Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 nov 2008 12:16

gebeurt ook vast bij niemand van ons dat onze mannen zo'n aandachtig gehoor hebben.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 06 nov 2008 13:35

Acire schreef:
Gerdien B. schreef:
Juultje77 schreef: 'k vind het alleen niet leuk dat ik altijd alleen zit in de kerk met de kinderen :oops:

Mijn vriend is oganist en ik zit dus ook heel vaak alleen in de kerk. Dat is inderdaad niet leuk. Zit ook liever gewoon samen in de kerk.

En mijn man is kandidaat, dus ik zit ook regelmatig alleen in (een vreemde) kerk. Ik vind t wel leuk. De hele tijd naar m kijken en soms knipogen. :mrgreen:

Staks ga je nog briefjes sturen via de diakenen. Ik heb het meegemaakt dat de dominee iets op een briefje schreef en onder de collecte de diaken wenkte. De diaken loopt naar de dominee, dominee fluistert wat in zijn oor, diaken knikt en loopt naar de vrouw van de dominee. Zijn vrouw opent het briefje krijgt een glimlach op haar gezicht en heel duidelijk knikt ze naar haar man.

Iedereen nieuwsgierig wat er op het briefje stond. Na de dienst werd heel voorzichtig geinformeerd bij de diaken of hij het wist en die wist het ook niet. Iedereen zo verschrikkelijk nieuwsgierig maar niemand die het aan de dominee of zijn vrouw wilde vragen. Eind van de week een gemeenteavergadering van de manslidmaten en het laatste punt wat dominee te sprake bracht. Het briefje. Hij had namelijk gemerkt dat er spanning in de gemeente was t.a.v. zijn kleine briefje. Hij kon meedelen dat hij heel veel van zijn vrouw hield, maar dat stond niet op het briefje, de boodschappen waren allemaal gehaald dus ook niet en toen er genoeg spanning sprak hij de verlossende zin "Ik vroeg alleen maar aan mijn vrouw of zij de stekker uit de theepot had gehaald ............" en vervolgens kon hij zich nog net verstaanbaar maken met de woorden "laten wij eindigen"............ het heeft nog een aantal minuten geduurd voordat het gebulder ten einde was.

Later is het nog vaker gebeurd dit postsysteem, maar niemand was meer zo nieuwsgierig.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 06 nov 2008 14:15

Speedy schreef:
Acire schreef:
Gerdien B. schreef:
Juultje77 schreef: 'k vind het alleen niet leuk dat ik altijd alleen zit in de kerk met de kinderen :oops:

Mijn vriend is oganist en ik zit dus ook heel vaak alleen in de kerk. Dat is inderdaad niet leuk. Zit ook liever gewoon samen in de kerk.

En mijn man is kandidaat, dus ik zit ook regelmatig alleen in (een vreemde) kerk. Ik vind t wel leuk. De hele tijd naar m kijken en soms knipogen. :mrgreen:

Staks ga je nog briefjes sturen via de diakenen. Ik heb het meegemaakt dat de dominee iets op een briefje schreef en onder de collecte de diaken wenkte. De diaken loopt naar de dominee, dominee fluistert wat in zijn oor, diaken knikt en loopt naar de vrouw van de dominee. Zijn vrouw opent het briefje krijgt een glimlach op haar gezicht en heel duidelijk knikt ze naar haar man.

Iedereen nieuwsgierig wat er op het briefje stond. Na de dienst werd heel voorzichtig geinformeerd bij de diaken of hij het wist en die wist het ook niet. Iedereen zo verschrikkelijk nieuwsgierig maar niemand die het aan de dominee of zijn vrouw wilde vragen. Eind van de week een gemeenteavergadering van de manslidmaten en het laatste punt wat dominee te sprake bracht. Het briefje. Hij had namelijk gemerkt dat er spanning in de gemeente was t.a.v. zijn kleine briefje. Hij kon meedelen dat hij heel veel van zijn vrouw hield, maar dat stond niet op het briefje, de boodschappen waren allemaal gehaald dus ook niet en toen er genoeg spanning sprak hij de verlossende zin "Ik vroeg alleen maar aan mijn vrouw of zij de stekker uit de theepot had gehaald ............" en vervolgens kon hij zich nog net verstaanbaar maken met de woorden "laten wij eindigen"............ het heeft nog een aantal minuten geduurd voordat het gebulder ten einde was.

Later is het nog vaker gebeurd dit postsysteem, maar niemand was meer zo nieuwsgierig.

