1. Hij (profeet) zal u in al de waarheid leiden.
2. Hij (profeet) zal niet van zichzelf spreken.
3. Zo wat hij (profeet) gehoord zal hebben, zal hij spreken.
4. De toekomende dingen zal hij (profeet) verkondigen.
Ik ben ook van mening dat wij naar de resultaten moeten kijken waar Jezus (vrede zij met hem) over heeft gesproken in Johannes 16.
1. De Heilige Geest zal naar de waarheid leiden, maar waarom bestaan er zoveel Bijbelversies met als gevolge diverse stromingen die de drie-eenheid in geheel verwerpen in het christendom?
Veel bijbelversies - Een Boodschap - Geen Religie - maar GELOOF
Yeshua Ha Mashiach : De Weg , De Waarheid en Het Leven.2. De heilige Geest zal niet van zichzelf spreken, wat een kenmerk is van machteloosheid?
- Integendeel - wat Hij zal spreken zal alleen tot Eer van en vanuit YHWH komen, Hij zal dus niet trots zijn of de aandacht opeisen voor zichzelf en zijn eigen leer.
3. De Heilige Geest zal spreken, zo wat hij gehoord zal hebben. Hoe kan een geest spreken, waarom niet in fysieke vorm als van een profeet?
-
Een profeet spreekt door middel van de Heilige Geest
dwz als het een profeet van YHWH is .
Hoe weet je dat Hij namens YHWH spreekt ?
Deuteronomium 18
20Maar iedere profeet die zegt dat hij namens Mij spreekt, maar dat niet doet of die zegt een boodschap van andere goden te brengen, moet sterven.'
21Als u zich afvraagt: 'Hoe kunnen wij er achter komen of die boodschap nu wel of niet van de HERE afkomstig is?
22is dit het antwoord: Als zijn profetie niet uitkomt, heeft de HERE hem zijn boodschap niet gegeven; hij heeft hem zelf verzonnen. Van zo iemand hebt u niets te vrezen."
4. De Heilige Geest zal de toekomende dingen vertellen. Wanneer was het de laatste keer, eeuwen geleden of was er simpelweg nooit sprake van de Heilige Geest geweest? Wie heeft er hier ervaring mee?
Jesaja 61
1De Geest van God de HERE rust op mij, omdat deYHWHmij heeft gezalfd tot brenger van goed nieuws aan mensen die lijden en worden onderdrukt. Hij heeft mij gestuurd om mensen met gebroken harten te troosten, voor gevangenen vrijlating uit te roepen en hen die opgesloten zitten, te bevrijden.
2Hij heeft mij gestuurd om aan mensen in de rouw te vertellen dat de tijd van Gods welbehagen voor hen is gekomen, maar ook de dag van Zijn toorn tegen hun vijanden.
3Aan allen die in Israël rouwen, geeft Hij schoonheid in plaats van as; vreugde in plaats van rouw; lof in plaats van neerslachtigheid. Want God heeft hen geplant als sterke en rechtvaardige eiken terwille van Zijn eigen glorie.
4Zij zullen de oude ruïnes herbouwen, steden restaureren die lang geleden werden verwoest en deze opnieuw tot leven brengen, ook al hebben zij vele generaties lang in puin gelegen.
------------
8Want Ik, de HERE, houd van gerechtigheid; Ik haat roof en het kwaad. Ik zal mijn volk trouw belonen en een eeuwigdurend verbond met hen sluiten.
---------
Door middel van het Nieuwe Verbond krijgen wij ook deel aan die Geest.
Hij is het belangrijkste deel van mijn geloof, Hij laat mij van de Genade van YHWH getuigen
en laat mij weten dat we leven in de tekenen van de tijd.
Hij spreekt tot mij vanuit de geschriften en geeft mij troost en inzicht !
Door middel van de heilige Geest gebeuren er fantastische dingen - Vrede die niet van deze wereld is, maar die we wel kunnen vinden in Dit Nieuwe Verbond- Door de Heilige Geest!
In Hem zijn mensen van alle achtergronden Broeders ! en medeburgers in Het Koningkrijk van YHWH
Dat gebeurt Alleen door de werking van de Heilige Geest.
De Geboorte uit de Heilige Geest is hiervoor nodig!
vrede