Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 03 nov 2008 19:31

zo gaaf al die foto's!!!
elke keer weer leuk om ze te bekijken:P :lol:
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 04 nov 2008 08:16

MissF schreef:Mijn moeder kocht voor mijn zusje nogal eens kleren bij de Benneton, die vind ik voor kleine meisjes zo lief!

Als ik Benneton zie loop ik gelijk door! :shock: Hoe mooi ik het ook vind. Mijn man ook. Als je zoiets koopt weet je echt zeker dat t geen eerlijke handel is! Heb beelden gezien van de fabrieken waar kleine kindertjes daar kleren voor maken. :cry:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 nov 2008 08:30

Hugo heeft gisteren zn eerste dag op het kdv gehad. Ik heb de hele dag met buikpijn op mn werk gezeten. Vandaag moet hij weer naar het kdv. Hij keek vanmorgen zo zielig toen ik hem wakker maakte en zn jas weer aandeed. Mijn man heeft hem weggebracht en hij schijnt daar ook heel zielig gekeken te hebben.....ik vind het echt vreselijk om hem daar achter te laten.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 nov 2008 08:44

Anne 80 schreef:
MissF schreef:Mijn moeder kocht voor mijn zusje nogal eens kleren bij de Benneton, die vind ik voor kleine meisjes zo lief!

Als ik Benneton zie loop ik gelijk door! :shock: Hoe mooi ik het ook vind. Mijn man ook. Als je zoiets koopt weet je echt zeker dat t geen eerlijke handel is! Heb beelden gezien van de fabrieken waar kleine kindertjes daar kleren voor maken. :cry:

tsja. zo ken ik er nog wel meer. :wink:

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 04 nov 2008 09:08

Evelien schreef:
Anne 80 schreef:

tsja. zo ken ik er nog wel meer. :wink:

Ja ik ook, maar bij Benneton weet je 't zeker! :wink:

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 04 nov 2008 09:10

ajl schreef:Hugo heeft gisteren zn eerste dag op het kdv gehad. Ik heb de hele dag met buikpijn op mn werk gezeten. Vandaag moet hij weer naar het kdv. Hij keek vanmorgen zo zielig toen ik hem wakker maakte en zn jas weer aandeed. Mijn man heeft hem weggebracht en hij schijnt daar ook heel zielig gekeken te hebben.....ik vind het echt vreselijk om hem daar achter te laten.

Als je 't echt vreselijk vindt blijf je toch gewoon thuis? Snap ik niet hoor. :|

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 04 nov 2008 09:16

Ajl:
Als het zo moet is het niet leuk.
Hoogstwaarschijnlijk moet hij gewoon wennen, zal je zien dat het over een aantal weken een stuk beter gaat.
Maar je hoeft toch niet perse te werken?
Kan dat nooit niet zo goed begrijpen als een moeder zich vervelend voelt op haar werk omdat haar kind(eren) op de creche zitten, blijf dan thuis zodat je heerlijk altijd bij hem/ haat kunt zijn.
Dat werkt toch niet zo.
En je moet er gewoon na allbei even doorheen bijten, lijkt me logisch.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 nov 2008 10:09

Ik vermoed dat je er gewoon aan moet wennen. Ik zat gistermiddag ook met een rot gevoel op mn cursus en ik had niet eens oppas, want vlieger was thuis :mrgreen: Het gaat er gewoon om dat je je kind 'los' moet laten terwijl je er eerst 9 maanden mee hebt 'rondgelopen' en daarna nog ruim 10 weken mee heb kunnen knuffelen en bij je hebt gehouden/overal mee naar toe genomen.

Ik vermoed dat hij over 2 weken niet meer 'beter weet' en het best naar zn zin heeft daar. En als je er dan echt nog mee zit is het misschien verstandiger om te stoppen als dat financieël lukt.
Ik moet zeggen dat ik soms ook liever thuis ben, maar als ik dan weer heb gewerkt weet ik weer waarvoor ik zo graag wilde werken, heerlijk even wat anders, even uit de 'sleur' van je huishouden en zorgen voor je kinderen! Niet dat ik daar geen 'zin' in heb ofzo, of dat ik daar een hekel aan heb.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 nov 2008 10:24

Dat denk ik ook, was eigenlijk nog nooit langer dan 2 uur bij hem vandaan geweest. Nu is het wel zo dat Hugo niet zo van nieuwe dingen houdt en overal aan moet wennen. Aan de andere kant vind ik het werk ook wel weer erg leuk.

Stoppen met werken heb ik vorige week inderdaad wel over nagedacht, maar dat is de komende paar jaar financieel nog niet mogelijk. Misschien als wij er meer mogen krijgen en een paar jaar verder zijn dat ik het wel doe.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 04 nov 2008 11:07

Wat een leuke foto´s weer allemaal! :)

Ajl, wat naar zeg, dat Hugo het niet zo naar z´n zin heeft. Maar als je zelf al zegt dat hij moeite heeft met wennen, dan weet je ook dat het een kwestie van tijd is. Misschien ook goed om bij de leidsters aan te geven dat je ziet dat Hugo het niet naar zijn zin heeft en nog moet wennen. Dan kunnen zij er ook extra op letten en extra aandacht geven.
Gaat het wel goed met Hugo in de tijd dat jij weg bent?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 nov 2008 12:39

Wat balen zeg, ajl. Lijkt me ook vreselijk, die eerste keer dat we ons kindje weg zullen brengen naar een gastouder of kdv.
Maar stoppen met werken lijkt zo lekker simpel voor buitenstaanders. En dat zal ook best kunnen bij ons, maar ik wíl het helemaal niet. Ik wil niet dat mijn leven uit mijn kindje gaat bestaat (respect voor mensen die dat wel hebben hoor!) Daarom is zomaar stoppen met werken echt niet zo simpel. Dat zou een gruwelijke stap zijn, ik vermoed nog veel groter dan het wennen van mijn kindje aan de kdv of gastouder.
Sterkte ermee!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 nov 2008 12:54

Stel je dan je eigen plezier niet boven dat van je kind?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 04 nov 2008 12:57

Beter een vrolijke werkende moeder dan een sacherijnige thuisblijfmoeder lijkt me..

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 nov 2008 13:00

Het gaat in dit geval om het belang van je kind lijkt me. Je kind heeft niet om het leven gevraagd. De moeder wilde een kind dus moet de belangen van het kind in dit geval boven haar eigen plezier plaatsen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 nov 2008 13:00

*Annet* schreef:Stel je dan je eigen plezier niet boven dat van je kind?

Deels wel ja. Wij hebben heel bewust voor ons kindje 'gekozen', en het kindje zal zeker het middelpunt van ons leven worden (is het nu zelfs al), maar het is niet ALLES. We hebben allebei niet voor niks onze opleiding gedaan, we houden bewust ook onze avonden samen. Juist met een kindje lijkt me dat nodig, omdat je volgens mij als man en vrouw zo snel uit elkaar kunt groeien. Dat willen we ten koste van alles zien te voorkomen.
Daarnaast, als een kindje na een jaar nog niet gewend is op het kdv, dan wordt het een ander verhaal, dan zal ik idd een andere baan gaan zoeken en 16 uur gaan werken i.p.v. 24 en hoop ik dat opa en oma 1 dag op willen passen in geval van nood.
Maar ik persoonlijk vind niet dat je alles op moet geven voor je kinderen, je bent zelf ook nog gewoon mens, met behoeftes.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”