Haha...wat een humoristische dominee hebben jullie!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 06 nov 2008 15:24

Haha. Wat omslachtig! Smsen is toch veel sneller? :wink:

Ik haal GB niet uit z'n concentratie 8) . Hij begint altijd met knipogen. Maar hij doet t met 2 ogen tegelijk anders valt het misschien op :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 nov 2008 15:28

Hahaha, of het huisvrouwke achter je denkt dat hij naar haar knipoogt ;)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 06 nov 2008 15:32

Hehe, ja, precies :)

Hij heeft 1 preek en dan citeert hij iets wat ik ooit gezegd heb. En ik moet altijd zo grijnzen als hij bij dat stukje is aangekomen. Haha, een preker als man is best leuk :D

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 nov 2008 15:59

lijkt me beetje saai als ie steeds dezelfde preek doet.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 06 nov 2008 16:03

Dat doet ie ook niet. Ik zie idd dat je mijn zin zo kunt opvatten. Maar dat is dus niet zo. Hij doet wel een paar keer met 1 preek, dus ik hoor hem max 4 keer.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 nov 2008 16:04

Het lijkt me ook spannend, ik zou continu bang zijn dat hij niet meer weet wattie moet zeggen, of in de war raakt ofzo.
Onze dominee raakt nogal eens van zijn aprepos. Als vrouw lijkt me dat helemaal niet fijn, en zou ik gestresst raken.

Mijn man is, gelukkig, geen diaken of ouderling. Hij heeft 1 keer op het tweetal gestaan na twee maanden getrouwd te zijn, en dat vond ik echt niet kunnen. Ik weet best dat er ook gewoon weinig mannen in onze gemeente zijn waardoor de spoeling dun is, maar iemand die óf net in de gemeente zit, óf iemand die net getrouwd is, vind ik dat je even met rust moet laten. Hij doet de +12 en +20 ook al :)
Maar in de toekomst zal hij er zeker wel in komen, maar wij zitten altijd bij mijn moeder en broertje en zusje in de bank (mijn vader is ook een soort van ouderling, voorzitter van de centrale kerkenraad, en zit dus ook voorin). Dus als mijn man ooit ouderling wordt (wat pas mag als mijn vader eruit is), dan zit ik nog lekker bij mijn paps en mams :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 06 nov 2008 16:59

MissF schreef: Dus als mijn man ooit ouderling wordt (wat pas mag als mijn vader eruit is), dan zit ik nog lekker bij mijn paps en mams :)

He? hoe kan dat dan, je zeg net dat hij al een keer op het tweetal gestaan had? Zat je vader toen niet in de kerkenraad dan?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 nov 2008 19:27

Lenny schreef:
MissF schreef: Dus als mijn man ooit ouderling wordt (wat pas mag als mijn vader eruit is), dan zit ik nog lekker bij mijn paps en mams :)

He? hoe kan dat dan, je zeg net dat hij al een keer op het tweetal gestaan had? Zat je vader toen niet in de kerkenraad dan?
Jawel, maar als hij het dan echt geworden was, zou mijn vader er al eerder uit gegaan zijn. Hij zit er 'niet gekozen' in zeg maar, en wilde er toch al langer uitstappen, ook uit de centrale kerkenraad. Dat heeftie nu dus even uitgesteld.
Want officieel mogen familieleden van elkaar niet in dezelfde kerkenraad (of is dat per gemeente verschillend?)

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 06 nov 2008 19:29

Ik denk dat het verschillend is hoor, bij mijn ouders in de kerk zitten vader en zoon in de kerkenraad.
(maar misschien ligt het aan het kerkverband, GG)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 nov 2008 19:45

als dat bij ons niet zou mogen.. dan zou meer als de helft van de mannen al niet mogen :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 nov 2008 20:01

Nee, dat mag dus bij ons niet (volgens mij helemaal in 'ons' kerkverband niet) omdat je dan minder neutraal kunt zijn ofzo, en misschien sneller dingen met elkaar bespreekt. (die redenen bedenk ik zelf hoor :D )
Bij ons is het soms ook lastig, maargoed, stel dat zijn vader er opnieuw inkomt, mag hij tenminste niet, lijkt me wel fijn, hij heeft het eigenlijk veel te druk voor de kerkenraad, maar we vinden niet dat je zomaar 'nee' kunt zeggen op zoiets.

Maar dit is erg offtopic :D

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 06 nov 2008 20:27

Saskia schreef:Ik denk dat het verschillend is hoor, bij mijn ouders in de kerk zitten vader en zoon in de kerkenraad.
(maar misschien ligt het aan het kerkverband, GG)

Dat is hier ook zo....ook GG.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Terug naar “Archief”