Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 nov 2008 13:19

Ik doe vandaag niks in het huishouden. Morgen ben ik vrij en mijn zusje is hier een paar dagen dus doen we het gezellig samen.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 05 nov 2008 13:31

Bij ons gaat het beddengoed, het ondergoed, en de washanden, handdoeken en vaatdoeken in de droger.

De rest slaan we goed uit en gaat op het wasrek.
Het is idd voor het behoud van je kleding. Van een keertje krijgen ze niets, maar te vaak is niet goed.

Enkel keertje doen we er weleens kleren in als we het echt NU weer aan willen, maar dat komt zelden voor want we hebben tegenwoordig zoveel kleding dat je wel wat anders aan kan :wink:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 05 nov 2008 13:36

[quote="Evelien"]die kleren kun je toch altijd weer doorgeven? Dat doen wij in onze fam wel. Vooral als ze jong zijn.[/quote]

Daar heb je gelijk in, alleen zit er in mijn familie niemand in de fase van de kleine kinderen. Bovendien: zo heel erg slijt de droger niet, hoor! Wij wassen inmiddels al jaren het IKEA-beddegoed elke twee weken... geen slijtage! (en zo enorm veel kwaliteit kan de IKEA toch ook niet hebben, toch?)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 nov 2008 18:32

elvira (gast) schreef:Daar heb je gelijk in, alleen zit er in mijn familie niemand in de fase van de kleine kinderen. Bovendien: zo heel erg slijt de droger niet, hoor! Wij wassen inmiddels al jaren het IKEA-beddegoed elke twee weken... geen slijtage! (en zo enorm veel kwaliteit kan de IKEA toch ook niet hebben, toch?)
Beddengoed is wel wat anders dan kleding hè, andere materialen enzo, kleding doe ik bij m'n ouders thuis ook nooit in de droger, beddengoed wel.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 nov 2008 22:30

Wij hebben geen droger en dat bevalt me prima. Ik hoef tenminste nooit na te denken over wat ik er wel of niet in stop 8)

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 06 nov 2008 06:42

Ik doe kleding er uit voorzorg niet in maar de rest gaat prima. En het scheelt gewoon enorm. Met name t-shirts e.d. kunnen ook krimpen.
'k Zou 'm echt niet meer willen missen! Als ie stuk is, komt er ook gelijk weer een nieuwe.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 06 nov 2008 06:49

De was droog ik altijd op zolder, maar je kan merken dat het minder hard droogt, wand de handdoeken en wat dikker spul blijft toch langer nat.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 06 nov 2008 13:22

Ik hou ook van de lekkere zachte washanden en handdoeken. Zomers gaat de meeste was naar buiten, alleen blousjes, lichte kleding ed. blijft binnen, anders kun je ze weer wassen, vliegen toch :?. Dat gaat dan meestal naar zolder, me ma wil het ook nog wel eens in de kamer hangen (waar ik het niet mee eens ben, magoed :P).

Ondergoed, sokken, handdoeken, washandjes, vaatdoeken, theedoeken ed. dat gaat allemaal in de droger. Maar broeken, rokken gaan meestal eerst ff nog ff na buiten, shirts ed. gaat naar zolder. Het duurt best wel lang voor het daar droog is, me ma hangt het dan ook nog wel eens in de keuken of in het kantoor op, maar daar heb ik een gruwelijke hekel aan, zit je nog tegen al die kleren aan te kijken. Het voordeel is natuurlijk dat het snel droog is :wink:.

Ga eerst nog eventjes een wasje op zolder hangen voor me ma, daarna ff wat eten. Dan beneden nog stofzuigen en dweilen. Toilet schoonmaken, doekje over badmeubel. Wasmachine aanzetten. Tafel eventjes veranderen in de keuken, krijgen logees en past anders niet met eten. Bedden klaarmaken, eigen bed verschonen. Dan vind ik het wel weer prima.

Vanmorgen een appeltaart gebakken en de hond gedoucht, die ligt nu te drogen in de keuken op de warme vloer. Kunnen straks al de hondenpootjes worden weggedweild :mrgreen:. Vond zo zielig om hem buiten in de kou te laten lopen.

Er staat een machine aan wat heel veel stroom vraagt, nu kan er maar 1 ding tegelijk aan, anders vliegen de stoppen eruit. Het is dus of wasmachine, droger, vaatwasser of oven. Soms zooo lastig. Wil je de overn aanzetten, ownee wasmachine is nog niet klaar, eerst nog maar wachten..... En als er gemolken word kan er niks aan..... Magoed eind van de week gaat die weer weg :), hoef je daar geen rekening meer mee te houden. Nu is het 's avonds 11 uur gaat er meestal nog een was aan, 2 uur de droger, 5 uur de vaatwasser. Toch wel makkelijk dat er een 'uitstelfunctie' op de droger en vaatwasser zit :lol:.
Wat de toekomst brengen moge........

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 nov 2008 13:28

jaaaaaaaaaaaaa, ik kan hier ook es spammen want ik heb een paar ramen gezeemd!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 06 nov 2008 13:33

d:)b =D> Goed gedaan, hoor! Hopenlijk blijft het een paar dagen droog, anders kan je weer beginnen, Annet.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 06 nov 2008 13:41

Ik ga lekker in de zon zitten buiten, ipv in huis werken.
Gisteren is er nog gezogen en de badkamer en wc hou ik eigenlijk elke dag een klein beetje bij.
Dus het is hier best schoon, er zou op zich wel gestoft mogen worden maar daar heb ik geen zin in :lol:
Oh..ik ga nog wel een klein strijkje doen zometeen.

Bebn trouwens erg blij met een droger hoor. Ik doe er alleen de handdoeken/washandjes/beddengoed in. Als ik dat ook allemaal op zou moeten hangen..pfff, lijkt me niks. En zachte handdoeken is voor mij echt een must!!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 06 nov 2008 13:58

ChupaChups schreef:Ik ga lekker in de zon zitten buiten, ipv in huis werken.

Zon? Waar? oeps-smile

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 nov 2008 14:18

Hier schijnt de zon ook (Zeeland) de was hangt lekker te drogen.
Hier is alles weer super netjes en schoon. Zelfs de poes is heel goed afgericht en maakt geen bende van het huis enz (gelukkig :lol: )

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 nov 2008 14:33

meissie88 schreef:
ChupaChups schreef:Ik ga lekker in de zon zitten buiten, ipv in huis werken.

Zon? Waar? oeps-smile

idd.. tis hier donker en grauw.... dus me wasgoed gaat op zolder...

kan ook al niet meer buiten, want k heb net het lijntje weggegooid!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 nov 2008 14:36

't is hier ook heel lekker sunny! was hangt idd buiten en de kipjes lopen los. Danny speelt daarbij tussendoor, zo idyllisch :mrgreen: :lol:
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”