Discussies voeren over wel of geen hoed/rok, is dat zinvol?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Fredrik
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: Broek hoed enz

Berichtdoor Fredrik » 22 jan 2004 20:44

héhé schreef:Oké, mensen zeggen vaak dat het niet om uiterlijk gaat. Maar dit zegt een hartstikke boel van je binnenkant. Als ik iemand tegenkom met een strakke spijkerbroek strak t-shirtje erop denk ik echt niet . Wow die gelooft in Jezus. Ik keur mensen echt niet gelijk af als ze een broek aan hebben, maar het zegt wel erg veel van je binnenkant.

God bless you
Het draait om of je Jezus in je hart heb aangenomen broeders en zusters. Waarom dan rede twisten of wij van de broek of de rok zijn. Is je hart van de Heere, heb je hem al waarlijk leren kennen? Daar draait hem om, en ik denk als je de Heere hebt mogen leren kennen je wilt wandelen naar zijn wegen. Dan zul je niet meer in aanstootgevende kleren lopen, als vrouw bijv in korte rokjes of truitjes. En als man zul je er ook niet aanstootgevend bij lopen. Dan ga je wandelen naar de wegen des Heeren en Hij zal die je wijzen. En als vrouw loop je er als vrouw bij niet als man. Het zelfde geld voor een man. Je bent geen showroompop die er piekfijn uit moet zien.
Luther: ,,Liever valle de hemel, dan dat een kruimpje van de waarheid verloren ga".

http://www.wepsite.net/refounielpf/main.htm

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 22 jan 2004 20:45

héhé schreef:Oké, mensen zeggen vaak dat het niet om uiterlijk gaat. Maar dit zegt een hartstikke boel van je binnenkant. Als ik iemand tegenkom met een strakke spijkerbroek strak t-shirtje erop denk ik echt niet . Wow die gelooft in Jezus. Ik keur mensen echt niet gelijk af als ze een broek aan hebben, maar het zegt wel erg veel van je binnenkant.

God bless you

Dus dat denk je wel als je mensen met een rok (nou ja in dit geval vrouwen) ziet lopen???

Hokjes/vakjes..... :(
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

caprice

Berichtdoor caprice » 22 jan 2004 20:53

Tegenwoordig houdt men niet meer van nette, deftige en statige kleding. Alles moet tegenwoordig vrijetijdskleding zijn.
Dat lijkt ook steeds meer in de kerk door te dringen.

héhé
Verkenner
Verkenner

HOKJES VAKJES

Berichtdoor héhé » 22 jan 2004 21:04

wie doen hier nou hokjes vakjes
heb ik dat gezegd. ik zei toch dat ik gerust mensen niet afkeur met een broek maar het zegt iets over je innerlijk. en waarom mogen mensen geen rok dragen . dan zeggen ze:"moet je kijken hoe ouderwets"dan zijn hokjes vakjes. als je niet de dingen doet die een ander doet. en dat is juist je dure christenplicht
Jezus is de waarheid en het leven

Alice
Verkenner
Verkenner

hmm

Berichtdoor Alice » 22 jan 2004 21:09

Moeten we dan altijd deftig lopen. Ik kan korte rokken tot net boven de knie niet verkeerd vinden. Hoger moet het ook niet komen maar dat korte truitjes... Ik heb een meid in mn klas die altijd met zulke truitjes aanloopt en daar kijken wij dan tegenaan en de jongens verdringen zich om haar heen. Das dus uitdagend. Als je het expres doet. Maar ik denk niet dat iedereen die een kort rokje en truitje aan heeft het uitdagend bedoeld.

Maar door iemands levenshouding moet je zien dat hij christen is. Ook in de kleding maar al heeft een vrouw een rok aan... Ik ken een ongelovig iemand die ook rokken draagt en zo blijft het. Ik denk niet dat het in kijken naar kleren ligt 'oor. Als ik hier op het dorp iemand zie lopen met een broek denk ik niet meteen: Die is onchristelijk. En andersom: iemand met een rok niet meteen: Die is christelijk. Zo kunnen wij als mensen niet oordelen. God moet hierover oordelen en wij moeten niet meteen ons oordeel klaarleggen. Dus...

