Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 10 nov 2008 12:06

Ja je moet er wel voor betalen. Voor binnen dan.
Het is al negen jaar geleden, toen was het 50 gulden.
Het is wel heel mooi van binnen.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 10 nov 2008 12:29

Jammer, het is vanaf 11.00 uur pas open...wordt beetje laat voor ons want om 12.30 uur moeten we al in het gemeentehuis zijn.

Slot Zeist vind ik wel mooi, maar een vriendin van mij is daar ook getrouwd en vind het zo naaperig als wij daar nu ook heen gaan.
Kasteel Amerongen is ook wel geschikt, alleen mag je niet binnen voor foto's! Dus valt ie weer af. :|
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 10 nov 2008 12:53

Slot Zeist is ook niet handig. Daar weet je 1 dag van tevoren pas of er plek is en hoeveel ruimte je beschikbaar hebt. Ze gaan namelijk gewoon door met boeken en je mag alleen komen als er plek is. Hebben wij ook naar gekeken. Gingen ook in maart trouwen... Botanische tuinen in Utrecht en Spoorwegmuseum waren onze opties. Alhoewel, was echt onze B keuze. Gelukkig hebben we buiten foto's kunnen maken.

Al een buitenlocatie?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 nov 2008 12:56

Volgens mij heb ik het al meer gezegd, maar wij hebben foto's gemaakt in het nieuwe gemeentehuis (is een strak, erg modern gebouw. Is op doordeweekse dagen gewoon open) en in onze kerk (is een heel oud, klassiek gebouw. Daarvoor moesten we wel van tevoren even aan de koster aangeven dat we dat eventueel wilden. Hij heeft iemand geregeld voor ons, en 's morgens hebben onze cm's gebeld naar die man, die heeft de deur voor ons open gedaan).
Kost allebei niets. Misschien is dat een idee? Gewoon een openbaar gebouw in een stad ofzo? Er zijn wel meer onwijs mooie gemeentehuizen die gewoon open zijn.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 10 nov 2008 13:00

Wij zijn in November getrouwd, met niet zulke gunstige weerberichten, maar we hadden geen binnenlocatie. Ik wilde heel graag hier in de binnenstad foto's maken, vond het niet zo leuk om naar een kasteel te gaan waar we verder niets mee hadden. Op de dag zelf was het weer niet geweldig (koud, en regelmatig een buitje) maar we hadden een grote paraplu en een auto waar we konden schuilen. Ging prima allemaal!

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 10 nov 2008 13:12

Onze fotograaf gaf ons de tip om in geval van regen de fotoreportage op een andere dag te doen. Wij wisten nog wel kassen in een botanische tuin waar we evt. foto's konden maken, maar ik denk dat wij in geval van regen toch hadden gekozen om op een andere dag, nog een keertje de trouwkleren aan te doen. Is wel heel gek natuurlijk, maar dan heb je wel de foto's zoals je ze wilt en het zou een extra service zijn van de fotograaf, dus weinig extra kosten.
hmm ik bedenk me nu dat de bloemen en corsage dan misschien ook wel opnieuw gemaakt moesten worden, dat is wel weer lastig...

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 10 nov 2008 13:12

Wij vinden zelf als buitenlocatie de binnenstad van Amersfoort gaaf! Verder vind ik een buitenlocatie helemaal niet zo moeilijk, maar binnen vind ik dus erg lastig. Dalijk plenst het die dag gigantisch hard, dan wil ik echt niet buiten staan in mn trouwjurk! In maart moet je ook maar afwachten of het niet sneeuwt... :P
Kzat al te denken aan de Marienhof in Amersfoort, maar kheb geen idee of dat eigenlijk wel geschikt is (en of het uberhaupt mag)

Onze kerk is geen optie, die moet nog verbouwd worden namelijk, en het gemeentehuis heeft alleen een mooie trouwzaal en verder niet...

Na ja..laten we iig maar hopen op mooi weer! :wink:
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 nov 2008 13:18

Bij ons regende het wel pijpenstelen, de hele morgen. Ik was dolblij dat we wel een binnenlocatie hadden. Want op de ‚‚n of andere manier is die ene dag maar de echte dag. Ik zou niet later nog een keer alles aan willen doen, w‚‚r dat gedoe met haar en make-up. Dan is de glans van die dag er toch een beetje af vind ik.
Ik had ook liever foto's in de oude stad hier en aan de RIjn gemaakt, maar achteraf waren de binnenlocaties ook prachtig.
Wij zijn wel 's middags (toen was het verder wel droog) naar ons huis gegaan, en daar wat foto's gemaakt. En daar rondom, in de oude stad. We hadden toch wel een half uurtje over, terwijl de mensen vast naar het koffiedrinkenlocatie gingen. Dus dat kan ook altijd nog :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 nov 2008 15:42

