Wat gebruiken jullie allemaal aan cosmetica, welke merken??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 nov 2008 21:21

Ja precies, Dine en Annet. Als je dan stopt met verven zie je er ineens "hartstikke oud" uit...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 nov 2008 21:35

Ansje schreef:
kwebbel schreef:Je verliest 350cc vocht, als je de reclame van Auping (matrassen) moet geloven! :)

Dat valt nog mee. Ik dacht dat het op zn minst een liter was, maar misschien is dat wel erg veel :roll:

je zou schrikken als je te horen krijgt hoeveel vocht je verliest in 1 nacht.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 03 nov 2008 21:55

Ja, dat is dus ook mijn 'probleem', als ik nu begin met verven kom ik er nooit meer vanaf en daar heb ik ook geen zin in. De kapper zei de laatste keer dat ik ook een paar plukjes wat lichter kon maken, op de plekjes waar nu een paar grijze haren doorheen komen.
Misschien probeer ik dat van de zomer een keer, kan het allicht eens uitproberen en is niet zo rigoreus als verven.
Ach ja, ik ben gewoon erfelijk belast, m'n ouders werden ook allebei al vroeg grijs...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 nov 2008 06:55

ach, mijn man wordt kaal. Ik krijg grijze haren hier en daar. Gister hoorde mijn man dat zijn knieën al aan het verslijten zijn, daar schrokken we toch wel van. Hij is (in dit geval, "nog maar" 37).
ja, dat is mijn mening dan he.....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 nov 2008 08:14

LeChat schreef:Ja precies, Dine en Annet. Als je dan stopt met verven zie je er ineens "hartstikke oud" uit...

Mijn moeder heeft jaren haar haar geverfd omdat zij ook voor haar 30e grijs werd. Op haar 46e had ze er genoeg van en was binnen 3 mnd helemaal grijs. Ik moet eerlijk zeggen dat zij er daardoor veel jonger uit ging zien. Nu is mn moeder ook wel heel mooi grijs-> tegen het witte aan.
Ik zie bij mijzelf ook steeds meer grijze haren en ben ook nog maar 30. Als het zo doorgaat dan ga ik het echt verven.

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 04 nov 2008 08:39

Je kunt je haar ook een kleurspoeling geven. Dan heb je geen uitgroei maar komt de echte kleur heel langszaam weer terug.

Ik gebruik meestal bruin-zwarte mascara. Als ik ergens heen ga een beetje oogschaduw, lippenstift en wat camouflage als ik pukkeltjes heb.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 nov 2008 09:15

Een beetje zweten doe je altijd, overdag ook. Maar na een nacht slapen voel ik me totaal niet vies. Alles ruikt nog naar de wasmachine :) Dat heb ik na een dag rondlopen dus ‚cht niet. Liefst mik ik alles elke avond in de was (wat nu niet mogelijk is, omdat ik niet genoeg kleren heb die nog passen). En mezelf douchen, dan ben ik tenminste schoon. Maargoed, ieder zijn ding ;) Ik slaap alleen maar met mijn wederhelft in 1 bed, en als je dan allebei 's avonds doucht, hebben we nergens last van ;)

Ik heb gister mijn kleurspoeling weer voor de dag gehaald. Volgens de kapper is verven heel slecht voor mijn jaar. Het is al erg dun en valt al heel snel uit. Dus heel af en toe een spoeling is wel maximum, en dan ook nog eens niet in de zomer. Ik kwam het spul weer tegen en heb het er maar weer ingesmeerd. Is wel mooi, dan is het altijd iets dieper rood, met een mooie glans. Maar ook dat schijnt niet echt goed te zijn voor je haar, zegt de kapper tenminste. Het wordt er snel slap van.

Maar als ik grijze haren zou krijgen, zou ik denk ik toch wel gaan verven, hoe slecht het ook is. Mijn moeder verft het al jaren, en lijkt toch wel een stuk jonger dan mensen van haar leeftijd met grijs haar. En dat vind ik als dochter toch wel een beetje stoer ;) (maargoed, eigenlijk moet zoiets je niet boeien, ik weet het :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 04 nov 2008 12:11

Ik zweet 's nachts niet, in ieder geval: ik merk het niet. Als ik zweet dan ben ik ziek :wink:
Ja,, ik vind het gewoon lekker fris om 's avonds mijn gezicht te wassen. Maar..ik moet het ook doen omdat ik een vette huid heb. Heb ook speciale spullen voor opkomende puistjes etc die ik er ook nog op moet smeren. Ik heb gewoon een moeilijke huid dus ben gewend er per dag minstens een half uur mee bezig te zijn (in totaal dan :lol: )
Als je een gave huid hebt is gewoon veel makkelijker.