groetjes

Alice
Man's way leads to a hopeless end, God's way leads to an endless hope <><

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 jan 2004 10:54

Ja, en ik snap ook niet wat men zich druk maakt hier, want als ik kijk als de gereformeerde kerk bij ons in de buurt ingaat, dan zie ik ook iedereen in een rok, met hoedje (de meesten althans).
Bij ons in de gemeente dragen ook de meeste vrouwen zeker op zondag wel een rok.
Je gaat toch niet tot eer van God in een strakke jeans met een half bloot topje te Kerke?
Maar bij ons gaan wel sommige vrouwen in een lange nette spijkerbroek naar de gemeente.
Ik weet ook veel vrouwen die altijd een rok dragen omdat hun man het liever wil, hij het leuker vindt.
Ik heb het er wel eens over gehad, naar aanleiding van deze discussie, maar ik hoor van bijna alle mannen, dat ze een rok leuker vinden staan.
Denk maar lekker dat ik een tuttebol ben,maar dat ben ik niet want ik heb hele mooie rokken en jurken (hippy, country, e.d.)
En dus niet deftig, maar elegant en leuk.
Zoals mijn man het wil, ter ere van God.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jan 2004 10:59

ik ben gister zo boos en verdrietig geworden over iets doms......

Ik loop stage en omdat ik op een ref. school zit verwachten ze vanuit school dat je als meisje een rok draagt. Op school maar ook tijdens stage. Nu liep ik gister in een rok (soms draag ik weleens een broek omdat ik het praktischer vind), rond een bepaalde tijd komen de late dienst ons helpen (ddienst en ldienst overlappen elkaar), stonden er twee vrouwen met elkaar te praten (collega's) een van hen vroeg zacht aan haar collega, waar komt zij vandaan omdat ze in een rok loopt??? Op zo'n vreemde en vage manier keek ze mij aan of ik van de planeet Pluto kwam. Ik voelde me op dat moment echt stom lopen en heb haar gewoon de hele tijd genegeerd. bah. :cry:

caprice

Berichtdoor caprice » 23 jan 2004 11:10

Evelien schreef:ik ben gister zo boos en verdrietig geworden over iets doms......

Ik loop stage en omdat ik op een ref. school zit verwachten ze vanuit school dat je als meisje een rok draagt. Op school maar ook tijdens stage. Nu liep ik gister in een rok (soms draag ik weleens een broek omdat ik het praktischer vind), rond een bepaalde tijd komen de late dienst ons helpen (ddienst en ldienst overlappen elkaar), stonden er twee vrouwen met elkaar te praten (collega's) een van hen vroeg zacht aan haar collega, waar komt zij vandaan omdat ze in een rok loopt??? Op zo'n vreemde en vage manier keek ze mij aan of ik van de planeet Pluto kwam. Ik voelde me op dat moment echt stom lopen en heb haar gewoon de hele tijd genegeerd. bah. :cry:

Dat is vervelend, ja.
Weet je ook wat die collega heeft geantwoord?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jan 2004 11:17

nopezzzzzzz, ik deed net of ik het niet snapte....

caprice

Berichtdoor caprice » 23 jan 2004 11:19

Evelien schreef:nopezzzzzzz, ik deed net of ik het niet snapte....

Denk maar altijd als je een rok draagt dat je dat doet tot eer van God.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jan 2004 11:25

caprice schreef:
Evelien schreef:nopezzzzzzz, ik deed net of ik het niet snapte....

Denk maar altijd als je een rok draagt dat je dat doet tot eer van God.

nee hoor, Ik draag geen rok omdat men zegt dat het van God moet.....

Ik kleed mij tot eer van God. Hoe ik dat doe dat is vraag twee.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 23 jan 2004 13:37

caprice schreef:Denk maar altijd als je een rok draagt dat je dat doet tot eer van God.

Een broek kun je als vrouw ook prima tot eer van God dragen, Caprice.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 jan 2004 18:01

Sabra schreef:
caprice schreef:Denk maar altijd als je een rok draagt dat je dat doet tot eer van God.

Nou, een broek kan een vrouw niet tot eer van God dragen.........

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 jan 2004 18:02

Evelien schreef:ik ben gister zo boos en verdrietig geworden over iets doms......

Weet je wat ik denk? Dat die vrouwen gewoon jaloers zijn, want misschien zie jij er wel beter uit dan zij....................................

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 23 jan 2004 18:02

Mariamagdalena schreef:
Sabra schreef:

Nou, een broek kan een vrouw niet tot eer van God dragen.........

En waarom dat dan weer niet..??

*vreest dat de discussie nu weer van voor af aan gaat beginnen...*
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Terug naar “Archief”