huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 14 nov 2008 19:21

MissF: ga je het op marktplaats zetten dan?
Heb je er goede ervaringen mee?
Ik niet echt, nog nooit iets verkocht..hoor andere mensen er altijd over maar hier geen succes.

Als iemand tips heeft, graag :wink:
Heb ook nog een heleboel te koop namelijk.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 nov 2008 19:45

ChupaChups schreef:MissF: ga je het op marktplaats zetten dan?
Heb je er goede ervaringen mee?
Ik niet echt, nog nooit iets verkocht..hoor andere mensen er altijd over maar hier geen succes.

Als iemand tips heeft, graag :wink:
Heb ook nog een heleboel te koop namelijk.

Ja, op marktplaats idd. Werkt hier prima :) We hebben er ook het grootste deel van onze meubels vandaan. Zelf opknappen, en je hebt echt iets van jezelf :)
Maar verkopen werkt hier ook best. Soms duurt het even, maar da's niet zo erg.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 nov 2008 19:49

Hmm, misschien moeten we dan toch eens op Marktplaats gaan kijken voor een tweedehands bank... alhoewel ik het bij een stoffen bank toch niet zo'n fijn idee vind dat iemand anders daar uitgebreid op heeft gezeten (maybe incl. zweetvoeten e.d.).
Heb jij vooral kasten enzo daar gekocht, MissF? Of ook zitmeubelen?

@Annet: werk aan de winkel voor volgend jaar dan? (tuin)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 nov 2008 19:53

Wat belangrijk is als je iets wilt verkopen via mp: goede foto's erbij en een duidelijke omschrijving. Verder met vraagprijs enzo moet je vaak gewoon even proberen. Ik heb bijv. pas de kinderwagen van mijn zus voor haar verkocht op mp, eerst voor E150,- geprobeerd, daar kreeg ik geen reactie op. Toen voor E100,- erop gezet en was ie zo weg. Als het voor E100,- nog niet was gelukt had ik hem nog een tijdje op 'bieden' gezet. En regelmatig de oude adv. verwijderen en er een nieuwe opzetten (dan staat ie weer bovenaan) wil ook weleens helpen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 nov 2008 19:53

We hebben onze eettafel, salontafel, piano, buffetkast en twee rieten fautuils ervandaan.
De bank wilde ik ook nieuw. De eerste hadden we trouwens gewoon via Neckermann of Wehkamp. Maar die bleek totaal de verkeerde kleur. Nu hebben we er ‚‚n van Leen Bakker, ook niet zo erg duur.
Het bed hebben we ook nieuw gekocht, maar ook gewoon via internet, zo goedkoop mogelijk. Wij wilden wel graag boxspring bedden, maar in een gewone winkel vind ik ze achterlijk duur.
En onze stoelen hebben we gewoon van de grote rommelzolder van mijn schoonouders vandaan, die zijn van mijn mans opa geweest. Even lakken en schilderen en opnieuw bekleden, en ze zijn weer super :D

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 nov 2008 19:56

Saskia schreef:Haha, dat is wel echt NL geloof ik, dat het onbeleefd is om naar geldzaken te vragen, hier doen we daar veel makkelijker over :)

Sorry, da's offtopic :oops:

Nog ff off topique-smile : Hier in Schotland weten we niet eens wat geld is ;) :mrgreen:

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 14 nov 2008 19:56

Ik ben wel benieuwd hoe je het dan goed aanpakt.
(verkopen via MP)
Want je zet je advertentie erop, en in no-time staat ie op pagina 50 en kijkt niemand er meer naar. Omdat er veel te veel aanbod is met sommige dingen.
Of je krijgt wel biedingen maar niemand gaat serieus tot actie over.
En dan moet je er dus weer af of je moet voor de advertentie gaan betalen (toch?)
Zo'n gedoe vind ik het. Maarja ik zal wel geen verkopersbloed hebben.
Je hebt mazzel of je hebt het niet met dat soort dingen.

Maar als iemand nog tips heeft, tell me!!

Ik heb nog een paar hele mooie kasten en ze moeten weg!
(dit is een advertentie :mrgreen: )

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 14 nov 2008 20:19

Mijn verkooppogingen via MP zijn ook nog nooit succesvol geweest. Vroeg nooit grote bedragen en altijd incl foto en beschrijving. Maar heb om regelmatig nieuwe advertentie te maken. En dan mail je iemand dat ie het op mag komen halen en hoor je nooit meer wat...

