Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 08 nov 2008 12:15

Het zorgt misschien voor iets minder irritaties tussen partners als je het al geleerd hebt voordat je trouwt :mrgreen:

@acire, inderdaad, je hebt echt mensen die zien het gewoon niet. Wij hebben een huisgenootje, woont er al minstens 8 weken, maar heeft nog nooit iets schoongemaakt in huis.. Behalve 1 keer dat ik haar nadrukkelijk gevraagd had de wc schoon te maken.. doet ze dat: is de vloer niet gedaan, de wand niet en de deur niet :?
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 nov 2008 12:20

Dine schreef:Het zorgt misschien voor iets minder irritaties tussen partners als je het al geleerd hebt voordat je trouwt :mrgreen:

absoluut niet mee eens.

wij hebben allebei geruime tijd op ons zelf gewoond, wonen nu samen en in het begin (en heel af en toe) kwam het voor dat ik degene was die best wel pietje precies is en hij het wel best vindt. En dat gaf ook frustratie.

Kiwi1986
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kiwi1986 » 08 nov 2008 16:51

Acire schreef:Huishouden kun je toch gewoon thuis leren? Ik val altijd van m'n stoel als ik hoor dat mensen niet kunnen koken, strijken, schoonmaken enzo. Gebrek in je opvoeding. Dat zijn toch dingen die je steeds terugkomen?

Ik snap wat je bedoelt, maar mn moeder is extreem netjes... Smetvreesachtig.. Dus wij mogen nooit echt wat doen omdat het dan toch niet goed genoeg is.. Ze doet liever alles zelf.. Nu baal ik daarvan.. maar ik leer het beetje bij beetje. Komt goed.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 08 nov 2008 18:37

Voor het huishouden boeit het volgens mij ook niet zo, of je eerst op kamers woont of vanuit huis trouwt. Dat is gewoon een beetje prutsten aan het begin en dat komt (neem ik aan) vanzelf wel goed. Ik ben vooral blij dat ik op kamers ben gegaan, doordat ik daardoor onafhankelijk ben geweest. Je hoeft met niemand rekening te houden en zo kan je je ontwikkelen tot een zelfstandig, onafhankelijk persoon. Dat heb ik zelf als bijzonder nuttig ervaren. Maar dan gaat het dus minder om praktische zaken, maar meer het zelfstandig leren denken over 'alles'.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 09 nov 2008 08:17

helemaal mee eens, esli!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 nov 2008 10:34

En juist dat onafhankelijke lijkt mij juist weer minder handig voor je gaat trouwen of samenwonen.
Ik ben juist blij dat ik vanuit thuis trouwde, omdat ik altijd rekening heb moeten houden met anderen. Dat moet je na je trouwen of samenwonen ook. Dus kun je maar beter niet totaal onafhankelijk je eigen huishoudentje hebben gedraaid. Dat gaat volgens mij dan makkelijker.
Tenminste, zo gaat het hier wel. Wij komen allebei niet uit een streng gezin, en hebben beiden niet veel regels opgelegd gekregen, maar even van tevoren melden of we thuis aten enzo moest wel gewoon. En 's avonds stil zijn als ik om 1 uur thuis kwam, omdat de rest al sliep. Dat vind ik nu nog prettig als manlief dat doet als ik slaap of als ik thuiskom en hij slaapt al :D

Getrouwd zijn is heerlijk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 09 nov 2008 12:34

@MissF: Rekening houden met anderen heb ik (toen ik op mezelf woonde) echt niet afgeleerd, hoor! :wink:
Waar het vooral om gaat, is dat je jezelf zelfstandig leert ontwikkelen. Je bent met 18/19/20 dan wel uit de puberteit, maar dat betekent nog niet dat je je persoonlijkheid, je opvattingen ed. volledig gevormd hebt. Juist voor die vorm van zelfstandige ontwikkeling vond ik het hele 'op kamers gaan' achteraf heel belangrijk - en ook wel heel bijzonder. Was ik bij mijn ouders blijven wonen, had ik die enorme 'persoonlijke ontwikkeling' waarschijnlijk niet doorgemaakt en was ik min of meer dezelfde gebleven.
Ik ben blij met die tijd en ook met de keuzes die ik gemaakt heb!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 nov 2008 12:53

Ik ben ook blij dat ik nu lekker op mezelf woon. Het rekening houden met de anderen zal ik echt neit afleren. Dat blijft echt wel in je ze zitten en daarbij moet ik nu nog rekening met verschillende mensen houden. Is het niet qua agenda, dan wel qua buren geluiden en noem maar op.
Laatst gewijzigd door Gerdien B. op 09 nov 2008 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 09 nov 2008 12:56

Het gaat mij er ook vooral om, dat je je zelf kan ontwikkelen. Dan heb ik het dus ook vooral over persoonlijkheid. En ik ben echt enorm veranderd toen ik op mezelf woonde. Ik zou deze ontwikkeling echt niet gemist willen hebben.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 nov 2008 13:01

Ik ben er ook erg blij mee. Zou het ook niet meer terug willen draaien.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 nov 2008 16:12

esli schreef:Het gaat mij er ook vooral om, dat je je zelf kan ontwikkelen. Dan heb ik het dus ook vooral over persoonlijkheid. En ik ben echt enorm veranderd toen ik op mezelf woonde. Ik zou deze ontwikkeling echt niet gemist willen hebben.

Amen :)

Verder geloof ik niet dat je thuis vanalles geleerd moet hebben voor je iets kunt. Mijn moeder wilde ook altijd alles zelf doen omdat ze zo extreem netjes is. Omdat ik dat altijd heb gezien, heb ik dat wel van haar overgenomen. Bovendien had ik een kamer van 12 m2 ong. dus ik moest het wel netjes houden anders kon ik er niet in leven :mrgreen: Maar daar had ik echt geen moeite mee :)

Strijken heb ik moeite mee, maar dat is meer een hekel hebben aan, i.p.v. het niet kunnen 8)

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 10 nov 2008 11:24

Sorry, kom weer even om een tip vragen!

Weet iemand een leuke binnenlocatie voor je fotoreportage omgeving Amersfoort? (in een cirkel van 20 km ofzo?)
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 10 nov 2008 11:26

Kasteel Groenenveld in Baarn.
Wij zouden daar buiten foto's maken, maar het ging regenen dus toen zijn we eerst binnen geweest.
Daarna naar buiten want toen was het droog :lol:

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 10 nov 2008 11:59

Juultje77 schreef:Kasteel Groenenveld in Baarn.
Wij zouden daar buiten foto's maken, maar het ging regenen dus toen zijn we eerst binnen geweest.
Daarna naar buiten want toen was het droog :lol:

Moest je daarvoor ook betalen? Kheb even gezocht op internet, maar kan helaas geen foto's van binnen en buiten vinden... :(
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 nov 2008 12:04

Spoorwegmuseum in Utrecht en Slot Zeist zijn ook veel gekozen locaties.

Terug naar “Archief”