Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 31 okt 2008 13:58

@Galateia: o wow, ik snap wat je bedoelt! Ik krijg alleen al tranen in mijn ogen bij het lezen van jouw/jullie verhaal... prachtig verwoord en wat hoop ik voor jullie dat jullie wens in vervulling zal gaan!

(dat over het hechtingsproces: ben zelf opgeleid tot psycho-therapeut, dus weet er wel iets vanaf, maar in mijn opleiding ging het vooral over de band tussen kinderen en biologische ouders en maar een beetje over de adoptie van kinderen en dan alleen met kinderen onder de 2 jaar ...)

liefs, elvira

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 31 okt 2008 14:16

Vind het zoooo geweldig om te lezen!!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 okt 2008 14:41

Galateia schreef:Voor wie het interessant vindt, geven onderstaande filmpjes een indruk van onze dromen :mrgreen:

(sommigen wel erg Amerikaans, maar daar moet je maar doorheen kijken!)

http://www.youtube.com/watch?v=TRZQray_Ng0
http://www.youtube.com/watch?v=mhCkN9Ry ... re=related

Onze favoriet (vanwege de tekst van het liedje):

http://www.youtube.com/watch?v=iiXHyzLpvmg

Zo'n reis willen wij dus uiteindelijk ook gaan maken.

P.S.: toevallig allemaal filmpjes over Ethiopië, maar dat betekent verder niets :mrgreen:
wat een ontzettend mooie filmpjes! ik dacht: nu krijgen we Galateia in het echt te zien, maar nee nog steeds niet :( ik verwacht wel dat als jullie eenmaal een kind in de armen hebben gesloten, toch wat foto's... stiekem.....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 01 nov 2008 20:56

Gefeliciteerd Galateia met alle positieve ontwikkelingen!
Bewonder jullie doorzettingsvermogen en inzet.
AfbeeldingAfbeelding

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 01 nov 2008 21:08

Gefeliciteerd Galateia
Als ze jullie niet geschikt achten snap ik het niet meer. Hoe enthousiast je er over schrijft.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 03 nov 2008 11:38

Memmem schreef:Gefeliciteerd Galateia
Als ze jullie niet geschikt achten snap ik het niet meer. Hoe enthousiast je er over schrijft.

Helemaal mee eens en ook van harte gefeliciteerd! :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 nov 2008 11:40

waaaaah..... ben ik op vakantie lees ik dit nu PAS...

GEFELICITEERD!!! wat geweldig.

hoe gaat het met stuiteren op dit moment? :mrgreen: :wink:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 03 nov 2008 13:20

Super, Galateia (en man)! Gefeliciteerd!
Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 nov 2008 08:42

Zo, na een week maar even een verslagje van ons eerste gesprek met de kinderbescherming. Door de opdracht die we van de raadsonderzoekster meegekregen hadden, was het een drukke week hier.

Om te beginnen hebben we een leuke jonge raadsonderzoekster. Daarnaast werkt ze een andere vrouw in, die dus ook bij de gesprekken aanwezig is. Het geheel deed wel een beetje vreemd aan. Het gesprek vond plaats in een ruimte die ik meer vond lijken op een verhoorkamer dan op een 'ontspannen' gespreksruimte. Een klein hokje met alleen een tafel, wat stoelen en nog geen schilderijtje aan de muur. Heel klinisch.

Maar goed, we mochten eindelijk op gesprek! Nou, we werden aan de hand van een vragenlijst gewoon uitgehoord. Tientallen vragen werden er gesteld, we moesten zinnen afmaken als 'een adoptiekind is...' 'adopteren is...'. Maar ook vragen als: "hoe ziet een maaltijd er bij jullie uit?" Nou, op een gegeven moment weet je gewoon niet meer wat je hebt geantwoord en hebt gezegd, zoveel vragen kregen we op ons afgevuurd. En toen ineens, na een uur en een kwartier, zei ze: "dit waren mijn vragen, dit is het einde van het gesprek." Pats, boem, uhm, ok dan. En voor we het wisten stonden we weer buiten.

