Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 nov 2008 18:32

het is voor tijdelijk. :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 nov 2008 11:45

Maar je kan beter iets doen wat naar je zin is, dan dat je jezelf gaat opvreten.

Ik heb een goed gesprek gehad met m'n teamleider en het een en ander is rechtgezet waar ik al een tijdje mee zat. Ik geloof dat ik het hier ooit wel eens heb geplaatst.
Dus nu kunnen we met een schone lei verder :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 26 nov 2008 17:29

Fijn Kwebbel dat je een gesprek hebt gehad, dat lucht vaak wel op he!.

Ik heb vandaag mn eind gesprek gehad voor de externe stage in de thuiszorg. Echt super leuk die thuiszorg ik ben helemaal om :wink:
Nog twee dagen en dan is het weer voorbij, echt jammer ik zal het echt missen.

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 26 nov 2008 18:30

christien schreef:Fijn Kwebbel dat je een gesprek hebt gehad, dat lucht vaak wel op he!.

Ik heb vandaag mn eind gesprek gehad voor de externe stage in de thuiszorg. Echt super leuk die thuiszorg ik ben helemaal om :wink:
Nog twee dagen en dan is het weer voorbij, echt jammer ik zal het echt missen.

Leuk Christien!!! ;)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 26 nov 2008 18:41

Ja ik heb het zo goed naar m´n zin.
Alleen is drie weken eigenlijk te kort.

Ik was vandaag bij een client, een oud boertje woont in een verlaten steegje, en mag niet meer zelfstandig lopen. (ivm met vergevordde parkinson en evenwichtsklachten en is meerdere keren al gevallen)
Wij hebben de sleutel van z´n huis en we komen er verschillende keer per dag om zijn maaltijden te verzorgen enz.
Ik kom binnen vanmiddag om een broodje te smeren maar hij zat niet in z´n stoel. Ik zoeken door het huis, was hij naar de kelder gelopen, trapje af en zat daar zijn voorraad te tellen van peertjes en appelmoes.
Nou dan sta je ook vreemd te kijken :roll: Hij was echt heel verbaasd toen ik vroeg wat hij aan het doen was, ja zuster mn voorraad aan het tellen. Ik kon gewoon niet boos op hem worden, maar heb hem wel verteld dat hij dit nooit meer moet doen :mrgreen:

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 26 nov 2008 18:46

;)

Ja je komt echt alles tegen... Wij hebben bij ons in het dorp een heel oud boerderijtje staan, daar wonen 2 stokoude mensjes, en die moeten we s morgens gaan helpen met wassen, en dat gebeurd in de kamer bij de kachel..
Hup... gordijnen dicht... Verwarming op 25 graden of warmer en wassen maar!
Zomers en s Winters!!! ;) Geweldig!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 nov 2008 20:13

Vandaag kwam een nieuwe bewoners bij ons wonen. Eenmaal op het werk is hij daar weggelopen. Hij werd door alles te zenuwachtig. Heel drama met geen mensen kunnen bereieken die je wel moet inlichten enzo. Uiteindelijk gevonden in het dorp naast het terrein door een vrouwtje. Zij had hem naar huisartspraktijk gebracht. Vanavond gelijk zijn moeder over de vloer die dacht dat hij hier veilig zou zitten.

Alles is gelukkig goed gekomen en ik vind hem echt leuk.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 nov 2008 21:35

Wat een consternatie, Gerdien. Wel fijn dat het een leuke nieuweling is! Dat moet je toch altijd weer afwachten natuurlijk...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 nov 2008 12:40

WIj hebben afgelopen dinsdag ons december rooster gehad en nu moet ik met 2 de kerst een ochtend en een avond dienst werken opzich heb ik daar geen problemen mee maar ik heb een collega die alleen maar avonddiensten werkt en nu werkt ze met de kerstdagen ineens dagdiensten??
En voor de rest werkt niemand een dubbele dienst. Nu wacht ik op een telefoontje van mijn manager want ik vind het niet helemaal eerlijk en ik ga gewoon om duidelijkheid vragen. Ik zeur nooit over mijn rooster ik ruil nooit (alleen om anderen te helpen maar niet uit mijzelf)
En nu heb ik gewoon besloten dat ik ook eens mijn mond over de planning opentrek :mrgreen:

j-tap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor j-tap » 27 nov 2008 13:18

