lailahaillallah schreef:Assalaam alaikum,
Goedemorgen.
Ik heb het hele hoofdstuk er even bijgenomen en waar jij David tussen haakjes hebt gezet, zou je beter Jezus kunnen zetten, lees maar eens met me mee:
2 Sam 7
12 Wanneer uw dagen vervuld zijn en gij bij uw vaderen te ruste zijt gegaan (overleden), dan zal Ik uw nakomeling, uw eigen zoon, na u doen optreden, en Ik zal zijn koningschap bevestigen. 13 Die zal mijn naam een huis bouwen, en Ik zal zijn koninklijke troon voor immer bevestigen. 14 Ik zal hem tot een vader zijn, en hij zal Mij tot een zoon zijn.
David was al overleden en Salomo heeft slechts tijdelijk op de troon gezeten, dus je uitleg klopt niet.
Hoi Mohamed, we lezen duidelijk in 1 Kronieken 22:
9 Zie, de zoon, die u geboren zal worden, die zal een man der rust zijn, want Ik zal hem rust geven van al zijn vijanden rondom henen; want zijn naam zal Salomo zijn, en Ik zal vrede en stilte over Israël geven in zijn dagen.
10 Die zal Mijn Naam een huis bouwen, en die (Salomo) zal Mij tot een zoon zijn, en Ik hem tot een Vader; en Ik zal den troon zijns rijks over Israël bevestigen tot in eeuwigheid. De tekst in 1 Kronieken 22 maakt het duidelijk dat het
niet om Jezus gaat, maar om Salomo, de zoon van David. Dit betekent overigens dat de tekst beschreven zoals in 2 Samuël 7
niet over Jezus gaat. Ik ben van mening dat zelfs de tekst beschreven in Psalm 2
niet over Jezus gaat, maar over David. Het feit dat Salomo tijdelijk op de troon heeft gezeten is hier niet van belang, het gaat om het feit dat de tekst in 1 Kronieken 22 over Salamo gaat en dat God hem zijn zoon noemt. Hierbij wordt duidelijk dat de woorden "zoon van God" figuurlijk moet worden opgevat als het gaat om Jezus, Salomo of David.
Salaam
Jij zegt nu wel dat het niet van belang is dat Salomo daar maar tijdelijk zou zitten, maar dan kan ik dat ook van de rest wel zeggen. Dat is dus een loos argument waar een kritisch mens niet tevreden mee is.
Ik stel voor dat we de tekst nog eens lezen en daarbij de tegenstellingen goed in ons opnemen:
1 Kron 22
9 Zie, de zoon, die u geboren zal worden, die zal een man der rust zijn, want Ik zal hem rust geven van al zijn vijanden rondom heen; want zijn naam zal Sálomo zijn, en Ik zal vrede en stilte over Israël geven
in zijn dagen (tijdelijk).
10
Die zal Mijn Naam een huis bouwen, en
die zal Mij tot een zoon zijn, en Ik hem tot een Vader; en Ik zal de troon van zijn rijk over Israël bevestigen
tot in eeuwigheid (ontijdelijk).
Hoe kan Salomo bedoelt worden als zijn dagen als koning geteld waren? Let nu ook eens op de cursieve stukken, zouden die daar ook zonder reden staan denk je? Persoonlijk denk ik van niet.
Joh 8,24
Ik heb u dan gezegd, dat gij in uw zonden zult sterven;
want indien gij niet gelooft, dat Ik Die ben, gij zult in uw zonden sterven.