huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 nov 2008 22:18

*Annet* schreef:achter een kast? dan geeft ie toch geen warmte af?

Nee, ik bedoel anders achter ;) Niet achter de achterkant van de kast, maar eigenlijk is het naast de kast. Maar vanaf de eettafel lijkt het of ie erachter hangt ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 nov 2008 20:19

Je ziet 'm dus niet goed :wink:. Leuk, MissF!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 nov 2008 20:50

Hoe was je bankenjacht, LeChat?
ja, dat is mijn mening dan he.....

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 nov 2008 18:57

*Annet* schreef:Hoe was je bankenjacht, LeChat?
We hebben een mooie gezien bij Ikea, met bijpassende hocker, evenals een mooi bed+nachtkastjes+garderobekast, een mooie eetkamertafel, leuke fauteuil... eigenlijk zouden we ons huis al zo in kunnen richten :).

Alleen dat huis zelf is nog ff niet voor handen... gistermorgen met ouders erbij voor de 2e x appartement in Barendrecht bezichtigd, maar als je er dan nog eens goed over na gaat denken: wat krijg je nou helemaal voor zo'n (relatief hoge) koopsom, een 3-kamer appartement, terwijl je in Zeeland voor hetzelfde geld een compleet huis (zelfs hoekhuizen met garage) kunt krijgen...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 nov 2008 19:08

LeChat schreef:
*Annet* schreef:Hoe was je bankenjacht, LeChat?
We hebben een mooie gezien bij Ikea, met bijpassende hocker, evenals een mooi bed+nachtkastjes+garderobekast, een mooie eetkamertafel, leuke fauteuil... eigenlijk zouden we ons huis al zo in kunnen richten :).

Alleen dat huis zelf is nog ff niet voor handen... gistermorgen met ouders erbij voor de 2e x appartement in Barendrecht bezichtigd, maar als je er dan nog eens goed over na gaat denken: wat krijg je nou helemaal voor zo'n (relatief hoge) koopsom, een 3-kamer appartement, terwijl je in Zeeland voor hetzelfde geld een compleet huis (zelfs hoekhuizen met garage) kunt krijgen...

Dat lijkt me wel dubbel en in Zeeland gaan wonen is geen optie voor jullie?
Wel leuk he huizen kijken enz?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 nov 2008 19:13

liefie schreef:Dat lijkt me wel dubbel en in Zeeland gaan wonen is geen optie voor jullie?
't Is zeker leuk om te doen. En wat Zeeland betreft: voor mij zou het ideaal zijn, ik heb een fulltime baan in Goes. Maar met het oog op de family op de Veluwe en omdat m'n vriend mogelijk/het liefst bij de rijksoverheid gaat werken na z'n studie (die hij ook in R'dam volgt, 's avonds), was wonen aan de rand van de Randstad vooralsnog het beste 'compromis'. Maar misschien veranderen we dus alsnog...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 nov 2008 19:15

LeChat schreef:
liefie schreef:Dat lijkt me wel dubbel en in Zeeland gaan wonen is geen optie voor jullie?
't Is zeker leuk om te doen. En wat Zeeland betreft: voor mij zou het ideaal zijn, ik heb een fulltime baan in Goes. Maar met het oog op de family op de Veluwe en omdat m'n vriend mogelijk/het liefst bij de rijksoverheid gaat werken na z'n studie (die hij ook in R'dam volgt, 's avonds), was wonen aan de rand van de Randstad vooralsnog het beste 'compromis'. Maar misschien veranderen we dus alsnog...

Zou fijn zijn en zeker omdat jij in Goes werkt en je weet hoe de huizen prijzen hier zijn! Scheelt echt zo veel geld. Maar ja veel en lang reizen is ook niet alles.
Suc6 met alles
had je nu al een trouwdatum of niet :oops:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 nov 2008 19:21

Dank je. We gaan er iig nog eens goed over praten alvorens te beslissen over het appartement. Ja, wij gaan 26 juni trouwen, dus we hebben nog wel even.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 19 nov 2008 11:15

LeChat schreef:Dank je. We gaan er iig nog eens goed over praten alvorens te beslissen over het appartement. Ja, wij gaan 26 juni trouwen, dus we hebben nog wel even.

