Vragen over de inhoudelijk kant van de Bijbel en de Koran !

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 22 aug 2008 17:58

Cicero schreef:Hier een prachtig voorbeeld van de discussietechnieken van een bepaald slag moslims: Nova

Overigens kom je deze discussievaardigheden ook vaak tegen bij intellectueel minder vermogende christenen. 8)

Ongelofelijk zeg, gelukkig past hij zich aan aan ons verstandelijk vermogen als hij het uitlegt. :roll:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 22 aug 2008 18:03

Cicero schreef:Overigens kom je deze discussievaardigheden ook vaak tegen bij intellectueel minder vermogende christenen. 8)

"... ziet toe, dat gij niet een dezer kleinen veracht ..." {Matth_18:10}
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 22 aug 2008 18:08

Ik weet niet precies wat je bedoelt, Hero, maar hier is toch geen sprake van verachting? Mensen moeten doen waar ze goed in zijn. Sommige mensen zijn goed in nadenken en discussieren, anderen kunnen beter zieken bezoeken, whatever. Ik zeg alleen dat de bedoelde moslim niet echt op zijn plaats zat en dat ik dat exemplarisch vind.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 23 aug 2008 08:20

Cicero schreef:Ik weet niet precies wat je bedoelt, Hero, maar hier is toch geen sprake van verachting? Mensen moeten doen waar ze goed in zijn. Sommige mensen zijn goed in nadenken en discussieren, anderen kunnen beter zieken bezoeken, whatever. Ik zeg alleen dat de bedoelde moslim niet echt op zijn plaats zat en dat ik dat exemplarisch vind

Hoera !!... dan we het eens --- inderdaad : het vermogen van moslims om feiten helder uiteen te zetten, schiet hopeloos terkort ?

NB > achter één discussie pseudoniem, zit soms een heel team van websurfers, die onfeiten verzamelen over de bijbel en het christelijk geloof --- en die spuugen dan weer een reuze lap tekst uit, wat ook niet_echt bedoeld is voor discussie, maar uitsluitend : om de bijbel & het christelijk geloof ... neer te halen !!

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 23 aug 2008 08:55

het vermogen van moslims om feiten helder uiteen te zetten, schiet hopeloos terkort ?
Het vermogen niet, maar de 'ontvanger' schijnt niet voor rede vatbaar. Waarom komt mij dat toch zo bekend voor? :?

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 23 aug 2008 18:56

Cicero schreef:Een prachtige illustratie voor het feit dat fundamentalisten van allerlei slag erg veel moeite hebben met LUISTEREN.

Ook is grappig dat het juist fundamentalisten zijn die woorden als fundamentalisme in de mond nemen.

Het aapje staat voor de spiegel te poseren en te dreigen. Als je hem vraagt waarom is het altijd omdat de ander begon....

Hoera !!... dan we het eens --- inderdaad : het vermogen van moslims om feiten helder uiteen te zetten, schiet hopeloos terkort ?

Bullshit.... Je kletst uit je nek. Ongelovelijk zeg... Als jullie het eens zijn over het onvermogen van een volledige volkstam om feiten helder uiteen te zetten. Dan moet je misschien toch een belletje gaan rinkelen dat je misschien zelf te dom bent om de feiten te snappen?

Maar nee, je kiest voor deze oplossing dan kun je lekker met je oogkleppen op blijven zitten en is de kwestie afgedaan. Zij zijn dom en wij hebben gelijk want wij vinden dat het in de bijbel staat. De bijbel is een boek voor inspiratie, geen excuus voor domme standpunten.

NB > achter één discussie pseudoniem, zit soms een heel team van websurfers, die onfeiten verzamelen over de bijbel en het christelijk geloof --- en die spuugen dan weer een reuze lap tekst uit, wat ook niet_echt bedoeld is voor discussie, maar uitsluitend : om de bijbel & het christelijk geloof ... neer te halen !!

Geloven jullie deze onzin werkelijk? Echt zeg, je bent christen en de wereld probeert je te kruizigen? Dit zijn gewoon openlijke beschuldigingen. Onderbuik gevoelens en vooroordelen geuit op een "Ik zeg het niet echt, we hebben het over ANDERE moslims.." manier.

Zoals ik al zei een ezel met een heilig boek is nog steeds een ezel. En ik stel je nogmaals de vraag die de vorige keer zo netjes genegeerd is... Wat denk je dat God van jou verwacht? Een kruisvaart? Of een bruggenbouwer?

Laat zo'n team van websurfers maar de discussie met me aangaan. Ik veeg de vloer met ze aan. De waarheid is simpel en het vereist maar 1 persoon om die kenbaar te maken. Je hebt een team nodig om leugens te verspreiden.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 23 aug 2008 20:53

Michael schreef:
Cicero schreef:Een prachtige illustratie voor het feit dat fundamentalisten van allerlei slag erg veel moeite hebben met LUISTEREN.

Ook is grappig dat het juist fundamentalisten zijn die woorden als fundamentalisme in de mond nemen.

Het aapje staat voor de spiegel te poseren en te dreigen. Als je hem vraagt waarom is het altijd omdat de ander begon....

Ik weet niet precies hoe je dit bedoelt, maar één ding: je kunt mij geen fundamentalist noemen.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 23 aug 2008 21:53

Michael schreef:Bullshit.... Je kletst uit je nek. Ongelovelijk zeg...

