Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 dec 2008 19:20

Gerdien B. schreef:Vanavond een programma gezien over jonge verzorgers. 2 meiden van 12 en 10 zorgden voor hun 4(!!) jongere broertjes. Tussen die 2 meiden ging het niet goed. De jongste van de twee heeft op 8 jarige leeftijd ook een poging tot zelfmoord gedaan.

Vond het echt een verschrikking om te zien.
Ik heb 't ook gezien, dat was een heftig verhaal zeg!! En die moeder was alweer zwanger...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 dec 2008 19:25

welk programma was dat?

Ik heb net de kleren kast eens uitgepluist en heel wat in de zak gedaan dat naar Dorkas kan.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 01 dec 2008 19:31

Heb vandaag (oppasdag) gerend met schone luiers (oudste 5x), doekjes, bekers, bordjes, boterhammen. Half struikelend over het speelgoed... :P Liep vandaag een beetje achter de feiten aan, dat heb je zo nu en dan...
AfbeeldingAfbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 dec 2008 19:46

Evelien schreef:welk programma was dat?

Deze documentaire
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 dec 2008 20:18

Heidebloem schreef:Heb vandaag (oppasdag) gerend met schone luiers (oudste 5x), doekjes, bekers, bordjes, boterhammen. Half struikelend over het speelgoed... :P Liep vandaag een beetje achter de feiten aan, dat heb je zo nu en dan...

Is het Febe's verjaardag vandaag?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 dec 2008 21:36

LeChat schreef:
Gerdien B. schreef:Vanavond een programma gezien over jonge verzorgers. 2 meiden van 12 en 10 zorgden voor hun 4(!!) jongere broertjes. Tussen die 2 meiden ging het niet goed. De jongste van de twee heeft op 8 jarige leeftijd ook een poging tot zelfmoord gedaan.

Vond het echt een verschrikking om te zien.
Ik heb 't ook gezien, dat was een heftig verhaal zeg!! En die moeder was alweer zwanger...

dat is op een miskraam uitgelopen en paar maanden later nog een keer vertelde ze in het programma.
Echt heel erg triest en vooral die 2 oudste meisje verschrikkelijk.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 02 dec 2008 12:07

LauraC schreef:
Heidebloem schreef:Heb vandaag (oppasdag) gerend met schone luiers (oudste 5x), doekjes, bekers, bordjes, boterhammen. Half struikelend over het speelgoed... :P Liep vandaag een beetje achter de feiten aan, dat heb je zo nu en dan...

Is het Febe's verjaardag vandaag?

Ze was zondag jarig! (weet niet waarom dat ding gisteren ook nog aangaf :wink: ) We hebben het zaterdag gevierd.
Ze vond het super leuk om jarig te zijn, ze heeft een driewieler gekregen van de opa's en oma's.

[img]http://www.buitenspeelgoedonline.nl/images/IT10401428[1].jpg[/img]
AfbeeldingAfbeelding

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 02 dec 2008 12:15

Heidebloem schreef:Ze was zondag jarig! (weet niet waarom dat ding gisteren ook nog aangaf :wink: )

Moest natuurlijk een nieuwe maken :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 dec 2008 12:36

kwebbel schreef::( hoe lang duurt het nog denk je ? Jullie waren aan het verbouwen of klopte dat niet ? :oops:

ik heb hier nog even gestofzuigd en wat dingetjes weggeruimd want we krijgen visite, niet echt een uitnodiging als de mensen die je voor t eerst op visite krijgt, dan zien dat het een bende is :roll:

ja ze zijn hier de douche en wc aan het renoveren.. het zou 10 werkdagen duren... en dan zaten er dus nog 2 weekenden tussen ook... morgen is de 10e werkdag.. dan zouden ze klaar moeten zijn... ikvrees het ergste eigenlijk... ze schieten maar niet op.. komen s ochtends veel te laat... praten meer dan zewerken... zijn smiddags heel vroeg alweer weg..

ik denk dan van: man schiet toch eens op...je ontneemt mensen hun douche en toilet... dan schiet je toch een beetje op....

ik ben het echt helemaal zat.. we hebben in het hok een chemisch toilet.. echt vreselijk is dat.. moet 's ochtends gewoon bijna overgeven.. ben nu overdags zolang mogelijk in het huis van mn tante... zodat ik niet in de zooi zit en gewoon naar de wc kan...

hopen dat ze vandaag en morgen even heeel hard werken zodat het op tijd klaar is...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 02 dec 2008 13:10

succes trijntjejohanna, dat snap je niet he? en als je het gewoon even aankaart bij je woningbouwvereniging? Wij hebben ook een huurhuis en een tijdje terug zouden de dakramen vervangen worden. Wij helemaal blij want vooral die in de douche is aardig aan vervanging toe. Komen die gasten alleen het zolderraam doen, daar mankeert dus niks aan :x . Had ik alles netjes aan de kant gezet, stofzuiger erbij gezet, ze gingen per slot van rekening er een groter raam in zetten. Kom ik boven zit gewoon de hele zolder + trap (en je snapt het niet er zit een deur voor de trap die hebben ze dus open laten staan) overloop onder het stof en zaagsel, fijn hoor. Maar goed ze zouden dus alle ramen vervangen, maar dat is dus niet gebeurt.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 dec 2008 17:54

wie van jullie dames hebben een sprei op bed liggen ? Ik heb ze gezien bij wehkamp, en een supergave gezien maar wel 109 euro :shock: en ik weet niet of ik m wel zal opvouwen als we naar bed gaan e.d. (ik kan m nergens neerleggen) ........
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 02 dec 2008 17:58

Bij mijn ouders ligt er wel één. Ook op mijn bed bij m'n ouders zegmaar.
Ik vind het de meest nutteloze dingen die er zijn. Je hebt er niets aan :D
Alleen maar extra werk met bed opmaken.
Ik kan me wél voorstellen dat je het doet als je het bed of de slaapkamer echt ziet vanuit de woonkamer ofzo. Maar dan nog: iedereen weet dat er een dekbed onder zit. Koop een leuke dekbedhoes zou ik zeggen :wink:
pobody's nerfect

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 dec 2008 18:02

Wij hebben ook geen sprei. Vind het nogal nutteloos eerlijk gezegd... (En helemaal als zo'n ding ruim 100 euro kost... 8) ).
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 dec 2008 18:04

Jo'tje schreef:Koop een leuke dekbedhoes zou ik zeggen :wink:
die heb ik ook 8) werd een beetje geinspireerd door de collectie van Daphne Dekkers, die heeft ontzettend mooie dekbedovertreksets in het Amerikaans..... dus een dekbed en een sprei die er nog overheen ligt en die dus op bed blijft liggen. Daaronder ook geloof ik nog satijnen lakens ofzo...... maar het is zooo duur :shock:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 dec 2008 18:16

Ik vind een prei irritant. Wij hadden die dingen vroeger altijd. Dan maakte mijn moeder ze zelf, zodat ze bij de slaapkamer pasten.
Ik vond het ondingen. Maar nu denk ik er wel eens over om er wel 1 te kopen.
Wij hebben twee losse dekbedden, en dat ligt nooit perfect netjes. Soms vind ik dat vervelend, want dan wil ik alles gewoon netjes hebben liggen.
Mijn ouders hebben ook 2 losse dekbedden, en hebben er nu zo'n prachtige creme quilt op liggen. Maar die dingen zijn in het heel groot enorm duur, en dat vind ik weer zo jammer. Onze dekbedden passen nu ook prima bij de slaapkamer, daar heb ik ze een beetje voor gekocht. Maar voor het nette zou ik het soms wel willen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”