Lastige situatie inderdaad. Mijn broer heeft voor hetzelfde dilemma gestaan. Eén familie in Noord-Holland, familie en vrienden in Brabant en familie in Zeeland. Ze gingen toen in Alphen ad Rijn wonen, als compromis.
Uiteindelijk vonden ze dat vreselijk. Ze moesten nu áltijd reizen, omdat ze overal tussenin woonden. En ondertussen ook nog proberen samen iets nieuws op te bouwen in een nieuwe woonplaats. Ze zijn uiteindelijk in Noord-Holland gaan wonen. Als ze nu reizen naar familie kost het wel iets meer tijd, maar uiteindelijk besparen ze erg veel tijd door niet elke keer van huis te moeten en een deel van familie en vrienden om de hoek hebben wonen. Zomaar een voorbeeld. Natuurlijk geen rolmodel ofzo, maar je kunt het meenemen in je overwegingen. Een compromis is niet altijd even ideaal. Het kan heerlijk zijn om ook vrienden, familie en werk in de buurt te hebben. In ieder geval voor één van jullie.
Maar het is niet makkelijk nee. Veel succes met de beslissingen!
En juni klinkt nog ver weg, maar stiekem gaat de tijd best wel hard :)
Leuk hoor, geniet er ook van! ;)
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 nov 2008 12:39

Woeihhh wij gaan waarschijnlijk een houtkachel kopen (of een speksteenkachel, als we het geld er voor hebben). :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 nov 2008 12:53

Jo'tje schreef:
LeChat schreef:Dank je. We gaan er iig nog eens goed over praten alvorens te beslissen over het appartement. Ja, wij gaan 26 juni trouwen, dus we hebben nog wel even.

Lastige situatie inderdaad. Mijn broer heeft voor hetzelfde dilemma gestaan. Eén familie in Noord-Holland, familie en vrienden in Brabant en familie in Zeeland. Ze gingen toen in Alphen ad Rijn wonen, als compromis.
Uiteindelijk vonden ze dat vreselijk. Ze moesten nu áltijd reizen, omdat ze overal tussenin woonden. En ondertussen ook nog proberen samen iets nieuws op te bouwen in een nieuwe woonplaats. Ze zijn uiteindelijk in Noord-Holland gaan wonen. Als ze nu reizen naar familie kost het wel iets meer tijd, maar uiteindelijk besparen ze erg veel tijd door niet elke keer van huis te moeten en een deel van familie en vrienden om de hoek hebben wonen. Zomaar een voorbeeld. Natuurlijk geen rolmodel ofzo, maar je kunt het meenemen in je overwegingen. Een compromis is niet altijd even ideaal. Het kan heerlijk zijn om ook vrienden, familie en werk in de buurt te hebben. In ieder geval voor één van jullie.
Maar het is niet makkelijk nee. Veel succes met de beslissingen!
En juni klinkt nog ver weg, maar stiekem gaat de tijd best wel hard :)
Leuk hoor, geniet er ook van! ;)

Wij hebben dezelfde situatie....1 familie in groningen, 1 fam op de veluwe en wij zijn in rotterdam uitgekomen, omdat daar ons werk was.

@le chat...is een nieuwbouwwoning niets voor jullie? Vaak goedkoper dan bestaande woningen!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 19 nov 2008 13:02

Wij hebben ook moeten kiezen tussen Friesland(schoonfamilie) en Utrecht(mijn familie). Hebben voor Utrecht gekozen omdat we hier centraal zitten en omdat mijn vriend hier veel meer kans op een leuke baan heeft dan in Friesland. Mijn schoonfamilie vind dit niet leuk, en dat levert nog wel 's geharrewar op, maar wij zijn blij dat we hier tegen een leuk koophuis zijn aangelopen en dat we hier allebei een leuke baan hebben!

Eh..nieuwbouw?? Dan moet het huis al lang gebouwd worden...Hier in Amersfoort duurt een nieuwbouw huis 2 jaar!!!!!!!!!!1 :shock:
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 nov 2008 13:04

hier ook, maar dan zou je tijdelijk wat kunnen huren....dan zit je nog nergens aan vast en kan je je toch wat oriënteren.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 19 nov 2008 13:30

Hoe krijg ik mijn groene tegels buiten weer schoon? (zonder al te hard te hoeven schrobben i.v.m. rug/nekklachten?)
Ik las er pas iets over -volgens mij Allerhande- maar ik weet niet meer wat :?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 nov 2008 13:31

Sorry Evelien 8) : Chloor

Terug naar “Archief”