Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 nov 2008 11:29

elvira (gast) schreef:leuk, MissF! Maarreh.. is het hun zesde kindje of jouw zesde neefje/nichtje? :lol:

Mijn zestiende nichtje/neefje en hun zesde kindje ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 12 nov 2008 11:33

wow! Wat een kinderrijke familie! (ik heb zelf maar een paar neven en nichten en 4 achterkleinneefjes/nichtjes)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 nov 2008 11:38

ik ken de kinderen van heel wat neven en nichten niet eens (ken sommige neven en nichte niet eens, best triest).

Ik ben zelf tante van 2 neefjes en 3 nichtjes, en mijn vriend heeft 1 neefje en 2 nichtjes. Echt super leuk.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 nov 2008 11:53

Nee, de kinderen van mijn neven en nichten ken ik sowieso niet. Een heel aantal neven en nichten niet eens. Da's allemaal veel te veel, en die zie ik toch nooit.
Maar tantezeggertjes ken ik wel allemaal ;) Allemaal van mijn man zijn kant. Van 2 zussen en 1 broer. Ik heb iedereen al wel even gezegd dat ik niet meedoe aan die kinderboom ;)

Maar leuk vind ik het wel :D

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 12 nov 2008 12:00

... 6 kinderen vind ik ook best heftig! Natuurlijk voor de kinderen wel heel gezellig, maar ik zie mezelf niet met heel veel kinderen! :shock:
Ik vind 2 of 3 wel genoeg... en is vast ook gezellig! :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 nov 2008 12:11

hehe, ik kom zelf uit een gezin van 7 kids. Heel gezellig. :mrgreen:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 12 nov 2008 12:39

MissF, wat leuk! gefeliciteerd hoor.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 12 nov 2008 13:32

Leuk MissF, dan kun je net nog een paar weken zwangerschap samen doen.

Ik kom ook uit een kinderrijke familie, m'n vader is er een van de 10, m'n opa en oma hebben 55 kleinkinderen en inmiddels ook al zo'n 50 achterkleinkinderen.
De meeste neven en nichten ken ik wel, maar hun kinderen lang niet allemaal. En zeker nu ik uit NL weg ben en je elkaar niet meer op verjaardagen ziet enzo, wordt het contact ook wel minder.
Van m'n moeders kant zijn het er iets minder, 25 ofzo, maar dat zijn er dan al direct 8 uit ons gezin :)
Heerlijk, al besef ik dat het voor m'n ouers lang niet altijd makkelijk is (geweest)!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 nov 2008 13:35

Aan mijn moeders kant heb ik 36 nichtjes en neefjes. Hiervan is er 1 overleden en is er ook nog 1 op komst.
Mijn moeder komt uit een gezin van 8
Aan mijn vaders kant heb ik 28 nichten en neven. Mijn vader komt uit gezin van 5.

Toen mijn opa 2 jaar terug overleed had hij ook al ruim 50 achterkleinkinderen.
Dan te bedenken dat ruim de helft van deze nichten en neven aanhang hebben zen een heel deel zelf ook al weer kinderen hebben. Van die kinderen ken ik er echt maar een paar. Dat is gewoon weg niet bij te fietsen.

Onder tussen ook al 9 nichtjes en neefjes van mijn broer en zussen. De 10de kan elk moment ter wereld komen ;)
Laatst gewijzigd door Gerdien B. op 12 nov 2008 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 nov 2008 13:37

Wat leuk MissF, gefeliciteerd :)

Even wat serieuzer. Ik heb 3 zwagers en 3 schoonzussen (van mijn man z'n kant) ik ben 7x tante van zijn kant. Door de ruime afstand van elkaar kunnen we niet altijd op elkaar's verjaardag komen. Ik vind dat best jammer! Zeker kinderen vinden een verjaardag nog hartstikke leuk! Maar om 7x extra (en dan heb ik de volwassenen hun verjaardagen niet meegerekent) naar Rotterdam, Nunspeet en Ede te rijden........

Hoe doen jullie dat met (kinder)verjaardagen ?! Combineren jullie wat ? Een paar familieleden zijn in overweging om kinderverjaardagen voor tantezeggertjes af te schaffen omdat het veel te ver weg is. Jammer! Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenover staan en hoe jullie dat doen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 nov 2008 13:39

Ik probeer naar alle verjaardag te gaan tot ze 4 jaar zijn. Daarna krijgen ze vriendjes en vriendinnetjes van school enzo. Vanaf dan ga ik kaarten sturen.

De verjaardagen van de broers en zussen bezoeken we ook niet allemaal. Ze wonen te ver weg (Zeeland, den Helder, Ede, Zzeist, Woerden, Berkenwoude, Woudenberg) Dus dan gaan we 1 dag in het jaar met z'n allen een dag uit.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 nov 2008 13:59

Wij gaan nooit naar kinderverjaardagen van tantezeggertjes. Mijn man is dat helemaal niet gewend. Ze gaan daar zelfs lang niet altijd naar verjaardagen van broers en zussen.
Toen de eerste twee geboren werden (die schelen een maandje ofzo), ging iedereen nog altijd. Maar nu met 16 wordt dat een beetje lastig. Ook omdat die waar de 6e verwacht wordt ver weg wonen. En de ander met 4 kids trouwens aan de andere kant van de wereld :) Wij gaan dus nooit.
Toevallig gingen we zaterdag nog even langs mijn zwager omdat die jarig was geweest een week eerder. Toen bleek het jongste neefje jarig te zijn die dag. Dus daar zijn we wel geweest, wat toch wel erg leuk was.

Ik denk dat het met ons kindje anders zal zijn, van mijn kant. Daar is het de eerste, dus dan zal iedereen voorlopig wel komen. En er zit ook weinig kans in dat er snel nog meer kleinkinderen komen, dus zal dit kindje wel lekker verwend worden ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 nov 2008 14:05

Dat is bij ons zo verschillen in de fam.

Ik probeer zowieso wel op de verjaardagen van mijn neefjes/nichtjes te komen en te gaan. Als ze het vieren. Mijn zus en zwager vieren zowieso geen verjaardag, als hun zoontje 3 hoopt te worden gaat ze het wel vieren. Maar als je weg blijft is het ook niet erg.

Wij zitten zowieso niet zo vast aan verjaardagen, wel die van onze beide ouders. Maar als we op vakantie zijn dan is het jammer en komen we een andere keer.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 nov 2008 14:12

als we kunnen gaan we naar de verjaardagen. Maar als we niet kunnen stuur ik een klein kadootje op via de post en naar broers/zussen een kaartje. maar over het algemeen kunnen we wel. we hebben ook nog maar 2 tantezeggers :wink:

We hebben wel de kado's voor broers/zussen bij mn schoonfam stopgezet, we gaan nu 1 keer per jaar met zn allen weg.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 nov 2008 14:19

Wij proberen de verjaardagen ook zoveel mogelijk bij te houden, voor zover ze gevierd worden in ieder geval. Ik vind het meteen een goede reden om de familie weer eens te zien.

Bij neefjes en nichtjes (inmiddels 23 totaal) geef ik altijd wel maar kleine kadootjes, ik kan er niet aan beginnen om bij ieder kind iets van E10,- te gaan kopen ofzo.

Hier is het trouwens makkelijk: de verjaardag van man en kind op één dag, dat scheelt dus alweer een feestje :wink:

Terug naar “Archief”