Voorbehoedsmiddelen en overbevolking

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 nov 2008 13:14

Flappie schreef:Daarop aansluitend, om die reden kun je in Nederland dus nog gerust een hele bult met kinderen op de wereld zetten.

Dat kan. Maar het hoeft niet. Als mensen dat graag willen hou ik ze niet tegen.

Riska schreef:Ik begrijp wat je bedoelt, maar aan de andere kant word ik er zo langzamerhand beroerd van. Ik behoor niet tot de babyboomers, maar ben nog een stukje ouder. En als ik zie in welk daglicht senioren gesteld worden dan zou je je bijna schamen dat je nog aanwezig durft te zijn op deze wereld.
Wat o.a. vergeten wordt is, dat veel senioren behoorlijk wat te besteden hebben. En ziekte kan iedereen overkomen ook jongeren...

Dat snap ik, het ging ook niet om alle senioren ofzo. Aan de andere kant, de overheid is kwa inkomen wel sterk afhankelijk van de werkende bevolkingsgroep. Dat is geen verwijt ofzo, senioren hoeven niet niet te schamen dat ze aanwezig durven zijn. Ze hebben gewoon recht op hun pensioen, een uitkering, gezondheidszorg, verpleging etc. waar dat nodig is. Ik constateeer puur een feit, zonder daarbij verwijten te maken.

Dat ziekte jongeren ook kan overkomen, dat jongeren een uitkering kunnen hebben enzovoorts is waar, het is alleen een feit dat procentueel gezien dit veel meer onder ouderen voorkomt. En nogmaals, dat is geen verwijt maar een feit.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 nov 2008 16:19

Ik vind het wel vreemd dat mensen nog steeds verplicht met pensioen moeten als ze 65 worden.

Terug naar “Archief”