Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 12 nov 2008 16:25

Een jaar geleden ben ik in 3 weken 8 kilo afgevallen.. Opzich wel lekker, maar de manier waarop (veel spanningen) was niet zo leuk!
Het rare is dat ik nu kan eten wat ik wil, terwijl er gewoon niks bij komt! Door al de spanningen is mijn trek weggegaan en ben ik veel minder gaan eten... Moet wel zeggen dat ik nu wel prettiger in mn vel zit!
Ben nooit bewust aan een dieet begonnen, als je eenmaal bezig ben blijf je bezig en krijg je zo een jojo effect..
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 12 nov 2008 17:26

Ansje schreef:Volgens mij is jouw dieet vergelijkbaar met het TLC dieet, tante-tortel, of niet?
Daar val je ook zo enorm snel van af, alleen moet je daar eerst bloedprikken en krijg je naar aanleiding van die prik een dieet voorgeschoteld...
Maar dat is echt heel drastisch :?

Ik heb nog even verder gezocht op internet. En het schijnt dat die DR Cohen eerst bij TLC werkte en voor zichzelf is begonnen met hetzelfde dieet. Er zit dus duidelijk een luchtje aan.
Maar het TLC dieet is blijkbaar duurder.
Waarom dat is weet ik ook niet.
Alleen volg ik niet het dieet via een consulente van Dr Cohen maar gewoon via een site waar iemand op zit die de dieten van Cohen heeft vergeleken. En er achter kwam dat ze bijna niets van elkaar verschilden.
Nu schijnt het dus ook zo te zijn dat als je wel je bloed laat nakijken en daarop gebaseerd een dieet krijgt, die je nauwlettend volgt, dus met alles wegen enzo, dat je dan zelfs meer af zou vallen dan ik nu doe.
Maar het is voor mij prima zo als het nu gaat.
Ik voel me fit en heb nieuwe energie.
En dat is vooral voor mij als schildklierpatient erg belangrijk.
En met de andere drie dieten die ik geprobeerd heb viel ik dus niets af, maar kwam zelfs gewoon aan. Waarvan eentje met begeleiding van een dietiste. Die eigenlijk vanaf het begin al zei: je eet gewoon goed dus ik weet niet waar ik het nu nog zou kunnen veranderen om je af te laten vallen. En dat gebeurde dan dus ook niet.
Maar goed ik volg het met plezier en heb totaal geen honger en dat is me veel waard.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 12 nov 2008 18:36

ik ben nu ook maar eens met een iets serieuzere dieetpoging begonnen. Al jaren erger ik me eraan dat ik langzaam maar zeker meer ga wegen.. ik woog gisterochtend 70,2 en dat was echt the limit!
Nu heb ik me ingeschreven bij caloriechecker (http://www.caloriechecker.nl/dagchecker/invoer.html) en ik hoop dat ik zodoende gezond maar iets minder kan gaan eten.
(Ben er overigens ook achter dat al die boterhammen overdag waarschijnlijk de boosdoener zijn: mijn avondeten is heel normaal, maar die vele boterhammen... gewoon 2-3 boterhammen minder en daarvoor een mandarijntje en 2 knackebrodjes....)
Verder lekker een kopje thee zetten als ik zin in iets lekkers heb en als beloning 's avonds 1 chocolaatje uit de adventkalender! (40 kcal)... nu nog hopen dat het werkt!
:lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 nov 2008 19:06

ik weeg iets van 81,2. 5 weken geleden woog ik nog 85.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 12 nov 2008 19:49

elvira (gast) schreef:ik ben nu ook maar eens met een iets serieuzere dieetpoging begonnen. Al jaren erger ik me eraan dat ik langzaam maar zeker meer ga wegen.. ik woog gisterochtend 70,2 en dat was echt the limit!
Nu heb ik me ingeschreven bij caloriechecker (http://www.caloriechecker.nl/dagchecker/invoer.html) en ik hoop dat ik zodoende gezond maar iets minder kan gaan eten.
(Ben er overigens ook achter dat al die boterhammen overdag waarschijnlijk de boosdoener zijn: mijn avondeten is heel normaal, maar die vele boterhammen... gewoon 2-3 boterhammen minder en daarvoor een mandarijntje en 2 knackebrodjes....)
Verder lekker een kopje thee zetten als ik zin in iets lekkers heb en als beloning 's avonds 1 chocolaatje uit de adventkalender! (40 kcal)... nu nog hopen dat het werkt!
:lol:

Ik heb het ook even geprobeerd en 'k heb vandaag 1385 kcal. binnen gekregen. Dan zou ik in principe toch een beetje moeten afvallen?!
Morgen maar weer eens een poging doen.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 13 nov 2008 09:55

Ik hou als richtlijn ongeveer 1800 kcal per dag aan.. ik heb dan geen honger en zou (zeker met mijn beweeglijkheid) toch wel langzaam maar zeker iets moeten afvallen. Een paar kilo is genoeg... dan pas ik mijn oude kleding weer! :lol:
Gisteren 1750 gehaald, vandaag hopelijk ook weer. Nu nog hopen dat het werkt... (en oja, ik ga voortaan alleen nog in het weekend wegen, want anders heb ik het idee dat het helemaal niet helpt! :mrgreen: )

groetjes, elvira

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 nov 2008 10:10

ik heb echt geen flauw idee hoeveel ik weeg, ik weet wel dat ik ruim anderhalf jaar geleden nog 55kg woog, en maaaaanden geleden toen ik op de weegschaal stond ongeveer 63. Is nog steeds niet teveel met m'n 1.66!! Maar ik voel wel dat ik dikker word.

