Moderator: Moderafo's
Acire schreef:Gerdien B. schreef:Juultje77 schreef: 'k vind het alleen niet leuk dat ik altijd alleen zit in de kerk met de kinderen![]()
Mijn vriend is oganist en ik zit dus ook heel vaak alleen in de kerk. Dat is inderdaad niet leuk. Zit ook liever gewoon samen in de kerk.
En mijn man is kandidaat, dus ik zit ook regelmatig alleen in (een vreemde) kerk. Ik vind t wel leuk. De hele tijd naar m kijken en soms knipogen.
Speedy schreef:Acire schreef:Gerdien B. schreef:Juultje77 schreef: 'k vind het alleen niet leuk dat ik altijd alleen zit in de kerk met de kinderen![]()
Mijn vriend is oganist en ik zit dus ook heel vaak alleen in de kerk. Dat is inderdaad niet leuk. Zit ook liever gewoon samen in de kerk.
En mijn man is kandidaat, dus ik zit ook regelmatig alleen in (een vreemde) kerk. Ik vind t wel leuk. De hele tijd naar m kijken en soms knipogen.
Staks ga je nog briefjes sturen via de diakenen. Ik heb het meegemaakt dat de dominee iets op een briefje schreef en onder de collecte de diaken wenkte. De diaken loopt naar de dominee, dominee fluistert wat in zijn oor, diaken knikt en loopt naar de vrouw van de dominee. Zijn vrouw opent het briefje krijgt een glimlach op haar gezicht en heel duidelijk knikt ze naar haar man.
Iedereen nieuwsgierig wat er op het briefje stond. Na de dienst werd heel voorzichtig geinformeerd bij de diaken of hij het wist en die wist het ook niet. Iedereen zo verschrikkelijk nieuwsgierig maar niemand die het aan de dominee of zijn vrouw wilde vragen. Eind van de week een gemeenteavergadering van de manslidmaten en het laatste punt wat dominee te sprake bracht. Het briefje. Hij had namelijk gemerkt dat er spanning in de gemeente was t.a.v. zijn kleine briefje. Hij kon meedelen dat hij heel veel van zijn vrouw hield, maar dat stond niet op het briefje, de boodschappen waren allemaal gehaald dus ook niet en toen er genoeg spanning sprak hij de verlossende zin "Ik vroeg alleen maar aan mijn vrouw of zij de stekker uit de theepot had gehaald ............" en vervolgens kon hij zich nog net verstaanbaar maken met de woorden "laten wij eindigen"............ het heeft nog een aantal minuten geduurd voordat het gebulder ten einde was.
Later is het nog vaker gebeurd dit postsysteem, maar niemand was meer zo nieuwsgierig.
Jawel, maar als hij het dan echt geworden was, zou mijn vader er al eerder uit gegaan zijn. Hij zit er 'niet gekozen' in zeg maar, en wilde er toch al langer uitstappen, ook uit de centrale kerkenraad. Dat heeftie nu dus even uitgesteld.Lenny schreef:MissF schreef: Dus als mijn man ooit ouderling wordt (wat pas mag als mijn vader eruit is), dan zit ik nog lekker bij mijn paps en mams
He? hoe kan dat dan, je zeg net dat hij al een keer op het tweetal gestaan had? Zat je vader toen niet in de kerkenraad dan?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten