Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 04 dec 2008 18:07

@Liessien; Had je niet eerder een colonscopie gehad? Of haal ik nu alles door elkaar? Misschien maar goed dat je lekker geslapen hebt, nu maar hopen dat er wat uitkomt, niet dat dat altijd zo leuk is, maar dan weet je misschien wel wat het is en wat er aan gedaan kan worden! Wanneer krijg je de uitslag? Sterkte verder!

@Riska; bedankt voor je uitleg, wist het eigenlijks zelf ook wel :oops:, maar kan dat gewoon niet plaatsen :roll:... Beetje vaag, magoed ik ben gewoon eenmaal vaag...

Hoop gewoon dat hierin de oplossing ligt, wat m'n huisarts ook hoopte en verwachtte... Ben het eigenlijks gewoon zat... dat maagzuur ed. :oops:. Gelukkig de laatste tijd (bijna) geen pijn meer sinds ik andere medicijnen heb :).
Wat de toekomst brengen moge........

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 04 dec 2008 23:00

Nej, dat was een colon-inloop. Das zonder roesje..vond ik toen best pijnlijk allemaal. En volgende week donderdag moet ik weer naar t ziekenhuis, als t goed is hoor ik dan de uitslag.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Riska

Berichtdoor Riska » 04 dec 2008 23:00

In ieder geval ben ik blij dat je er niks meer van weet. Mijn dochter heeft er nachtmerries van gehad (ze heeft dit onderzoek nou 5 keer of zo gehad en de eerste keer zonder roesje). Ondanks roesje is het bij haar nog heftig. Dat wilde ik allemaal bewust niet schrijven maar je wel zeggen dat je er om moest vragen. Want soms 'vergeten' (?) ze het...

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 11 dec 2008 12:34

Hm, owkej. Ja, ik had vantevoren al allemaal horrorverhalen op internet gelezen ter voorbereiding ;) Maar gelukkig viel 't bij mij allemaal mee.

Heb de uitslag, moet 6 weken extra vezels (volcolon) slikken. Darmen knijpen te vaak samen ofzo en daar komt de buikpijn vandaan en moeheid enz. ook. Vandaar dat ze me tijdens het onderzoek ook meer verdovend middel hadden toegediend na een tijdje omdat ze niet veel konden zien. Eigenlijk blijft de diagnose PDS gewoon staan voorlopig..
Midden januari moet ik weer terugkomen om te kijken of het tegen die tijd beter is geworden.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...

N'attends pas que le jour se lève...

=)

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 11 dec 2008 13:38

Hopen dat 't helpt Liesien! Lijkt me echt rot al die onderzoeken :?

Ik heb gister iets te vroeg gejuicht geloof ik...Had een week geen last gehad, m'n moeder zei vanmorgen nog; 'Wie weet zijn ze 'verdwenen'.... Maar net onder het eten voelde ik 't weer aankomen..Grrr! Al heb ik wel 't gevoel dat ze 'lichter' zijn dan de vorige x-en...maar dat komt ws ook door de medicijnen !
Nou belden ze net van m'n werk of ik eerder wilde beginnen, omdat 't razend druk is, en voor ik 't wist heb ik 'ja' gezegd...oerstom eigenlijk, omdat ik weer 'op' ben, maar goed...Moeten er maar 't beste van maken ;-)

Riska

Berichtdoor Riska » 11 dec 2008 14:26

Gelukkig dat het geen Crohn of Colitis is Lesien...
Maar inderdaad het is afwachten en ook uitkijken wat je eet.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 15 dec 2008 13:53

@ Liesien; Hopen dat het wat helpen mag!! Sterkte verder!

@ Meissie88; Erg lastig meid! Misschien is het verstandig om ze op je werk duidelijk te maken dat je niet eventjes niks extra wilt werken, omdat je op bent. Beter nu wat rustiger aan dan dat je er straks helemaal uit ligt! Weet dat het erg moeilijk is om nee te zeggen, zelf had ik vaak ook al ja gezegd voordat ik het wist... heb toen het advies gekregen om er eventjes over na tedenken, even op een rijtje zetten of het verstandig is om te gaan werken ed. en ze dan terug te bellen... Sterkte joh!

