Ooit wel eens gehoord van: "Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben?" met andere woorden: Je kan niet werelds leven, en op zondag toch maar even snel bidden omdat je Christen bent. Bovenstaande heeft niets te maken met het feit dat de Zoon en Vader een zijn.mohamed schreef:De Zoon en de Vader zijn beide Jahweh, want:
'Niemand kan twee heren dienen, want hij zal òf de ene haten en de andere liefhebben...'(Mat 6,24)
En:
'...Er staat immers geschreven: De Here, uw God, zult gij aanbidden en Hem alleen dienen.' (Mat 4,10)
In de Kerk bidt de predikant altijd: "In de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest."mohamed schreef:Wat ik mij afvraag is waarom de kerk zo op die drie-eenheid hamert, want nergens in de Bijbel staat dat wij daar in moeten geloven. [...]
Ik heb 1 tekst kunnen vinden in de Bijbel en dat is in Johannes maar daar staat niet per definitie dat we daar in moeten geloven.
(1 Johannes 5:7-8) Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een.
De leer van de Drie-eenheid in de Bijbel kan als volgt samengevat worden. God is een Drie-Eenheid, waarin elke persoon van de Godheid gelijk is en volledig en eeuwig God.. Elk is noodzakelijk en elk is onderscheiden, toch zijn zij alledrie één. De drie personen verschijnen in een logische causale volgorde. De Vader is de ongeziene, alomtegenwoordige Bron van al het zijnde, geopenbaard in en door de Zoon, te ervaren in en door de Heilige Geest. De Zoon komt gaat uit van de Vader en de Geest gaat uit van de Zoon. Met verwijzing naar Gods schepping, de Vader is de gedachte daarachter, de Zoon is het Woord, dat alles tot aanzien riep en de Geest is de Daad, die alles verwerkelijkte.
Bovendien: "doop hen in de naam van de Vader, en van de Zoon en van de Heilige Geest" (Matt. 28:19).