Hoofdluis.... Arghh!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Hoofdluis.... Arghh!!

Berichtdoor Dippie » 29 mei 2007 18:39

Haaij 8)

Kriebel...kriebel...kriebel...
Hmmz...Alleen al als ik het woord hoor, begint alles al bij me te kriebelen..

Het is een ramp! Bij ons op het KDV is de luizen epidemie aangebroken... :|
Het werkt dus niet prettig meer!!! En we zijn allemaal bang dat we het zelf ook krijgen :roll: :(
Dus...heeel heeeel veel ontsmetten en ontsmetten en ontsmetten...!!

Ik heb op voorzorg maar vast shampoo en lotion gekocht! Met de shampoo kan ik al beginnen zonder dat je luizen hebt, dus ga ik morgen mn haar maar mee wassen en dan maar hopen dat die lotion dicht kan blijven :roll: :?

Maar mijn vraag:
Ik hoorde namelijk van de GGD en Apotheek dat het weer op veel scholen heerst nu...
Klopt dat? Hebben jullie ook weer ervaring???

Ik hoor het wel!!

Kriebelgroetjesss :wink: :roll:
Afbeelding

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 mei 2007 18:44

Ohw wat een ramp vind ik dat! Ik heb in mijn kindertijd denk ik een keer of twee, drie luizen gehad. Gelukkig was mijn moeder altijd erg snel en handig, en was ik ze zo weer kwijt! Twee à drie jaar geleden kreeg ik het weer, een paar kindjes die bij mijn moeder waren hadden ze en die moeder van die kindjes zei later 'tsja, ze hadden al wel een tijdje jeuk op hun hoofd' :roll: Mijn moeder wist niet hoe snel ze anti-spul moest kopen en heeft de drie kinderen, mij en haarzelf behandeld 8) Ik was er helemaal vies van!

Ik heb overigens geen idee of het nu 'heerst'. Succes ermee!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 mei 2007 18:44

Is die shampoo van tegenwoordig nog steeds van dat vieze stinkspul?? Vond het vroeger echt een drama als m'n haar daarmee gewassen moest worden...

De meeste basisscholen hebben trouwens bijna continu met een luizenplaag te maken. Ik weet dat er scholen zijn waar ze gewoon standaard de jassen in een 'luizencape' hebben hangen, om zo het overlopen van jas naar jas te voorkomen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 29 mei 2007 20:43

Ghe...belachelijk hoe die stomme kleine ***beestjes je leven kunnen beheersen ja 8) Mijn moeder kamde ze steeds uit, met een heel fijn kammetje, die ze vervolgens de hele nacht in de azijn legde. Blech, sterkte Dippie. :wink:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 29 mei 2007 21:01

Vreselijk lijkt me dat, ik heb ze zelf nooit gehad, en nu krijg ik ze ook niet, daarvoor moet je wel haar op je hoofd hebben :roll:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 mei 2007 21:26

ach luizen....

bij ons op school is het komen en gaan van die beessies...

potje shampo en preventief wassen helpt een hele boel!!

Je kan het nooi tonder controlle houden, als je het hebt meot je heel de poppenzooi en alles wat maar stof is wassen en in zakken stoppen, dat is onhaalbaar... teminste voor ons als school. We zijn toch een aantal maanden luizenvrij geweest, en voor de vakantie was er weer een ouder.

Hupsakee de luizemoeders ingeschakeld, die helpen de desbetreffende ouder als die dat wil natuuijk en dan is zo de plaag weer in de hand. Deze manier werkt erg goed!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 mei 2007 23:19

ik heb het verschillende malen gehad vroeger. Een ramp!!!
Op een gegeven moment waren ze ook niet weg te krijgen: bleven wassen en kammen. Mijn haar was behoorlijk lang (tot op mijn kont) en dat was geen door komen aan met zo'n klein kammetje. Voor dat de kam ook bij de punten van je haar was, sprongen de luizen al weer terug het haar in. Dus dat werd een bezoek aan de kapper.
Uiteindelijk lag er langer haar op de grond, dan het haar wat nog op mijn hoofd zat. Was daarna wel vrij snel van de luizen af.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 30 mei 2007 09:29

Brr, kan het me nog goed herinneren heb ze gelukkig nog maar een keer gehad en hoop dat ik ze ook niet meer krijg, die ene keer was een ramp, pa had het ontdekt bij een broertje van me en de winkels waren dicht (zondag) echt alle troep die er maar in de kast stond is er aan de pas gekomen arme wij (en ik had er maar eentje en kreeg de zelfde behandeling) :cry:
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 mei 2007 08:57

Ik heb 't gelukkig nooit gehad, maar krijg zo al de kriebels :wink:. Sterkte Dippie!!!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 02 jun 2007 22:25

Bij ons op school wordt er na elke vakantie gecontroleerd door zogenaamde luizenmoeders. Als er bij een kind luizen zijn geconstateerd krijgt de betreffende moeder bericht. Na 1 of 2 (weet niet precies) weken word dan alle groepen van dat leerjaar (bijvoorbeeld alle groepen 3) weer gecontroleerd of het over is. Zo niet, wordt weer de moeder bericht. Heb wel vernomen dat het elke keer bij dezelfde kinderen is die luizen hebben.

Mijn kinderen hebben altijd (veel) gel in hun haar, dat helpt goed tegen luizen. Ze zitten graag op schone hoofden. Je moet niet alleen de haren behandelen maar ook alle kleding, beddengoed etc. wassen op minimaal 60 graden.
ja, dat is mijn mening dan he.....

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 03 jun 2007 14:20

iets minder vaak je haar wassen, en dagelijks flink wat gel gebruiken :P
tja luizen houden nu eenmaal van schoon haar :mrgreen:

ook het uitwassen van jassen van de kids is erg belangrijk
When I kneel before You, them I'm defying gravity

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 nov 2008 09:09

help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 26 nov 2008 09:20

Bij mij dochter op het kinderdagverblijf heerst het ook en hebben ze nu allemaal luizencapes. Gelukkig zijn wij er nog vrij van gebleven.....

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 26 nov 2008 10:36

Sorry hoor, ik kan goed begrijpen dat je er de kriebels van krijgt, maar zo'n ramp is het toch niet? Iedereen krijgt het een keertje, daar kun je niks aan doen, je kunt alleen weer gaan uitkammen en speciale lotions gebruiken.
En dat was dan weer dat!

*snapt er niets van dat mensen dat zo eng/vies/onhygiënisch vinden dat ze hun kind niet meer naar het kdv/school sturen*

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 nov 2008 10:53

hallo zeg, weet je wel wat ik een extra werk nu heb met 3 kinderen met luizen? mag ik daar ff van balen? Alles wassen, beddegoed, jassen, mutsen enz.

Terug naar “Archief”