Verliefd - Verloofd - Getrouwd - Termijnen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 05 nov 2008 11:27

Ansje schreef:Die mensen lekker laten kletsen. Dat bepalen jullie toch of je koopt of huurt?

Kopen is wel verstandiger vind ik zelf, want dan doe je een investering en elk beetje wat je aflost per maand is van jezelf en met huren breng je alleen maar geld weg en je hebt er niets voor :wink: Het huis wordt nooit van jou!

Maar goed...met huren heb je ook veel problemen minder, alles wordt voor je geregeld. Met een koophuis moet je alles zelf opknappen / oplossen. Dus alles heeft een kantje! :D

Mee eens! Wij willen ook zeker wel kopen straks, maar nu kan het gewoon nog even niet. Ik laat ze ook wel kletsen hoor, maar soms denk je even van :roll:

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 05 nov 2008 11:36

Nou, die huurprijzen die hier genoemd worden, vallen in het niet met wat wij nu hebben:
Wij huren voor ca. 700 euro per maand (warm*) voor een 3-kamerappartement van ca. 70 m2. Voor ons tweeen (en de hond natuurlijk) prima, maar we zoeken (nu we allebei iets meer geld verdienen en in de hoop op gezinsuitbreiding :lol:) wel iets groters... voorlopig blijft het echter bij huren, omdat we niet zoveel risico willen nemen. We werken wel allebei, maar nog geen vast contract en bovendien is mijn man nog met een extra topopleiding bezig. We willen pas iets kopen wanneer we ca. 30-40% van de aankoopsom kunnen betalen... en dat duurt nog even.

warm*: gebaseerd op een voorschot aan stroom/water... hopelijk krijgen we aan het eind van het jaar heel wat terug.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 nov 2008 12:15

voor die prijs hebben wij een koopwoning incl. gas/water/electra. 3 slaapkamers, zolder, grote tuin (hoekwoning). En ik verdien niks, en ga straks ook nog minder verdienen (dit komt door mijn lichamelijke beperkingen) en mijn vriend heeft dit huis gekocht op 1 salaris (toen was ik nog niet eens in beeld).

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 05 nov 2008 12:28

..wow! daar kunnen wij alleen van dromen...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 nov 2008 12:33

tsja m'n vriend is vrij lang vrijgezel geweest en heeft gespaard waar je u tegen zegt.... en hij geeft niet veel geld uit. Misschien zit het hem daar wel in. Hij werkte ook veel en verdient gewoon (goed). Er moet ook nog best wel veel aan t huis gebeuren hoor (dubbel glas beneden, nieuwe keuken nieuwe badkamer)... maar goed we willen hier ook nog wel een jaartje of 5 blijven wonen voor we uit a'sfoort vertrekken.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 05 nov 2008 13:34

@Evelien: Tof dat jullie al samenwonen, trouwens! (kon in mijn familie echt niet, dus als studenten al getrouwd)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 nov 2008 13:44

bij ons is dat wel een heel ander verhaal (heb het wel eens uitgelegd). Wij hadden al een trouwdatum voor ik bij m'n vriend in trok en het was voor mij: of op straat leven of bij m'n vriend in trekken.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 05 nov 2008 13:48

.... oh, dat wist ik niet! Zo te horen is daar dus een heel verhaal aan vooraf gegaan. Ik hoop dat dat inmiddels allemaal is opgelost en dat jullie je gezellig op jullie bruiloft kunnen richten!
liefs, elvira

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 nov 2008 13:49

elvira (gast) schreef:.... oh, dat wist ik niet! Zo te horen is daar dus een heel verhaal aan vooraf gegaan. Ik hoop dat dat inmiddels allemaal is opgelost en dat jullie je gezellig op jullie bruiloft kunnen richten!
liefs, elvira

absoluut!!! En we genieten nog steeds van elkaar (gelukkig maar).

(je kunt ook niet alles weten) :wink:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 19 nov 2008 12:10

Wij hebben nu bijna 15 maanden verkering en gaan binnenkort verloven :8>
Wanneer vertel ik nog even niet, dat lezen jullie vanzelf wel :wink:
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 nov 2008 12:13

Leuk! Alvast gefeliciteerd! er stond me iets van bij dat jullie huizen aan het kijken waren al iets op het oog?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 19 nov 2008 12:37

liefie schreef:Leuk! Alvast gefeliciteerd! er stond me iets van bij dat jullie huizen aan het kijken waren al iets op het oog?

Nog niets gevonden, maar zijn idd wel om ons heen aant kijken ja :wink:
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 nov 2008 12:35

Gefeliciteerd dippie !!!!!! :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Re: Verliefd - Verloofd - Getrouwd - Termijnen

Berichtdoor jaccootje85 » 21 nov 2008 12:42

Optimatus schreef:Dag allemaal,

Laatst moest ik denken aan allerlei termijnen. Hoelang ben je in de regel verliefd (heb je verkering), wanneer verloof je, wanneer trouw je? Er zijn haastige stellen die binnen een jaar het hele traject doorlopen (in deze haastige tijd van flitshuwelijken komt dat voor, net als flitsscheidingen). Ik heb wel eens begrepen dat deze snelle jongens doorgaans binnen een jaar of zes met knallende ruzie uitelkaar gaan.

Maar goed, mijn verloofde en ik hebben er de tijd voor genomen. Gerdien houdt het al bijna twee en een half jaar uit (ja, zij wel! :mrgreen: ) en sinds bijna drie maanden zijn we verloofd. Een trouwdatum is er nog niet.

Om een lang verhaal kort te maken: wat is doorgaans gebruikelijk? Het zoef-zoef-snel-huwelijk, het langzaam-aan-we-trekken-onze-eigen-lijn-huwelijk of wat?

Het is niet de bedoeling om hier een algemeen sluitend advies in te bouwen, ik ben gewoon benieuwd naar jullie meningen en ervaringen.

Wij, Steven en ik, zijn nog geen jaar bij elkaar, maar al wel een half jaar verloofd. Wij wilden graag verloven voordat hij op uitzending zou gaan. Vandaar dat het al vrij vlot was dat wij verloofden. Een week na onze verloving hoorde Steven datie voorlopig niet op uitzending gaat. Voorlopig zijn we ook nog niet getrouwd. We willen pas trouwen als ik een vaste baan heb en dat duurt nog wel ff, omdat k nog op school zit. Weliswaar het laatste jaar, maar dan nog. Dus wij lopen nog wel ff verloofd rond denk k 8)
Szent az Úr

Terug naar “Archief”