Volgende week moeten we weer terugkomen en dan staan wij centraal. Het eerste gesprek was nog maar een eerste kennismaking. We hebben een lijst meegekregen met punten aan de hand waarvan we onze levensloop moesten schrijven. Die moest tussen de 4 en 12 kantjes lang zijn. Nou, die van mij is 12,5 kantjes geworden en die van mijn man 11. Die hebben we inmiddels naar de raadsonderzoekster gemaild. Deze verhalen staan komend gesprek centraal. Daarna volgt het kindgesprek en afhankelijk van wat daarin besproken wordt, volgt misschien nog een vierde gesprek.

Ze sprak gelukkig wel de intentie uit om alles nog voor de Kerst af te ronden. Dat zou fantastisch zijn, natuurlijk!

Maar wat een week. Alles ging malen in ons hoofd. Hebben we dit wel goed gezegd, heeft ze dat niet verkeerd geïnterpreteerd? We hebben een paar dingen opgeschreven, waar we echt nog even op terug willen komen. Maar volgens ons is daar wel alle ruimte voor, dus dat komt wel goed. Er zaten echt een paar hele positieve dingen in dat eerste gesprek. Zo heb ik heel wat oppaservaring, is mijn man vrijwilliger op een kinderclub, etc. Nou, ze bleef schrijven! Ook waren we heel erg goed in het geven van voorbeelden over leuke en minder leuke ervaringen met kinderen. Het feit dat ik in het onderwijs werk was overduidelijk een groot pluspunt. Ze vond ons wel erg jong voor adoptieland, maar ze kon niet zeggen welke gevolgen dat heeft voor het advies dat ze gaan geven aan het ministerie van justitie.

Zo, een heel verhaal weer 8)

Op naar volgende week. Ik zal blij zijn als deze periode achter de rug is, want echt, ik ben mezelf niet. Ik slaap slecht, ik maal in mijn hoofd, ik kan me moeilijk concentreren, etc. Maar... het wordt vanzelf Kerst. 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 14 nov 2008 08:47

O, vreselijk he, dat malen! Vooral omdat het allemaal zo snel gaat! Het komt vast wel goed... ik denk dat jullie (net als bij al die andere mensen) een hele goede indruk hebben gemaakt!
Veel sterkte met alle spanning! Probeer je een beetje op volgende week te verheugen!
liefs, elvira

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 14 nov 2008 08:49

Tof! En het duurt niet lang meer voordat het Kerst is, ik hoop zo dat jullie voor die tijd het een en ander af kunnen ronden!
Maar ga hier maar vast van genieten, zo tussen al dat malen door, maar ik ben ervan overtuigd dat dat wel gaat lukken!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 nov 2008 13:57

Tjonge, zet em op de komende weken! Spannend hoor!!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 nov 2008 14:22

pffffffffffff, je moet echt heel je hebben en houwen bloot leggen als je gaat adopteren! Ook niet altijd even makkelijk en toch best confronterend denk ik, bijv. als je je levensverhaal moet opschrijven.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 nov 2008 14:37

*Annet* schreef:pffffffffffff, je moet echt heel je hebben en houwen bloot leggen als je gaat adopteren! Ook niet altijd even makkelijk en toch best confronterend denk ik, bijv. als je je levensverhaal moet opschrijven.

Nou, soms had ik wel het gevoel van 'wat gaat het je eigenlijk aan?!'
Maar ja... ze willen gewoon in een paar gesprekken een goed beeld krijgen van wie ze voor zich hebben. Dus ik kan het wel begrijpen. Dus ja, wat maakt het uit. Omwille van mijn kinderen leg ik mijn ziel wel bloot hoor 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 nov 2008 14:40

Dikke hug voor jullie!!!!!!

Terug naar “Archief”