De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 nov 2008 20:55

ik heb op woensdag altijd de laatste pil, dan begin ik altijd 6 dagen later met de nieuwe strip zeg maar, dus de dinsdag er na. Zo is het mij uitgelegd bij de huisarts en zo doe ik het al anderhalf jaar! Hierzo gaat het prima.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 nov 2008 21:43

Ik slik de pil eigenlijk heel onregelmatig. Soms slik ik er 21 achter elkaar, soms 30, soms denk ik ook wel 40 en dan stop ik een paar dagen. Meestal 4 ofzo. Ik kijk meestal een beetje wat me uitkomt. Tijdens m'n vakantie ofzo ga ik echt geen stopweek houden. Maar misschien is dat niet zo goed en krijg ik daar ook doorbraakbloedingen van. Weet iemand dat? Ik heb gewoon een schijthekel aan de stopweek.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 nov 2008 21:47

ppppfff ik hou nu werkelijk niks binnen... en zie er nu al tegen op om de pil te slikken. Heeft iemand dat aleens gehad? k heb de buikgriep.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 nov 2008 22:18

Dan werkt de pil ook niet. Ik had vorig jaar kerst ook buikgriep, en tja, in die tijd gewoon vruchtbaar, al was het kindje echt wel welkom geweest, een beetje in de rats zat ik wel ;)
Dan moet je eigenlijk andere voorbehoedsmiddelen gebruiken, naast de pil. Maar dat is niks voor mij/ons :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 nov 2008 22:21

uhm wij doen nog niet aan geslachtgemeenschap (pppff vage foute zin).

Maar ik ben er vorige week mee begonnen. Kan ik het dan ook gewoon niet slikken? of beter van wel? (ivm de buikgriep).

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 nov 2008 22:48

Dan zou ik even stoppen Evelien, omdat je niet weet of het wel goed opgenomen is door je lichaam.

@Acire: heel herkenbaar, het liefst zou ik altijd door slikken.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 nov 2008 22:52

Ik zou gewoon doorslikken dan kom je een beetje in dat ritme van pilletje niet vergeten.
Het maakt dan nu toch niet uit dat de werking niet betrouwbaar is.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 nov 2008 22:54

k ben nog maar net begonnen. en pillen vergeten? mwah, ik slik elke dag medicijnen dus de pil vergeten zal ik niet zo snel doen.

Maar omdat ik ok pijn op de borst heb wil ik morgen toch ff met de huisarts contact op nemen, of ben ik te vroeg? en moet ik het nog even aan zien?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 nov 2008 09:29

Denk je dat dat door de pil komt dan? Je kunt kunt altijd even de assistent bellen om te vragen of je zorgen terecht zijn.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 nov 2008 10:02

heb net even gebeld met de assistente. En ze zegt dat ik bij de volgende menstruatie weer moet beginnen met de pil. Want hij blijft er nu ook echt niet in.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 11 nov 2008 17:55

Acire schreef:Ik slik de pil eigenlijk heel onregelmatig. Soms slik ik er 21 achter elkaar, soms 30, soms denk ik ook wel 40 en dan stop ik een paar dagen. Meestal 4 ofzo. Ik kijk meestal een beetje wat me uitkomt. Tijdens m'n vakantie ofzo ga ik echt geen stopweek houden. Maar misschien is dat niet zo goed en krijg ik daar ook doorbraakbloedingen van. Weet iemand dat? Ik heb gewoon een schijthekel aan de stopweek.

Ik krijg ook alleen doorbraakbloedingen als ik de pil doorslik na 1 strip.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 11 nov 2008 17:57

trijntjejohanna schreef:en dan is hij wel gewoon veilig weer meteen vanaf het begin?

ik begin nog maar niet.. want ik ben nog niet ongesteld geworden!

Als je eerder weer begint dan 7 dagen is de pil gewoon veilig. Niet als je langer wacht. Ik ben ook wel eens niet ongesteld geworden en toen voor de zekerheid een test gedaan. Toen die negatief was ben ik gewoon weer begonnen met een nieuwe strip. Bij mij duurde het meestal ook een dag of 3/4 voor ik ongesteld werd na de laatste pil. En dan 3 dagen lang een beetje en dan kon ik weer beginnen met een nieuwe strip.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 12 nov 2008 11:34

Ik slik mijn laatste pil op woensdag, dan komt de boel maandag op gang, donderdag slik ik mijn eerste pil weer en vrijdag of zaterdag ben ik overal weer vanaf. (Al is het de hele week maar een beetje)
pobody's nerfect

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 12 nov 2008 11:55

Het klinkt gek, hoor... maar ik slik altijd netjes 3 weken, hou dan een mooie stopweek van 7 dagen en begin dan weer... Soms slik ik wel eens 2 strippen achter elkaar, vanwege vakantie ofzo, maar in principe niet. Voor mij geeft die stopweek ook een zeker gevoel: alles is in orde. (terwijl dat eigenlijk niet klopt, je wordt van de pil namelijk niet echt ongesteld, maar ja... gevoelsmatig dan he)
Doorbraakbloedingen heb ik dan ook nog nooit gehad.

Bij buikgriep slik ik rustig door, maar dan moeten er wel andere voorbehoedsmiddelen gebruikt worden.
Maar Evelien: als je net begonnen bent, en er sowieso geen risico op een zwangerschap bestaat (want: geen seks), dan zou ik inderdaad ook even stoppen en bij de volgende 'natuurlijke' menstruatie weer beginnen.

Beterschap trouwens, met je buikgriep!
liefs, elvira

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 nov 2008 08:15

ben echt blij dat ik de pil slik! de ongesteldheid is echt een heel stuk minder!

Terug naar “Archief”