huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 25 nov 2008 13:31

LeChat schreef:Back on topic dan maar :wink:: Is er toevallig iemand op RW bekend met de wijk Goese Polder (in Goes dus)? Er doen negatieve verhalen de ronde, maar het schijnt de laatste jaren beter te gaan...

Ja, ik ken de wijk wel. Nouja, kennen... ik ken behoorlijk wat mensen die er wonen. De verhalen zijn vast negatiever dan het uiteindelijk is inderdaad. Het is een wijk waar ook wel wat 'nederlanders van buitenlandse komaf' wonen. Maar het is echt wel een gezellige wijk en het verschilt ook wel weer per straat geloof ik! Bovendien zijn ze de laatste jaren heel erg hard bezig met het opknappen van de wijk. Woningen worden opgeknapt, straten en trottoirs opnieuw aangelegd, meer groen in de wijk. Er is ook toezicht enzo, dus wat dat betreft veiliger dan de op het oog 'nettere' wijken in Goes.
Ik zou er met een gerust hart gaan wonen geloof ik :)
pobody's nerfect

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 25 nov 2008 13:32

Oja, 1 nadeel: als je er de weg niet goed kent en de hoofdweg niet volgt, kun je er wel grandioos verdwalen :D
pobody's nerfect

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 nov 2008 14:00

Jo'tje schreef:Oja, 1 nadeel: als je er de weg niet goed kent en de hoofdweg niet volgt, kun je er wel grandioos verdwalen :D
Dat geloof ik graag... ik reed er gisteren uit m'n werk ff rond (zag er btw zeer rustig uit toen) en het zijn allemaal kronkelige woonerf-achtige straatjes...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 nov 2008 10:13

Wat er wel voor zorgt dat er niet veel auto's voor je huis langs racen :)
Als je er eenmaal een paar keer geweest bent gaat het wel lukken hoor!
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 nov 2008 10:25

LeChat schreef:
LauraC schreef:
LeChat schreef:
Evelien schreef:Heel af en toe zitten we er over na te denken om uit nederland te vertrekken.
Oh, en waarheen dan? Dat zou echt niks voor mij zijn... (zo) ver van iedereen vandaan.

Alles went.... :wink: :mrgreen:
Ja, jij hebt er ervaring mee hè.. Heeft het lang geduurd voor je gewend was? Er zijn ook mensen die nooit wennen en van heimwee terugverhuizen, dat lijkt me pas écht beroerd.

Ik vond de randstad al een enorme verhuizing. Wij wonen er nu 3 jaar en ik moet zeggen dat ik nu een beetje begin te wennen. Al heb ik de afgelopen jaren weinig nieuwe mensen leren kennen, dus ik reis nog regematig naar de Veluwe. De kans dat wij daar ooit weer gaan wonen is erg klein ivm werk.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 nov 2008 12:07

Hoelang woon je al in het buitenland Laura ? Hoe heb je je man dan leren kennen??

Ik woon nu 2 jaar in de randstad i.p.v Sliedrecht (Zuid-Holland) en ik begin lekker te wennen :) we hebben nu onze eigen vriendengroep, nog meer dan ik ooit had. En leuk werk (qua collega's en bewoners) dus ik blijf hier nog wel ff :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 nov 2008 12:11

Huh, nooit geweten dat maarssen randstad is, ik dacht dat juist Zuid Holland daar ook gedeeltelijk onder valt.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 nov 2008 12:18

Ik heb weer ff gegoogled :D Dit is de randstad:
De Randstad is een gebied in Nederland dat bestaat uit een ring van verstedelijking rondom een meer landelijk gebied, het Groene Hart. De Randstad is het grootste stedelijke gebied van Nederland. In de Randstad liggen de vier grootste steden van Nederland (Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag), de grootste haven van Europa (Rotterdam) en bijna de helft van de Nederlandse universiteiten. Het parlement zetelt ook in het gebied (Den Haag).

De Randstad wordt soms opgedeeld in een noordelijk deel (Randstad Noord/Noordvleugel), met ongeveer vier miljoen inwoners en als belangrijkste plaatsen Amsterdam en Utrecht, en een zuidelijk deel (Randstad Zuid/Zuidvleugel) met ruim drie miljoen inwoners en als belangrijkste plaatsen Den Haag en Rotterdam.

Grote steden
De belangrijkste steden van de Randstad zijn de vier grootste steden van Nederland, te weten:

Amsterdam 750.771 inwoners
Rotterdam 582.736 inwoners
Den Haag ? inwoners
Utrecht 296.305 inwoners

Middelgrote steden

Daarnaast telt de Randstad nog zeven steden met meer dan 100.000 inwoners, gerangschikt op inwoneraantal:

Almere 184.414 inwoners
Haarlem 147.758 inwoners
Zaanstad 143.098 inwoners
Amersfoort 142.299 inwoners
Zoetermeer 120.257 inwoners
Dordrecht 118.283 inwoners
Leiden 116.571 inwoners

Daarnaast kent de Randstad nog een aantal historisch belangrijke steden met minder dan 100.000 inwoners:

Delft 95.975 inwoners
Alkmaar 93.581 inwoners
Schiedam 75.227 inwoners
Gouda 70.713 inwoners

Dus Sliedrecht zou daar net buiten moeten vallen.......
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 nov 2008 14:38

ik reken sliedrecht wel onder de randstad, maar oke, volgens mij ligt het minstens net zo dicht bij dordt als maarssen bij utrecht.

maar goed ik woon dus ook in de randstad, maar wel in een dorp ter grootte van een wijk ongeveer. Heerlijk.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 nov 2008 15:09

kwebbel schreef:Hoelang woon je al in het buitenland Laura ? Hoe heb je je man dan leren kennen??

Ik woon sinds september 2003 in Groot Brittannie. Eerst in Engeland en vanaf januari 2007 in Schotland. Mijn lieve Engelse man is een vakantieliefde :8>

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 26 nov 2008 15:13

LauraC schreef:
kwebbel schreef:Hoelang woon je al in het buitenland Laura ? Hoe heb je je man dan leren kennen??

Ik woon sinds september 2003 in Groot Brittannie. Eerst in Engeland en vanaf januari 2007 in Schotland. Mijn lieve Engelse man is een vakantieliefde :8>

Beetje afdwalen, maar moest je daar niet vreselijk aan wennen? Taalverschil lijkt me ook moeilijk om dan je gevoelens uit te leggen en dingen te bespreken. :oops:

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 26 nov 2008 15:15

Tuinfluiter: Wat n mooi huis!! n plaatje, super mooi ingericht

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 nov 2008 15:17

Viel voor mij erg mee. Als ik niet al vloeiend was geweest in het Engels had ik ws nooit wat met mijn man gekregen zeg maar. Het enige wat ik moeilijk vind/vond is de verschillende levenshouding t.o.v. wat ik gewend ben. Helaas denken mensen als ze mij horen niet meer dat ik een buitenlander ben, mijn accent is helemaal weg, en ik droom nu ook in het Engels :( Dat houd je niet tegen als je een taal dag in dag uit moet spreken. Maar we hopen Michael wel tweetalig op te voeden dus sinds kort is er weer meer Nederlands te horen in ons huis.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 26 nov 2008 15:18

@Laura: droom je niet tweetalig dan? Dat heb ik namelijk, als ik over Nederland droom, doe ik dat in het Nederlands, als het zich in Roemenie afspeelt droom ik in 't Roemeens ;)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 26 nov 2008 15:19

Dankje Petra85!

Terug naar “Archief”