm kind als het over 3 jaar na school gaat :oops:*
Wat de toekomst brengen moge........

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 04 dec 2008 17:59

Ik ben niet zo van de buikbanden. Werk meer met laagjes in m´n kleding. Toen ik van Thomas zwanger was had ik drie buikbanden, maar droeg ze zelden. Degene die ik nog het meeste droeg, was gewoon een simpele zwarte, die ik onder kleding droeg die wat te kort werd. Dan zag je dus eigenlijk ook alleen maar een randje. Ik draag zowieso geen band óver m´n kleren.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 04 dec 2008 18:20

*Annette* schreef:Vind de buikbanden juist geweldig :lol:... dr zit iemand bij ons in de kerk, jonge vrouw, verwacht 2e kindje. Loopt ze toch in een stel positiekleren, zo ouderwets, witte zomerrok ed. vreselijk! Altijd loopt ze er al niet zo netjes bij, en ik irriteer me daar vreselijk aan :oops:! Hou gewoon eenmaal van netjes, en dan zie je een totaal onverzorgd iemand langslopen :shock: :x... Dan denk ik echt bij mezelf, meid je bent nog zooo jong. Kom op hè, we leven in 2008 en niet 10 jaar geleden... Laat die buik zien :)!

*is soms heel nieuwsgierig hoe dr kindje is aangekleed :P, 't heeft al een ouderwetse naam, arm kind als het over 3 jaar na school gaat :oops:*

:redface: :|
Waar je je al niet druk om kan maken zeg.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 04 dec 2008 18:26

bloempie schreef:Ik ben niet zo van de buikbanden. Werk meer met laagjes in m´n kleding. Toen ik van Thomas zwanger was had ik drie buikbanden, maar droeg ze zelden. Degene die ik nog het meeste droeg, was gewoon een simpele zwarte, die ik onder kleding droeg die wat te kort werd. Dan zag je dus eigenlijk ook alleen maar een randje. Ik draag zowieso geen band óver m´n kleren.

Als je nu vanavond eens eindelijk een foto gaat nemen :mrgreen:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 04 dec 2008 18:46

Ik hou ook niet zo van buikbanden. Hoewel ik die ene wel erg gaaf vind met psalm 139 erop. Ik hou zelf meer van die wijdvallende dingen. Maar goed, ik ben nog niet zwanger (gelukkig). Maar ja, ik moet er af en toe wel tegen aankijken he? :mrgreen:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 dec 2008 19:50

vind buikbanden geweldig leuk maar net wat bloempie zegt, onder de kleding wat te kort geworden is. Eroverheen heb ik wel eens gedaan maar vond het niet zo leuk staan.
Vind dat je buik wel gezien mag worden, maar dat was denk al wel opgevallen :mrgreen: (geboortekaartje Eva Lynn)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 dec 2008 20:24

buikbanden stonden mij niet zo.. ik groeide helemaal mee door het vocht dus leek ik echt wel een opgezwollen olifant!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 04 dec 2008 20:45

paprikameisje2 schreef:buikbanden stonden mij niet zo.. ik groeide helemaal mee door het vocht dus leek ik echt wel een opgezwollen olifant!

Zo ziet elke zwangere vrouw er toch uit? :wink: *bukt voor de schoen die ze naar dr hoofd krijgt gesmeten*

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 dec 2008 21:03

ik hield geen vocht vast...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 dec 2008 21:35

lang niet iedereen houdt vocht vast of voelt zich een olifant.. Ik zag laatst nog een foto van mij terug.. dat was om van te schrikken zo verschrikkelijk...

en dan de verloskundige het ook nog gek vinden dat ik met pre eclamsie toen werd opgenomen :shock: dom W*f

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 dec 2008 22:27

Ik vind buikbanden ideaal! Niet om mijn buik te accentueren(want daar hou ik niet zo heel erg van, ik vind mijn buik niet echt mooi ofzo, in tegenstelling tot de meerderheid van mijn omgeving die zwijmelt om mijn buik :shock: )
Maar ik trek liever een shirtje aan wat niet positie is, met een buikband en positiebroek of rok, dan dat ik me de blubbers koop aan positiekleding. Dat spul is verrekte duur, een broek van een tientje zit er niet meer bij :( En ik hou er niet van om elke dag in hetzelfde te lopen. Al valt dat nu niet meer mee, de helft van de positiekleding past gewoon niet meer. Dus nu moet ik wel veel hetzelfde aan, is het net gestreken, hup, meteen maar weer aan, omdat ik niet meer heb. Heel vervelend. Maar die buikbanden zorgen tenminste nog dat ik eens iets kan combineren. Gewone shirtjes genoeg :D

Ik heb er 1 met de tekst 'pas op, ik schop' en die vind ik gewoon heel leuk. En daarmee vestig je wel de aandacht op je buik, dus ik draag hem niet teveel, maar af en toe vind ik het wel grappig.

Wijde kleding draag ik sowieso al nooit, ik heb alleen maar gewone strakke shirtjes, dus ook nu tijdens mijn zwangerschap ga ik niets verbloemen met wijde tenten. Sowieso ben ik nu zo dik, dat zelfs oude shirts van mijn man die ik als slaaptent gebruik, strak zitten ;) Ik blijf er gewoon bij, ik heb weinig met die dikke buik, en ben blij als het ding weg is (al ben ik wel enorm verliefd op het kindje wat er nu in zit, en vind ik het heel bijzonder dat het elke dag bij me is)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 05 dec 2008 11:49

Grappig, ik koop juist vooral positiebovenkleding en draag (nu het nog kan iig) het liefst mijn gewone broeken en rokken. Ze kunnen niet meer dicht, maar daar heb je knoopsgatenelastiek voor.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 05 dec 2008 13:14

bloempie schreef:Grappig, ik koop juist vooral positiebovenkleding en draag (nu het nog kan iig) het liefst mijn gewone broeken en rokken. Ze kunnen niet meer dicht, maar daar heb je knoopsgatenelastiek voor.

Hoeveel weke ben jij nu zwanger Bloempje?

Ik draag wel positierokken maar er bovenop nog steeds m'n gewone kleding, dan heb je toch wat meer afwisseling. Aan het eind ben je die positiekleding anders echt zat.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 dec 2008 13:18

Ik paste ook met 8 weken echt mijn broeken en rokken niet meer. Nog een enkele heupbroek, maar ook dat zat niet lekker. Wat was ik blij toen de echo was geweest, en iedereen het mocht weten. Ik ben gelijk de dag erna nieuwe kleding gaan kopen :D

Nu pas ik alleen nog maar broeken en 1 rokje met zo'n groot elastisch stuk bovenaan. Ook de 'gewone' broeken passen al niet meer. Nouja, nog maximaal 7,5 weekjes, dan kan ik hard gaan werken om mijn gewone kleding weer aan te kunnen ;)

Buikbanden over kleding heen vind ik trouwens ook niet zo mooi.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”