Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 nov 2008 12:00

HG spul idd, en dan goed ventileren.
Bij mijn ouders was het ook altijd fris in de badkamer, omdat het raam altijd een stukje open stond.
Wij hebben geen raam in de badkamer, maar een afzuigsysteem, wat blijkbaar prima werkt. Maar goed ventileren schijnt goed ertegen te zijn.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 18 nov 2008 12:29

MissF schreef:
Lalage schreef:@MissF: ramen zemen moet je juist niet doen als de zon schijnt, omdat het dan snel opdroogt en dan krijg je sneller vlekjes....

Daar heb je gelijk in. Maar juist als de zon schijnt zie ik alle vlekjes, en wil ik het weer schoon hebben ;) Als de zon niet schijnt lijken ze veel schoner.
Nouja, het is iig weer gedaan, en een heel groot deel van de kalkvlekjes zijn ook weg, niet helemaal nog.

Ik heb hier een supermiddel tegen gevonden: een raamset van doeken. Nooit geen geklier meer met ramen wassen/trekker/strepen meer. Had er hier al eens eerder over geschreven geloof ik. Ideaal! :P

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 nov 2008 12:31

ik vindt het on dingen :oops:

Met trekker en zeem en spons kun je alle ramen tegelijk lappen (binnen en buiten). Met die doeken niet, of je moet er een stel in voorraad hebben?

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 18 nov 2008 12:44

wat ik altijd doe: met sopje en spons ramen schoonmaken, dan met water en spons het sop er zoveel mogelijk afhalen, dan met een goeie trekker eroverheen en met een stukje keukenpapier evt. strepen wegboenen... gaat echt super snel! En ik heb altijd goed resultaat! :lol:

@Lalage: vervelend dat je geen raam in de badkamer hebt.. dan blijft het inderdaad zo lang vochtig en das een fijne voedingsbodem voor schimmels.. Wat je evt. nog kunt doen is het ventilatiedingetje (als je dat hebt tenminste) eens goed reinigen. Vaak zitten die dingen vol met stof en andere viezigheid, zodat er niet goed gelucht kan worden.

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 18 nov 2008 13:10

*dubbele post*
Laatst gewijzigd door Koeitje op 18 nov 2008 13:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 18 nov 2008 13:12

Evelien schreef:ik vindt het on dingen :oops:

Met trekker en zeem en spons kun je alle ramen tegelijk lappen (binnen en buiten). Met die doeken niet, of je moet er een stel in voorraad hebben?

Die snap ik niet?!? Heb er de eerste dag wel 3 huizen mee gedaan :oops: ! Binnen, buiten, maakt niet uit. Werkt net als 'gewoon' alleen dan anders :lol:
Je hebt 2 doeken en daar doe je alles mee (een 'spons' en een doek om mee te drogen). Je werkt er veel sneller mee en ideaal voor kleine raampjes en hoeken waar je met trekker slecht bij kan.
Beetje hetzelfde idee als Elvira hierboven zegt, met keukenpapier tegen strepen, maar dan wat handiger want zit in één en dus sneller.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 nov 2008 13:17

ik ken die doekjes wel.

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 18 nov 2008 13:19

Ow okay. Maar ik snapte je motivatie niet (kun je alles tegelijk lappen). Dat kan met die doekjes ook, dus ik dacht ik leg het even uit!

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 18 nov 2008 14:13

Hebben jullie misschien een tip over het reinigen van kliklaminaat.
Wat bij ons in huis ligt, ligt er al een jaar of 10 in en er zitten aardig wat krassen op. Weten jullie misschien hoe ik die het beste weg kan poetsen?

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 18 nov 2008 14:19

ik denk dat je die krassen niet weg kan poetsen. Wat wij echter wel doen (wij hebben ook laminaat), is dat we eens in de zoveel tijd de hele boel dweilen, gewoon met een sterk sopje. Daarna met een poetslap/afdroogdoek eroverheen, zodat er geen waterschade ontstaat... het is even werk, maar het werkt prima!

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 18 nov 2008 19:11

Denk ook niet dat krassen op laminaat weg te boenen zijn, laminaat heeft bij mijn weten een kunststof bovenlaag, beschadigd is dan beschadigd.
AfbeeldingAfbeelding

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 18 nov 2008 19:31

Evelien schreef:
kirsten schreef:Gewoon pure chloor erop gooien. Het is even goed uitkijken, maar wij hebben het zelfs uit het plafond zo gekregen.

:shock: :shock:

chloor is smerig spul.

Zeker, maar het hielp wel. Maar zonder raam open moet je daar niet aan beginnen. Wij hebben in ons flatje ook een badkamer zonder raam. Hoe we dat gaan oplossen weet ik nog niet eigenlijk.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 18 nov 2008 19:35

Chloor is goor, maar wel handig :lol:
Behalve als je het op je kleren krijgt. Zo heeft mijn moeder eens gespat op een rood rokje van mij. Heeft ze het helemaal in de chloor gelegd, heel grappig effect, het stiksel (polyester) bleef rood, de rest oranje. Niemand had zo'n rok :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 nov 2008 21:43

chloor is slecht voor het millieu
chloor is slecht voor het glazuur van je wc, bad en tegels
chloor is slecht voor je gezondheid

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 18 nov 2008 22:08

Ja maar chloor is wél goed voor bepaalde hardnekkige plekken!
tevéél is noooit goed, maar af en toe bij bepaalde dingen is 't best handig ;-)

M'n moeder gebruikt het al járen, overal voor, en heeft er nooit wat aan overgehouden, ja kleren die verpest zijn, maar daar trekt ze zich niks van aan :lol:

Terug naar “Archief”