@liefie; een dagdienst én een avonddienst op de 2e kerstdag? Hoe kan dat? En idd, je moet dan wel op je strepen gaan staan, want anders denken ze dat "jij altijd wel kunt" als je er niets van zegt.

Hoeveel uur werken jullie in de zorg? Heb verschillende stages gehad met 36 uur, vond dit behoorlijk pittig. Heb nu een contract van 32 uur. (verpleeghuis), de ene week werk ik 40 uur, andere week wordt dit weer gecompenseerd. Hoe is dat bij jullie geregeld?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 nov 2008 13:40

wij hebben maar diensten van 4 uur dus dat klopt wel want ik draai die diensten anders ook gewoon maar hier baal ik gewoon van.
Ik werk 24 uur in de week heerlijk niet teveel en niet te weinig.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 nov 2008 14:07

Ik heb mijn manager net gesproken en vind dat ik er goed aan gedaan heb om mijn mond open te trekken. En nu gaat ze er persoonlijk voor zorgen dat mijn diensten met kerst veranderd worden

Nu is het
25 een ochtend
26 ochtend en avond
27 ochtend

ik hoop dat de avond of ochtend van 2de kerst wegvallen dan ben ik zeer tevreden :D

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 27 nov 2008 14:48

Idd liefje dat is een beter rooster.
Wij hebben ook een nieuwe planner gekregen, die kijkt echt nergens naar.
Vraag je twee diensten vrij aan in de hele maand, en dan krijg je ze niet.
Ach ja volgens mij is het overal wel wat.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 nov 2008 14:54

het zat mij gewoon dwars omdat ik echt nooit diensten aanvraag meestal heb ik geluk dat ik juist vrij ben met de dagen die ik weg moet en anders plan ik het anders.
Ik heb een hekel aan ruilen al doe ik het wel als een collega weg moet of ik moet zelf ook niet kunnen natuurlijk. En ik zei net tegen mijn manager van als er meerdere een dubbele dienst hadden had je mij ook niet gehoord maar ze was het helemaal met mij eens gelukkig :D
EN ik heb nog 3 weken vakantie over van dit jaar en die ga ik lekker in Januari en Februari opnemen even een rustpauze :D
Dus 2009 heb ik in elk geval al 10 weken vakantie.
Wij hebben een hele goede planner maar ik denk dat ze dit niet in de gaten gehad heeft kan gebeuren

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 nov 2008 16:38

Dat vind ik zo heerlijk aan mijn werk van nu: alle groepen voegen we samen, waardoor er met de kerstdagen zelf en oud&nieuw zelf maar 2 vroege, 1 tussen en 2 late diensten moeten zijn, i.p.,v. 8 vroege, 1 tussen en 8 late. Ideaal :) Zo komen we dus allemaal amper aan de beurt.
Afgelopen jaar moest ik 1 januari de nacht in. Dat was ook niet zo erg.
Dit jaar heb ik gewoon mazzel en hoef ik helemaal niet :mrgreen:
En ik denk dat ik volgend jaar weer mazzel heb, omdat ik het minste aantal uur werk van iedereen dan(uitgezonderd de invalskrachten dan).

Ik ben mijn werk wel even helemaal zat. De groep is gruwelijk druk, ik moet zaterdag eigenlijk alleen werken, maar ik heb aangegeven dat niet te zien zitten. Dus hopelijk vinden ze een oplossing. Ik vind het te onveilig daar in mijn uppie.
Maar eerst morgen nog gezellig teamuitje :) Lekker uit eten, op kosten van de stichting :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”