En ik smeer me overdag niet helemaal vol met troep, gewoon een beetje van dit en van dat maar zeker niet dat je 's avonds met een plamuurmes aan de slag moet haha.

Van douchen word ik altijd zo moe....
Dus dat doe ik het liefst voor ik naar bed ga...slaap ik lekker!
Maar eigenlijk vind ik 's morgens douchen ook wel heerlijk.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 04 nov 2008 12:37

Ik was mijn gezicht al 25 jaar alleen met water en er zit echt geen dikke laag viezigheid op hoor! En ik smeer bij kinderen ook geen zeep of iets anders in hun gezicht, nu hebben kinderen wel een andere huid, maar toch. Mijn familie doet het net zo en ik zie er niets van hoor, allemaal even schoon uiterlijk.
En je voeten met zeep wassen is ook niet goed, verstoor je het 'milieu' mee, ben je vatbaarder voor voetschimmel e.d. Overigens kun je 'tussen de benen' ook beter geen zeep of wat dan ook gebruiken. De gynaecologen adviseren ook om daar geen andere dingen te smeren/gebruiken. Dus zo gek is het niet om alleen water te gebruiken.
AfbeeldingAfbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 nov 2008 12:42

Nee het is ook niet gek, maar niet echt schoon. NU ben ik wel erg schoon op mezelf, denk ik, maar als ik ga eten was ik toch ook mijn handen met zeep? Als ik bedenk wat een bacterien daaraan zitten.
Nu ben ik wel iets makkelijker geworden, maar ik leg nog steeds mijn blote hand niet op de leuning van een openbare roltrap, of ik doe klinken van winkeldeuren ook liever niet met mijn blote handen open. Ik zit nogal eens aan mijn vingers te bijten (uit stress o.i.d.) en dan is het gewoon wel echt vies.
Tussen je benen is een totaal andere 'zuurgraad' nodig. Dat is heel anders dan je gezicht.
En het zíet er ook niet vies uit, maar het is niet schoon. En het is handig als je er makkelijk mee om kunt gaan, ik heb dat iets minder, en voel me graag écht schoon :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 04 nov 2008 12:55

Beetje bacterien is goed voor je weerstand ;)

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 04 nov 2008 13:00

Als je een vette huid hebt, móet je wel... :roll: Dus als je zo'n gave huid hebt dat alleen water volstaat, heel mooi. (maar er zitten wel altijd nog bacterien en vuil op ook al zie je het niet)
Maar dan nog...helemaal nooit geen zeep...
Ik ben ook niet van elke dag douchen hoor, wat iedereen doet geloof ik. Te hygienisch is niet goed.
Maar mensen vinden mij vies als ik zeg hooguit 2 keer per week te douchen.
Nooit zeep gebruiken vind ik persoonlijk viezer.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 04 nov 2008 13:01

Acire schreef:Beetje bacterien is goed voor je weerstand ;)

Is zeker waar!

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 04 nov 2008 19:43

Handen wassen vind ik totaal iets anders, ik pak ook zo min mogelijk vast in openbare gelegenheden en was ze regelmatig. Op mijn werk zelfs veel.
Ben ook best schoon op mezelf vind ik.

En met een vette huid moet je juist oppassen met allerlei dingen erop smeren e.d Dan heb je kans je porieen te verstoppen.
Zeep is zowiezo niet echt goed. En al die andere middeltjes vind ik ook een hoop commercie.

En jullie mannen en kinderen dan? Hoe doen die het dan?

En bacterieen; idd, kan geen kwaad, zolang het maar geen ziekteverwekkende zijn.

Persoonlijk vind ik vieze nagels :shock:, vette haren of zweetvoeten veel viezer.
AfbeeldingAfbeelding

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 04 nov 2008 19:45

Bedenk me nu de enige reden dat ik wel mijn gezicht was met zeep: als ik zonnebrandcreme opgehad heb.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar “Archief”