Foto's maken op een andere dag zou ook niet mijn ding zijn, nee. Dan is het ook voor mijn gevoel niet 'echt'. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 10 nov 2008 15:46

Maar dat zie je natuurlijk niet aan de foto's. Al straal je misschien wat minder uitbundig. Ik was ook wel erg blij dat we gewoon droog en zonnig weer hadden. Ik was ook niet blij geworden van een uitstel actie. Dat voelt misschien idd wel een beetje te apart. Al heb je dan wel een goede reden om weer in je trouwkleren over straat te gaan. Ik vind het superzonde dat ik mijn superdemooie jurk nooit meer 'echt' aan kan.

Kiwi1986
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kiwi1986 » 11 nov 2008 10:43

Ik zou zelf ook niet op een andere dag nog eens foto's willen maken.. Zoals ik hiervoor al las.. Dan is het niet echt meer zeg maar.. En je moet je weer opnieuw op laten maken, haar laten doen enzo.. Kost ook weer extra geld en alles kost al genoeg.. (vind ik) :shock:

Wij gaan foto's maken bij ons in de binnenstad. Die is heel historisch (Harderwijk is een oud vissersstadje met veel mooie plaatsen om foto's te maken) en we gaan naar Kasteel Staverden, waar we in de tuinen foto's kunnen maken en waarschijnlijk ook binnen... Dus dat komt wel goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 nov 2008 10:45

ach dat het zoveel kost dat ligt gewoon aan jezelf. Wij trouwen gratis op t stadhuis (moesten alleen onze geboortehuppelepup opvragen en dat koste iets van een tientje) en vieren het feest en kerk op 1 locatie.

Waneer trouwen jullie? of had je dat al verteld? :oops:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 nov 2008 12:48

Ik wil graag een speeltuin afhuren want ik heb een hekel aan standaard fotoreportages :P
Alleen weten we nog niet waar en welke speeltuin..

Verder staat het geregel echt een beetje stil momenteel, dus binnenkort moeten we maar eens gaan kijken voor trouwkaarten. Zijn er niet zoveel omdat we totaal 60 daggasten hebben en het daar de hele mee doen :)

Wel willen we de familie een kaart met foto sturen achteraf met 'wij zijn getrouwd'.
Ik opperde al om gewoon een bedankkaartje te sturen. 'Dankzij uw afwezigheid was het een geweldige dag' ofzo 8) :P

Kiwi1986
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kiwi1986 » 11 nov 2008 13:42

Evelien schreef:ach dat het zoveel kost dat ligt gewoon aan jezelf. Wij trouwen gratis op t stadhuis (moesten alleen onze geboortehuppelepup opvragen en dat koste iets van een tientje) en vieren het feest en kerk op 1 locatie.

Waneer trouwen jullie? of had je dat al verteld? :oops:

bedoel je ons?? Wij gaan 26-6-2009 trouwen.. Nog 7,5 maanden dus.. Hier is het ook een beetje stil.. Alles is al zo'n beetje geregeld.. Mag wel in december mn jurk weer passen! Spannend!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 nov 2008 14:15

Smurffie schreef:Ik wil graag een speeltuin afhuren want ik heb een hekel aan standaard fotoreportages :P
Alleen weten we nog niet waar en welke speeltuin..

Verder staat het geregel echt een beetje stil momenteel, dus binnenkort moeten we maar eens gaan kijken voor trouwkaarten. Zijn er niet zoveel omdat we totaal 60 daggasten hebben en het daar de hele mee doen :)

Wel willen we de familie een kaart met foto sturen achteraf met 'wij zijn getrouwd'.
Ik opperde al om gewoon een bedankkaartje te sturen. 'Dankzij uw afwezigheid was het een geweldige dag' ofzo 8) :P

En iets van ballorig afhuren? Ik weet van een stel die ging gewoon ff een half uurtje lekker van de glijbaan, in t ballenbak etc...

hehe.. dat dankkaartje kun je best doen hoor :D:D wel erg maf. :wink:

Wij kregen zelfs bij mijn zus: Wij zijn getrouwd.... terwijl wij wel op de dag zelf aanwezig waren. :wink:

@Kiwi, ben je niet bang dat straks je trouwjurk niet meer past?

WOEIH`13 december mag ik weer en gaat m'n vriend gelijk meer voor een trouwpak.

En dan in januari ophalen. en dan TROUWEN

Terug naar “Archief”