huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 04 nov 2008 14:54

Hier is ook het hele huis geverfd. De muren waren prima te doen, tis alleen een hoop werk.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 nov 2008 18:05

WIj hebben ook alle muren geverfd (bijna alle muren, op 1 muur in de babykamer na, zijn bij ons sowieso geverfd)
Wij hebben op 1 muur in de woonkamer heel donkerbruin met twee witte strepen horizontaal. We hebben eerst gemeten hoe we de strepen het mooiste vonden (dat was nog het meeste gedoe). Daarna hebben we die lijnen met een waterpas helemaal afgeplakt met afplaktape. Heel goed aanduwen (we hebben structuurverf erop zitten, zat er al op). Daarna eerst de witte verf, toen dat droog was weer afgeplakt, en het bruin gedaan.
Als je heel dichtbij kijkt, zie je dat het niet helemaal perfect strak is, door die korreltjes, maar dat is niet zo erg. Van verderaf lijkt het heel strak.
Het viel best mee :) Ik vind sowieso verven veel makkelijker dan behangen. Verven is zo gedaan, behangen in mijn geval niet ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 04 nov 2008 18:39

Dat is natuurlijk wel mits je ondergrond voor het verven goed is. Je ziet namelijk elke oneffenheid erop als je muur niet goed is (bij gladde muren dan).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 nov 2008 18:49

kirsten schreef:Dat is natuurlijk wel mits je ondergrond voor het verven goed is. Je ziet namelijk elke oneffenheid erop als je muur niet goed is (bij gladde muren dan).

Daar heb je gelijk in. Ik ga dus ook echt niet een gladde muur verven. Ik ben al niet zo'n klusheld, maar zeker bij gladde muren zie je alles. Ik ben dan ook dolblij met de structuur in de muur ;) Dan lijkt het net of ik heel goed kan schilderen ;)

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 04 nov 2008 19:47

Heb je niet een deel van de witte verf er weer afgetrokken met het verwijderen van de tape? Dat is namelijk vaak de ellende met die rotzooi.
En als je het niet goed genoeg aandrukt, gaat de verf er tussendoor.
AfbeeldingAfbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 nov 2008 20:17

Heidebloem schreef:Heb je niet een deel van de witte verf er weer afgetrokken met het verwijderen van de tape? Dat is namelijk vaak de ellende met die rotzooi.
En als je het niet goed genoeg aandrukt, gaat de verf er tussendoor.

nee, dat niet. Wij hadden trouwens wel alles op waterbasis, geen flauw idee of dat helpt tegen eraf trekken? Het droogt wel veel sneller (maar is rotspul, het is dat we het kochten bij een verfdump, en ze toevallig die kleuren in verfbasis hadden, maar het dekt voor geen meter).
En uitlopen voorkom je door de tape heel goed aan te drukken, en zo snel mogelijk na het schilderen eraf te trekken. We deden het in etappes. Het viel mij iig alles mee.
(maar het is maar wat je handig vindt, mijn moeder behangt een enorme kamer in een paar uurtjes, en vindt schilderen weer niks. Ik begin niet eens met behangen, omdat ik het een ramp vind. )

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 04 nov 2008 20:20

Ik ben ook meer van het schilderen... vind alleen het plafond een ramp.
AfbeeldingAfbeelding

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 04 nov 2008 22:38

Behang vind ik eigenlijk ook een ramp. Gelukkig heb ik een behang-fan als schoonvader die heel ons flatje wil behangen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 nov 2008 00:54

Behang... dan moet het wel perféct zitten, anders blijf ik me eraan ergeren dat het scheef zit of dat de naden open staan ofzo. Als we de bestaande "muurbekleding" niet over kunnen nemen, ga ik voor muurverf :).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 nov 2008 08:40

ik vindt het wel wat hebben dat de muur niet glad is. Dat had ik in mijn vorige woning ook. Geweldig vondt ik dat. En om alle muren te gaan behangen was een mega klus (mijn plafond was 5 hoog). Dus een binnenhuissteigertje gehuurd en zwaaien met de kwast.
Als je behang heb (niks mis mee hoor, want dat gaan wij straks ook doen in huis) komen er op den duur ook krassen, vlekken etc op.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 05 nov 2008 09:37

Wanneer iemand nog een leuke, goedzittende bank nodig heeft, kijk dan even op Refoweb's Marktplaats......

Oja, hij is gratis

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 05 nov 2008 14:07

Wij hebben in de kamer wel weer voor behang gekozen. Ik vind behangen leuker dan verven. Nu kon ik ook makkelijker even een paar banen plakken en daarna weer stoppen.
De laminaatvloer ligt er nu ook in, nu nog alles er weer in zetten en gezellig maken.
Ook ben ik zelf aan het gordijnen naaien.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 nov 2008 14:10

Mooi zo Memmem. Nu komt het leukste gebeuren, het weer gezellig maken van je huisje. Veel plezier ermee! :mrgreen:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 nov 2008 18:27

Dat inrichten en gezellig maken lijkt me inderdaad het leukste! Eerst maar 'ns een huis vinden :wink:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 nov 2008 19:16

Huizen zat hier te koop, LeChat!

Alries, ben je wel eens bij dekocay geweest?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”