NB > voor het eerst, sinds op refoweb : ik heb LOL ... :mrgreen:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 23 aug 2008 22:34

MODBREAK: Het is beter om maar weer terug naar het topic te gaan. Elkaar minder nette benamingen toedichten is niet de bedoeling.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

lailahaillallah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lailahaillallah » 11 nov 2008 03:22

Assalaam alaikum,

Wie is de vader van Sala, volgens "de onfeilbare" Bijbel?

A) Is het Kaïnan (Luk 3-35/36)
B) Is het Arfachsad (Genesis 11-12)
C) De Bijbel is niet onfeilbaar.

Salaam.
"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 11 nov 2008 05:57

lailahaillallah schreef:Wie is de vader van Sala, volgens "de onfeilbare" Bijbel?

A) Is het Kaïnan (Luk 3-35/36)
B) Is het Arfachsad (Genesis 11-12)

@Lailah ... de bijbel als het onfeilbare woord van God, zegt :
Juda is de vader van Sela

{zie ... Genesis_38:2-5}

Michael schreef:De bijbel is een boek voor inspiratie, geen excuus voor domme standpunten

De bijbel, inspireert tot WAARHEID_!! --- en : andere boeken zijn er niet ....

lailahaillallah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lailahaillallah » 11 nov 2008 19:25

Assalaam alaikum,

@Lailah ... de bijbel als het onfeilbare woord van God, zegt :
Juda is de vader van Sela
{zie ... Genesis_38:2-5}

De Bijbel als "het onfeilbare woord" van God zegt:

Arfachsad is de vader van Selah, namelijk in Genesis 11:

12 En Arfachsad leefde vijf en dertig jaren, en hij gewon Selah.

13 En Arfachsad leefde, nadat hij Selah gewonnen had, vierhonderd en drie jaren; en hij gewon zonen en dochteren.

14 En Selah leefde dertig jaren, en hij gewon Heber.

De Bijbel als "het onfeilbare woord" van God zegt:

Kaïnan is de vader van Selah, namelijk in Lukas 3:

35 Den zoon van Saruch, den zoon van Ragau, den zoon van Falek, den zoon van Heber, den zoon van Sala,

36 Den zoon van Kaïnan, den zoon van Arfaxad, den zoon van Sem, den zoon van Noe, den zoon van Lamech,..

Beste Hero, je komt niet echt geloofwaardig over als jij nu beweerd dat Juda de vader van Selah is en dat de Bijbel de onfeilbare woord van God is?

Het is opmerkelijk dat men in het Nieuwe Testament de namen anders heeft beschreven dan van het Oude Testament. De achterliggende gedachte is om de massa mensen te misleiden dat de Bijbel het onfeilbare woord van God is, terwijl er absoluut geen sprake van is.

Salaam.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 11 nov 2008 19:59

lailahaillallah schreef:Het is opmerkelijk dat men in het Nieuwe Testament de namen anders heeft beschreven dan van het Oude Testament. De achterliggende gedachte is om de massa mensen te misleiden dat de Bijbel het onfeilbare woord van God is, terwijl er absoluut geen sprake van is.

Heb je wel eens gehoord hoe Ayaan Hirsi Ali vertelde wie ze was, wie haar vader was, en hoe ze aan haar naam is gekomen?
Je vergeet even dat je met jouw westerse / mohammedaanse bril naar de Bijbel kijkt, een bril waarbij alleen maar jouw definitie van vader-zoon relatie kan bestaan.
Verdere uitleg laat ik maar achterwege.... Laat staan dezelfde meetlat langs Koran leggen...
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 11 nov 2008 23:33

lailahaillallah schreef:Beste Hero, je komt niet echt geloofwaardig over als jij nu beweerd dat Juda de vader van Selah is en dat de Bijbel de onfeilbare woord van God is?

@Lailah ... je moet nu echt eens goed leren lezen !! --- want :

#1e > reeds het boek Genesis vermeldt zowel Selach als Sela, welk twee verschillende personen waren ....

#2e > door toedoen van het zgn *liviraats huwelijk*, kon een zoon : zowel een naamvader hebben, als een biologische vader (plus, er waren twee systematisch verschillende stambomen van het oude volk Israel) ....

#3e > "sela", is ook een voegwoord (bvb in de psalmen) ....

#4e > meer personen droegen soms dezelfde naam --- want hoeveel jongens uit jouw kerk, heten 'r Mohamed ?... :wink:

lailahaillallah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lailahaillallah » 12 nov 2008 21:36

Assalaam alaikum,

@Lailah ... je moet nu echt eens goed leren lezen !! --- want :

#1e > reeds het boek Genesis vermeldt zowel Selach als Sela, welk twee verschillende personen waren ....

#2e > door toedoen van het zgn *liviraats huwelijk*, kon een zoon : zowel een naamvader hebben, als een biologische vader (plus, er waren twee systematisch verschillende stambomen van het oude volk Israel) ....

#3e > "sela", is ook een voegwoord (bvb in de psalmen) ....

#4e > meer personen droegen soms dezelfde naam --- want hoeveel jongens uit jouw kerk, heten 'r Mohamed ?...

Beste Hero, ik begrijp dat je wat moeite hebt met toegeven, maar goed we lezen in wikipedia het volgende wat mijn standpunt duidelijk ondersteunt:

Salah was a son of Arpachshad according to Genesis 10:24, Genesis 11:12-13, and Luke 3:36, and the father of Eber according to Genesis 11:14-15. According to the masoretic text's version of the genealogy, this Salah was the son of Arphachashad, but according to the Septuagint version he was the son of Cainan. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mi ... ures#Salah

Salaam.

Terug naar “[Religie] - Open forum”