BMW 3-serie
Het had een groot nadeel. Vooral bij  de 316 1975-1983, waarbij  het 
effect behoorlijk  sterk was, was rijden  over een hobbelige weg een
vermoeiend iets. De auto maakte dan namelijk bij  het inveren van
één achterwiel telkens kleine koerswijzigingen.
De 316 1883-1991 had het ook nog, maar sterk verminderd.
En, (als ik het goed heb) is het bij de volgende modellen helemaal 
afgeschaft.
Die eerste 316 had wel een hele goede bochtvastheid. Als in een bocht
het gas iets ingetrapt werd, ging hij dus ook iets meesturen.
Vier jaar heb ik een 316 gehad:
+ zeer degelijke auto
+ goede  bochtvastheid
+ krachtige  en mooi ronddraaiende motor
- slechte koersvastheid
- zwaarder en duurder dan bijv. vergelijkbare Fords, Opels en VW's
- zeer matige trekkracht bij laag toerental (schijnt nu beter te zijn)
- hoog verbruik, bij mij 1 : 7 (LPG) (Sterk verbeterd nu. BMW heeft zelfs een 
316 met  A-label)
Renault Lagune
De 
Renault Lagune GT heeft vierwiel besturing (active drive).
Honda heeft daar ook mee geexperimenteerd (op de Prelude als ik het 
goed heb). Vooral bedoeld voor makkelijker parkeren.
De Lagune GT stuurt onder de 60 km/h tegen, daarboven mee. Dat lijkt
mij wel nadelen hebben. Als nl. vlot door een haakse bocht gereden  
wordt met 50 km/h gaat dat moeilijker.
In de test wordt er positief over geschreven, dat is bij hoge snelheden.
Maar afwachten  wat in de toekomst hiervan  de resultaten zijn.