Volgens mij heb ik ook een beetje tehard geroepen dat het wat beterder gaat met me maag, sinds vorige week woensdag is het weer helemaal mis :?... Heb niet genoeg aan me medicijnen, weer veel rennnies ernaast. Me moeder had ook nog famotidine 10 mg (maagzuurremmer) meegenomen. Geen idee of ik wel zoveel dingen naast me medicijnen mag gebruiken maar ik moet wat :oops:! Kan de huisarts wel bellen... maja dr is gezegd dat het psychische is, enja ben eigenlijks nog (te)jong om aan deze dosis medicijnen te zitten dusja meer medicijnen krijg ik toch niet... Er zijn weer zoveel dingen die me 'aanvliegen'... en het slaat gelijk op me maag :cry:...

Riska

Berichtdoor Riska » 15 dec 2008 16:05

Annette: overleg met je apotheek. Het een kan het ander onwerkzaam maken of een reactie geven die gevaarlijk is voor je!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 16 dec 2008 10:30

Riska schreef:Annette: overleg met je apotheek. Het een kan het ander onwerkzaam maken of een reactie geven die gevaarlijk is voor je!

Ga vanmiddag even bellen met de apotheek... tis gewoon niet leuk meer... had vanmorgen gewoon het gevoel dat ik ging flauwvallen zo´n zeer deed het me :cry:... Nadat ik me medicijnen had ingenomen werd het wel wat minder, maar de misselijkheid ed. blijft... Grrr :|...

Riska

Berichtdoor Riska » 16 dec 2008 10:42

Zeker doen! Want zo is het niet goed!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 16 dec 2008 11:14

Inderdaad, snel bellen! En sterkte ermee, Annette!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 16 dec 2008 18:56

Dankje Elvira!

Heb vanmiddag na de apotheek gebeld, ik mag geen rennies o.i.d. naast de medicijnen gebruiken :shock:, heb de laatste tijd toch regelmatig rennies gebruikt :oops:. Moet eerst met de huisarts overleggen van hoe of wat, dus morgen eerst maar eventjes overleggen...

*voelt zich alleen een zeur :oops:...*

Riska

Berichtdoor Riska » 16 dec 2008 19:24

Annette schreef:*voelt zich alleen een zeur Embarassed...*

Dat ben je niet, nu niet, nooit niet.
Troost je, ik heb vorige week op m'n duvel gehad van de huisarts dat ik echt eerder had moeten komen (heb een slijmbeursontsteking in mijn schouder) en hij wil me dus persé terug zien! Want ik dacht ook: "niet zeuren, het gaat wel weer over".
Dus: je bent geen zeur, je hebt buikpijn en dat verdient aandacht!
Gaan dus he...!!!!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 17 dec 2008 16:41

Vanmiddag me huisarts gebeld, was die er niet toen maar eventjes de vervanger gebeld. Vanmorgen weer heftige pijn en gevoel van flauwvallen...

Ik mag wel rennies naast de medicijnen gebruiken, maar volgens de huisarts was het beter om maar eventjes dubbele medicijnen innemen. Zit nu dus al op 80 mg... een jaar geleden zat ik nog op 20 mg, sinds een half jaar op 40 mg en nu al op 80 mg :shock:. Hij vond het wel erg raar dat ik, op jonge leeftijd, al zulke heftige klachten heb :roll:. Eventjes aankijken hoe het nu gaat en anders binnenkort eventjes na me eigen huisarts.

Dit is gewoon niet leuk meer, heb het nog nooit zo heftig eigenlijks gehad :|.

@ Riska; Beterschap! Een aantal post terug zei ik het zelf ook al, je voelt je vaak een zeur als je na de huisarts gaat voor iets wat niet over gaat... terwijl de huisarts het vaak helemaal niet zo ziet...

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 18 dec 2008 16:42

Wat die maag van mij heeft weet ik niet :cry:... maarre ondanks de 80 mg medicijnen... is het nog hetzelfde :|...

Terug naar “Archief”