waar ligt nou precies de grens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 23 jan 2004 09:37

Ondertussen weten we nog niet precies waar de grens ligt.
Uit voorgaande blijkt dus maar weer dat de grens bij ieder weer verschillend kan liggen door bepaalde achtergronden, en door hoe ieder is.
Als ik dan kijk dat ze bij ons niet samen een heel weekend bij elkaar op de kamer mogen maar dat mijn dochter dus als ze haar vriend zaterdag morgen wakker maakt gewoon nog even naast hem in bed kruipt, met de deur open, dan vind ik dat weer heel gewoon.
Maar als je samen er voor zorg draagt dat de liefde en het genieten van elkaar niet op de voorgrond komt en daardoor de liefde die je samen naar God hoort te hebben op de achtergrond.
Daarmee bedoel ik wat ik al eerder zei, dat het de kunst is om op alle vlakken gelijk op te gaan.
Maar dat het allerbelangrijkste in een verkering ( en uiteraard huwelijk) is dat je begint met samen uit de bijbel te lezen en te bidden.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 jan 2004 09:43

daar ben ik het ook mee eens joepie!! wij zijn voor onze verkering al begonnen met samen bijbellezen en zo.... en door dat wij met zn 2en zijn hebben we heeeel veel tijd om met elkaar te praten... dat is dan ook het belangrijkste wat we doen.... door praten leer je mekaar het allerbeste kennen!!!!

joepie

Berichtdoor joepie » 23 jan 2004 10:03

Maar om met elkaar te praten hoef je dus niet perse bij elkaar op de kamer te komen, want bij onze dochter en haar vriend, gaat het dus via de msn. Wi schreven vroeger elle lange brieven naar elkaar, en bespraken daar toen alles in, en tegenwodrig zie ik dus dat ze dat via de msn doen en de mail.
Overdag de hele dag mailtjes aan elkaar schrijven en in de avond de hele avond met elkaar msnnen.
Dus om te praten hoef je niet perse bij elkaar op de kamer te zitten de hele dag.
Want als je samen bent is de verleiding des te groter om dat praten maar te laten en gewoon lekker te gaan knuffelen. En de rest :)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 jan 2004 10:56

maar via msn is echt wat anders als gewoon met elkaar praten hoor... ik zit liever tegen over of naast iemand als ik met iemand praat dan dat ik het via een computerschermpje moet doen

joepie

Berichtdoor joepie » 23 jan 2004 11:00

Met webcam wel te verstaan he!
Maar goed je kunt het ene doen en het andere niet laten.

Vin

Berichtdoor Vin » 23 jan 2004 11:03

joepie schreef:Met webcam wel te verstaan he!
:roll: :shock: :oops:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 jan 2004 11:05

joepie schreef:Met webcam wel te verstaan he!
Maar goed je kunt het ene doen en het andere niet laten.

ja en die heb ikdus niet.... maar dan nog ben ik liever bij die ander..

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 jan 2004 11:20

Ik heb geen internet meer op mijn kamer, dus we bellen wel. Maar ik praat ook liever irl, dan kan je nog eens uithuilen bij elkaar.

Verder leer je elkaar wel supergoed kennen als je op elkaar bent aangewezen! Als er anderen bij zijn, heb je toch de neiging om je in te houden.

joepie

Berichtdoor joepie » 23 jan 2004 12:10

Maar als je nu te ver uit elkaar woont om elkaar te spreken irl. Vind ik die msn met webcam wel een mooi fenomeen!

joepie

Berichtdoor joepie » 23 jan 2004 12:11

Maar goed laten we weer on topic gaan :)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 jan 2004 12:31

joepie schreef:Maar als je nu te ver uit elkaar woont om elkaar te spreken irl. Vind ik die msn met webcam wel een mooi fenomeen!

tuuuurlijk is dat een mooi fenomeen!! enne ik heb er ook niets op tegen natuurlijk, maar ik vind het geen vervanging.....

joepie

Berichtdoor joepie » 24 jan 2004 09:02

Ik zou zeggen: probeer de grens daar te houden zodat je de ander het niet te moeilijk maakt om zich in te houden.
En dat kan iedere keer dus weer verschillend zijn.

joepie

Berichtdoor joepie » 24 jan 2004 09:41

En...............daar waar de ander; Nee zegt!

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 24 jan 2004 20:08

Dan pak je de grote Bosatlas erbij, daar staan alle grenzen in :mrgreen:

maar oké, als de één néé zegt, dan gebeurt het gewoon niet! Simpel.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 24 jan 2004 20:13

columbus schreef:Dan pak je de grote Bosatlas erbij, daar staan alle grenzen in :mrgreen:

maar oké, als de één néé zegt, dan gebeurt het gewoon niet! Simpel.
Moeten we dan stoppen bij de laars van italie columbus? :mrgreen:
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Terug naar “Archief”