Hoofdluis.... Arghh!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 26 nov 2008 11:03

@Annet: Natuurlijk mag je daar van balen! Dat zou ik ook doen... ik wilde alleen zeggen dat het geen grote (onhygiënische) ramp is ...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 nov 2008 11:22

Pff, ik wilde net zeggen, lijkt me een ramp!
En niet iedereen krijgt het hoor, tenminste, tot nu toe heeft bij ons thuis alleen mijn zusje het gehad, de rest niet.
En het is een kleine ramp voor mijn moeder geweest. Het arme mens werkte gewoon, maar moest tussendoor ook alle dekbedden, kussens, hoezen, jassen, kleding van iedereen wassen. En als ik zie dat ik na 2 dekbedden al zoiets heb van: pff, gelukkig hoeft dat voorlopig niet meer...

En het lijkt mij wel een vies idee. Ik weet wel dat het niet vies IS, maar het voelt toch onwijs vies, beesten op je lijf? Brr...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 nov 2008 12:17

christiaan heeft ook luizen gehad, ik denk opgelopen bij de creche van de kerk. Na de kerstvakantie gaat ie pas naar de psz. Heb mezelf en Simon ook preventief behandeld gelukkig niks gevonden bij ons. Mijn man wou dat niet, nou ja dan niet.

Idd veel was. Succes Annet.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 26 nov 2008 12:35

Vorige week had een gezin bij ons in de opvang het ook. Waarschijnlijk had één van de kinderen het op school opgelopen, waar het ook heerstte.
We zijn het hele weekend aan het wassen geweest. Gelukkig heb ik het zelf niet overgenomen.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 nov 2008 15:48

wat ben ik blij dat ik een droger heb! Men o men. Wat denk je, mijn kinderen hebben allemaal een goede jas en een speeljas, winterjassen natuurlijk dus er passen er maar 3 in 1 machine. Gelukkig heb ik een soort van kelder waar ik alles in kan smijten wat nog gewassen moet worden. Daar staat ook het wasmachine en de droger. Maar Caroline d'r jas is haske nieuw, nog niet gewassen. Moet die dan op 60 graden? Dan ziet ie er niet meer uit ben ik bang voor. Nou schiet me te binnen dat 1 van de jongens op zondag een body warmer aan heeft, tot hoe ver terug in de tijd moet ik gaan ivm besmetting? Heb mijn hoed maar in een plastic zak gedaan op aanraden van een luizendeskundige.
ja, dat is mijn mening dan he.....

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 26 nov 2008 16:31

Als ik me goed herinner, kunnen luizen niet zo heel lang overleven zonder hun gastheer... (max. een halve dag ofzo) dus de kans dat er nog iets in jassen/hoeden/kleding ed zit, is eigenlijk niet zo heel erg groot... veel kammen en controleren dus!
Sterkte ermee, Annet!

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 26 nov 2008 16:37

Dingen in de vriezer leggen helpt ook..
je kunt natuurlijk niet 10 jassen in de vriezer doen, maar bijvoorbeeld sjalen, petten etc. kunnen prima een dagje in de vriezer!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 26 nov 2008 18:41

Als ik dit lees, dan voel ik het kriebelen ;)
Maar sterkte er mee dames... ik hoop dat ik er geen last van krijg, want dat heb ik ooit eens gehad, en t heeft een heel tijdje geduurd dat die beestjes wegwaren! Mijn haar was te dik voor de lotion :(

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 nov 2008 18:43

Annet, je kan om de jas van Caroline ook een plastic zak doen, twee dagen laten zitten en dan zijn ze dood.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 26 nov 2008 19:04

Ja, ik weet nog dat mn zusje het een keer van school mee naar huis had 'genomen'.... Mn ma heeft toen bijna alles in grote zwarte vuilniszakken gestopt en die in de schuur gelegd. Volgens mij (toen mn zusje weer luis-vrij was) nog een keer gewassen en dat was het......

Ja, t klinkt simpel, maar ik weet nog wel dat het een heel hectisch gebeuren was en dat mn ma er niet bepaald op zat te wachten qua hoeveelheid werk.

Sterkte Annet!
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 nov 2008 21:41

Sterkte, Annet!!! 'k Kan je geen adviezen geven, geen ervaring mee enzo, maar veel succes iig!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 nov 2008 21:50

Vreselijk, Annet! Wat een berg werk... lukt het allemaal een beetje?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 nov 2008 22:08

Ha heerlijk, mijn man heeft net heel lang in mijn haar zitten friemelen om een luis te ontdekken maar hij zag er geen! En dat ging natuurlijk wederzijds :mrgreen: zijn helm ligt in de vriezer te ontluizen net als al dat haarknipjes en speldjes gedoe van mijn dochter en mij.

Die van 8 is de grootste luizenbol. Hij had zaterdag een gat in zijn hoofd en mopperde de laatste dagen wel over jeuk maar wij zeiden dat dat kwam omdat het aan het genezen was. Beetje eng natuurlijk om daar in de buurt te onluizen. Maar goed, vanmiddag allemaal ingesmeerd met prioderm lotion en vanavond haren gewassen en cremespoeling erin en na 10 minuten weer uitgespoeld en alle hoofden weer met de luizenkam doorwandelen. Wel heel grappig was dat de oudste 2 jongens uitgebreid elkaars haar aan het ontluizen waren. Net van die apen.

Maar ik was en was en was. Kan alles wel in zakken doen en in de schuur zetten maar om deze tijd van het jaar moeten ze echt wel een jas aan! Je komt er natuurlijk wel meteen achter dat er nog eea overbodigs aan de kapstok hangt.

Bedankt voor het meeleven! Fijn zo'n refoweb vriendenschare :D
ja, dat is mijn mening dan he.....

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 27 nov 2008 10:20

Annet sterkte ermee! Het lijkt me idd zo'n gedoe. En veel wassen ja en vooral nu in de winter. In de zomer heb je er wat minder werk aan lijkt me :wink:

Hoe lang moet je dat spul gebruiken voor in het haar?

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 27 nov 2008 19:36

Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat je je haar kunt wassen met azijn. En daarna met gewone shampoo om die rotlucht er weer uit te wassen. Iemand ervaring?

* gaat anders veel flessen azijn inslaan, just in case....*

Terug naar “Archief”