Wel een paar keer goede koopjes gedaan, een wipstoel en kinderstoel.

Een stoffen bank zou ik ook nooit via MP kopen, maar een kast, tafel of stoelen zonder bekleding wel.
AfbeeldingAfbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 nov 2008 20:38

LeChat, wij hebben een stoffen bank van Ikea, met uitwasbare hoezen, ben er erg tevreden over. Ook niet zo erg duur. Die bank word ook vaak op mp te koop aangeboden. Als je dan de hoezen kunt wassen maakt het maybe niet zoveel uit.

Enne, die tuin, nou ja, eigenlijk wou ik hem min of meer zo laten. Het rechtse deel (wat je niet ziet op de foto) is speeltuin en rechts is beetje bloemen enzo maar nu is alles uitgebloeid. Mijn man is nog niet zo volleerd tuinman dus hij had meteen maar een boel herfstbloeiers gekortwiekt toen hij de zomerzooi aan het opruimen was :x

Ik heb ook goede ervaring met verkopen op MP, de ene keer beter als de andere keer. Je moet misschien ook beetje geluk hebben dat iemand net zoekt wat jij in de aanbieding heb. Heb bv. nu een leuk mexx vestje erop staan maar helemaal geen reactie op, wat ik wel had verwacht. Een rokje, dat ik zelf heb gemaakt was zo verkocht.
ja, dat is mijn mening dan he.....

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 nov 2008 20:41

*Annet* schreef:LeChat, wij hebben een stoffen bank van Ikea, met uitwasbare hoezen, ben er erg tevreden over. Ook niet zo erg duur. Die bank word ook vaak op mp te koop aangeboden. Als je dan de hoezen kunt wassen maakt het maybe niet zoveel uit.
Zaterdag gaan we zelf ook bij Ikea kijken of we daar een leuke bank zien, inderdaad. We hebben wel al een leuke gezien bij Woonboulevard Poortvliet, maar die zijn behoorlijk prijzig... Nou ja, we gaan gewoon op ons gemakje op zoek, tijd zat. :)

Enne, die tuin, nou ja, eigenlijk wou ik hem min of meer zo laten. Het rechtse deel (wat je niet ziet op de foto) is speeltuin en rechts is beetje bloemen enzo maar nu is alles uitgebloeid. Mijn man is nog niet zo volleerd tuinman dus hij had meteen maar een boel herfstbloeiers gekortwiekt toen hij de zomerzooi aan het opruimen was :x
Al doende leert men. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 14 nov 2008 20:48

Vrijwel alles wat wij op MP zetten, zijn we daar ook kwijt geraakt...Behalve mijn kettingen...Heb ze 'r op gezet, dag erna stonden ze al voorbij pagina 100 :|

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 14 nov 2008 22:05

Tja, in sommige categorieen gaat dat erg hard, met name bij hobby dingen enzo, als iemand 50 lapjes met elk een advertentie erop zet :x

Snap overigens ook niet waar mensen de tijd en geduld vandaan halen zoveel advertenties te maken :shock:
AfbeeldingAfbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 nov 2008 10:57

haha.. .als je veel te koop heb. Dan is het een fluitje van een cent. Zo moeilijk is dat toch niet? Je bent er met een kwartiertje half uurtje mee bezig. :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 nov 2008 22:06

Zo, onze lelijke verwarming is weg. Tenminste, de plek waar ie stond was lelijk.
Mijn man en schoonvader zijn vanaf vanmorgen 8 tot vanavond half 9 bezig geweest, maar ze hebben het gewoon helemaal zelf gedaan :D (trots, trots :D ) En alles werkt, niks lekt.
We hebben nu hele platte, zonder bewerking erin ofzo, 2 meter hoog en 60 cm breed ofzo. De ene valt weg achter de kast, de ander zit tegen een witte muur dus is ook amper zichtbaar. Heerlijk, die ruimte erbij. Lijkt net of we een grotere kamer hebben :D

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 nov 2008 22:15

achter een kast? dan geeft ie toch geen warmte af?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”