Ik heb het advies van m'n kapster opgevolgd, die is 9 kilo kwijt en dat is echt duidelijk te zien!
- veel water drinken
- geen chips 's avonds meer
- i.p.v. een koek bij de koffie, een plakje ontbijtkoek
- Elke avond 50 buikspieroefeningen (zowel van voren als van de zijkant)

Dit zal vast niet voor iedereen gelden, ik ga het zeker te weten proberen. Ik voel wel dat m'n buik iets strakker word dus het enige wat ik nu nog moet doen is volhouden :roll:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 nov 2008 10:52

hahah, wij eten noooit chips, 1 keer in de maand op een zaterdag avond. Wij hebben niet eens koeken in huis, heel soms in t weekend. Veel drinken doe ik ook al. Veel beweging heb ik per dag ook al.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 nov 2008 10:56

Ik waarschuwde al dat het niet voor iedereen zou gelden :wink: maar goed..... sommige hebben nu eenmaal een snellere of juist langzamere stofwisseling.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 13 nov 2008 11:54

Inderdaad, ik eet bijna nooit chips (alleen als er visite ofzo) en sport 2 x per week... sterker nog: van die buikspieroefeningen kreeg ik zelfs een klein buikje, omdat er opeens spieren bijkwamen... :mrgreen:
Nou weet ik wel dat spieren meer wegen dan vet, maar toch vind ik dat 70 kilo (voor mij dan) teveel is. Ik wil graag weer naar 65...
Gewoon iets minder eten overdag (vind ik af en toe best moeilijk aangezien ik een deel van de tijd thuis werk) is bij mij het grootste streven!
's avonds na het eten snoep ik bijna nooit, omdat ik weet dat ALS ik iets in huis haal, het dan ook vrij snel op is. Wat wel helpt is een adventkalender met chocolaatjes erin: je mag er elke dag maar eentje... :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 nov 2008 12:16

omdat ik in de thuiszorg (huishouding) werk heb ik toch wel het nodige in m'n maag nodig. Als ik maar 1 boterham s'ochtends eet tussen de middag 1 en dan pas s'avonds avond eten daar redt ik het niet mee en ben ik zo ziek.

Dus ik eet s'ochtends 2 a 3 boterhammen tussen de middag 2 boterhammen en stuk fruit, s'middags als ik thuis kom dan weer 2 boterhammen. Avond eten gewoon het normale porsie.

Maar ik blijf wel misselijk, of nu eet of niet. Elke middag ben ik misselijk. :|

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 13 nov 2008 12:39

@Evelien: Nee, twee boterhammen overdag is wel erg weinig, zeker als je ook nog eens lichamelijk wat zwaarder werk doet! Wat je beschrijft lijkt me heel gezond, hoor!

Ikzelf zit bijv. een groot deel van de dag alleen achter mijn bureau en at wel 7-8 boterhammen op een dag. Dat wil ik een beetje minderen....

Trouwens, die misselijkheid... is dat een uitwerking van je buikgriep?
Als je huisarts geen lichamelijke oorzaak ziet, kunnen het ook spanningen zijn... (voor je bruiloft ofzo..) vaak helpen ontspanningsoefeningen dan heel goed (vooral buikademtechnieken ed).
liefs, elvira

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 nov 2008 13:16

hier heb ik al heel lang last van, zolang ik dit werk doen. Dus ik ga na m'n bruiloft er mee stoppen. En kijken wat er dan gaat gebeuren lichamelijk. Gaat het niet over, dan moet ik waarschijnlijk een maagonderzoek (maar daar zit ik niet echt op te wachten).

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 13 nov 2008 13:51

@Evelien: Wat vervelend, zeg! Ik hoop dat het over is voordat je zo'n vervelend maagonderzoek moet ondergaan!

Misschien nog een oplossing:

- probeer eens te kijken of het aan bepaalde schoonmaakmiddelen ofzo ligt... aangezien je beschrijft dat je er op je werk last van krijgt. (ik werd zelf altijd misselijk van het schoonmaakspul voor de auto.. nieuw middel doet soms wonderen!)

- probeer het met ontspanningsoefeningen, ademhalingstechnieken en dergelijke (of yoga, tai chi, etc... baat het niet, het schaadt ook niet! Het is hoogstens een beetje zweverig... :mrgreen: )

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 13 nov 2008 18:50

1659 kcal. vandaag! Straks nog maar even wat fruit en als ik geen snoepjes had gegeten vandaag dan zat ik op 1359.

Wat voor buikspieroefeningen doen jullie? 'k Probeer ook 's een poging te wagen.

Terug naar “Archief”