Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 nov 2008 16:19

Nouja, dan zal ons kindje misschien de enige worden. Want ik moet om zeven of half acht beginnen. Ik hoop het zo te draaien dat het nooit meer 7 uur is, zodat ons kindje om 7 uur gebracht kan worden (mist mijn man natuurlijk ver weg werkt, anders kan het iets later door hem weggebracht worden). En als ik late dienst heb, en mijn man moet ver weg werken, dan wordt het om 7 uur opgehaald.
Maar het is nooit van 7 tot 7. Dan altijd van 7 tot half 4 of 2 tot 7.
Maar kinderdagverblijf 1 is al afgevallen, dan moet ik elke week 4 dagen reserveren en betalen. Ja daaag. Nu krijg ik informatie toegestuurd van het gastouderbedrijf. Ben benieuwd :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 05 nov 2008 17:42

Hoorde van een collega dat het heel moeilijk is om halve dagen of variabele dagen op een kdv te 'krijgen'. Levert te weinig geld op...

Als ik om 7:25 langs een (overigens christelijk) kdv rijd, zie ik altijd al een aantal kindjes...

Maar het maakt denk ik ook verschil of je carriere wilt maken of niet. Dat boeit mij namelijk niet zo. En nu sta ik absoluut nog niet voor die keuze, dus heb ik ook makkelijk praten. Dat weet ik wel.
AfbeeldingAfbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 nov 2008 19:09

voor veel mannen is het ook niet mogelijk om minder te gaan werken. In elk geval niet in de branche waar mijn man werkt. Dat is meer weggelegd voor hoog opgeleiden, maar niet voor noeste arbeiders.
ja, dat is mijn mening dan he.....

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 05 nov 2008 19:25

bovendien hoe je het ook brengt, er zijn ook mannen, die weinig vaderschaps vaardigheden bezitten, en natuurlijk leer je een boel en kan je een boel aanleren, maar als je er het type niet voor bent.
en dat is met moeders ook zo, er zijn moeders die beter kunnen gaan werken en er zijn moederlijke moeders en moeders die nooit een kind hadden moeten krijgen

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 05 nov 2008 19:27

En moeders die geen kind hebben :lol:
AfbeeldingAfbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 05 nov 2008 19:28

Heidebloem schreef:En moeders die geen kind hebben :lol:

die heb je helaas ook

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 05 nov 2008 19:30

haha, zulke moeders weten het vaak het beste!
*voelt zich niet aangesproken 8) *
AfbeeldingAfbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 05 nov 2008 19:32

nou he, de beste stuurlui staan aan wal :wink:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 05 nov 2008 20:48

Mijn man en ik zijn er altijd voor onze dochter! Maar we zijn niet altijd thuis!

We werken beiden 4 dagen, waarvan ik een dag thuis. Twee dagen gaat ze naar het KDV.

Volgend hoop ik alleen de schooltijden te gaan werken......

Enne, mocht er eens iets aan de hand zijn? Dan gebruiken we daar onze vrije dagen voor. We gaan weinig met vakantie, dus lukt altijd!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 nov 2008 21:55

Zonnetje schreef:

Heeft ze veel last van die voorkeurshouding, Lammetje?

Mathilde heeft het ook gehad, zij overstrekte ook veel, dat bleek het Kiss-syndroom te zijn. Na 3 behandelingen bij de Manueel therapeut was het over.

Ze heeft er zelf geen last van, ze slaapt alleen veel naar die kant en legt dr hoofdje gewoon snel naar rechts.
Verder kan ze ook goed naar links en heeft ze totaal geen andere verschijnselen. Ik vind het wel prima zo, als het echt erger wordt moeten we natuurlijk wel actie ondernemen, maar tot nu toe is het gelukkig nog niet nodig.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 nov 2008 22:16

Dat een vader en moeder ook qua tijd een even groot aandeel in de opvoeding en verzorging van hun kind zouden moeten hebben vind ik een beetje onzin. Een kindje wordt volgens mij niet voor niets negen maanden door de moeder gedragen, en daarna (in geval van bv) door de moeder gevoed. Dit is iets wat zo in de schepping gelegd is, dus ik vind het heel natuurlijk dat een klein kind met name de eerste jaren voornamelijk bij de moeder is.

Enne... ook noest arbeidende vaders kunnen wel uren opnemen om een dag(deel) thuis te zijn. Mijn man maakt 's zomers veel overuren door iedere dag om 6 uur te beginnen, die kan hij later opnemen om zo dus een middag per week thuis te zijn. Ideaal! :D

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 06 nov 2008 07:04

Ik snap je wel maar ik vind het ook onzin dat de vader fulltime zou moeten werken en de moeder het liefst niet. Ik zou in ons geval wel echt het idee willen hebben dat we het samen doen.
Mijn man kan waar hij nu werkt niet minder gaan werken omdat hij in ploegendienst werkt.
Financieel gezien kan ik ook niet veel minder gaan werken. Als ik m'n contracturen zou werken die ik nu ook heb (maak nu vaak overuren) dan zouden wij voor 12 dagen per 4 wk oppas nodig hebben. Dus gemiddeld 3 dagen per week. Afhankelijk van m'n man z'n werktijden van 7.30 - 15.00 uur of van 13.30 - 16.00 uur.
Wij zullen sowieso op een gastouder aangewezen zijn aangezien ik onregelmatig werk en altijd 8 dagen achter elkaar.
Ik zou ook ander werk kunnen kiezen waar ik wel gewoon 2 of 3 dagen per week kan werken maar dat wil ik zelf niet. 'k Vind m'n werk hartstikke leuk en ik wil wel graag werk doen wat ik leuk vind.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 06 nov 2008 09:05

Gerdien B. schreef:
Juultje77 schreef: 'k vind het alleen niet leuk dat ik altijd alleen zit in de kerk met de kinderen :oops:

Mijn vriend is oganist en ik zit dus ook heel vaak alleen in de kerk. Dat is inderdaad niet leuk. Zit ook liever gewoon samen in de kerk.

En mijn man is kandidaat, dus ik zit ook regelmatig alleen in (een vreemde) kerk. Ik vind t wel leuk. De hele tijd naar m kijken en soms knipogen. :mrgreen:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 nov 2008 10:45

:mrgreen: Die Acire, haal je hem niet uit zijn concentratie dan? 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 nov 2008 12:04

jamillah schreef::mrgreen: Die Acire, haal je hem niet uit zijn concentratie dan? 8)

hahah... mij schoot dit te binnen: roeptie van de kansel: Acire ik hou van jou... :wink:

Terug naar “Archief”