Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 nov 2008 10:17

Dan ligt het er dus maar net aan wat je zelf allemaal nog wilt organiseren.
WIj hadden ook ontzettend lieve en goede ceremoniemeesters, maar ik wilde juist zoveel mogelijk gewoon zelf doen. En ik vond het persoonlijk niet zo netjes om hun alles nog te laten doen verder. Ik ben komend jaar 2 keer ceremoniemeester bij mijn zwager/schoonzusje en vriendin/vriend, en vooral bij die vriendin ben ik toch wel blij dat zij heel veel zelf wil regelen. Een ceremoniemeester is er officieel alleen voor op de dag zelf, een weddingplanner zou van tevoren van alles kunnen regelen.

Maargoed, wij hadden gelukkig wel een jaar de tijd, en zijn net voor we trouwden gewoon ook 2 weken op vakantie geweest. Toen was alles ook al wel klaar. En het ligt eraan hoe sjiek je het maakt. Ik wilde erg graag een sjieke bruiloft, met alles erop en eraan (waarbij we nog ruim binnen ons budget bleven, ik begrijp niet waar die million dollard wedding een miljoen voor uit moet trekken om te trouwen :D ). We wilden persé luxe locaties enzo, met naamkaartjes en menukaartjes waar het teken van onze trouwkaart op terug kwam. Trouwkaarten uitzoeken, dát was pas een klus bij ons :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 03 nov 2008 10:46

Ik bedoel voor mezelf meer: toen wij het gemeentehuis, kerk en feestzaal hadden vaststaan kreeg ik voor mezelf 'rust'. Dit vormt gewoon de basis voor de hele dag, en daar kunnen wij nu op verder borduren.

Als het gemeentehuis nu belt om te zeggen dat het toch niet door kan gaan, baal ik gigantisch, maar als de bloemist zegt dat het niet gaat lukken, dan zoeken we gewoon een andere.

En 1 van onze ceremoniemeesters heeft het al heel vaak gedaan, dus af en toe krijgen we een mailtje hoe we iets willen en dan kunnen zij weer verder. En zoals ik al zei lopen we voor op schema, dus dan kan je alles wel lekker relaxed doen. Ik bedoel eigenlijk dat we echt niet elke week bezig zijn met dingen uitzoeken of regelen.
Ik zit me nu wel te bedenken dat we al met al al wel heel veel tijd in de bruiloft gestoken hebben, maar ik bedoel eigenlijk dat er geen druk op ligt waardoor het misschien wel minder lijkt als dat het uiteindelijk is/was.

Eerlijk gezegd maak ik me nu gewoon veel meer druk om ons huis dan om de bruiloft. Dat veranderd over 2 maanden wel denk ik! ;)
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 03 nov 2008 10:49

Leuk om alles te lezen :D
Vriendlief en ik hopen over 2 maandjes ongeveer te gaan verloven, willen proberen om volgend jaar te trouwen..
Alleen ik studeer nog en hij doet een 'werken-leren' opleiding.
We willen graag volgend najaar trouwen, maar hopen dat we dan een flatje/appartementje hebben gevonden.. waarschijnlijk wordt het huren, maar dan heb je al die vreselijke wachttijden :?
Zijn al wel aan het rondkijken, maar alles is nog een beetje onzeker met de financiën enz..beetje jammer :(
Dus als we opeens wat hebben, kunnen we natuurlijk zsm trouwen, dus dan wordt het waarschijnlijk wel een bruiloft die snel geregeld moet worden. Al kun je nu al heerlijk brainstormen hoe de dag eruit moet zien, welke mensen je mee wil hebben en welke kaart je leuk vindt :mrgreen:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 nov 2008 10:59

Achjoh, mijn zus en zwager trouwden toen ze allebei vol student waren (hij trouwens pas sinds heel kort niet meer, en ze zijn 2 jaar getrouwd), hadden het heeeeeel krap, maar hadden in Rotterdam binnen een paar weken een flatje, wat ze superleuk met erg weinig geld opgeknapt hebben. Breed hadden ze het niet, maar het ging prima! Dus het kan best hoor, zonder veel geld :D

(en voor hen is het nu des te leuker nu ze een prachtig appartement hebben gekocht, en zij een goede baan heeft en hij een prima promotieplaats, dus nu kunnen ze lekker het geld uitgeven wat toen niet kon :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 03 nov 2008 11:19

jep, wij zijn ook getrouwd toen we nog studeerden (al waren we wel allebei in de eindfase: scriptie schrijven) ... de bruiloft kon vooral erg goedkoop omdat we allebei veel via vrienden konden organiseren. (Locatie voor de helft van de prijs, bandjes kosten niets aangezien mijn man (in zijn vrije tijd) muzikant is en hij veel andere bands kent, enz, enz.) Alleen de ringen en onze trouwkleding was wat duurder, maar daar hadden we van onze ouders geld voor gekregen... :lol:
Voor de rest geldt: je kunt een bruiloft zo bont maken als je zelf wilt! (of juist niet: we hadden een simpel bloemetje, geen menukaartjes, geen bedankkaartjes enzo... de officiele plechtigheden waren dan ook met een select gezelschap, daarna gingen we met een select gezelschap uit eten, pas 's avonds hadden we heel veel mensen op de receptie... en dat was ook prima zo)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 nov 2008 11:23

wij kregen pas een offerte van onze locatie en er stonden dingen in wat er niet in hoorde en er stonden dingen NIET in wat we wel besproken hadden. Moet je weer achteraan, zijn die mensen op vakantie ben je toch zo weer 3/4 weken verder.

Dat zijn van die kleine dingen.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 03 nov 2008 12:02

@Evelien: ja, je moet inderdaad niet te veel tegenslag hebben. Bij ons ging alles heel soepeltjes, maar ik heb ook al eens horrorverhalen gehoord over dubbelgeboekte receptiezalen enzo ... (en dat hoor je dan een paar dagen van tevoren... aaarch!)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 nov 2008 12:20

het is niet heel erg hoor. En dubbele boeking? nee dat zal er niet zijn, want er stond nog niks in hun agenda (die hebben we nog leeg gezien).

Wij hebben een soort van verenigingszaal dat bij de kerk aan zit. Dus niet een restaurant.

Vannacht wel gedroomd dat m'n jurk niet de jurk was die ik had uitgezocht en dat de stola die erbij hoorde nergens te vinden was... en ik later ingebroken had in de zaak waar wel mijn jurk hing etc... :mrgreen:

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 03 nov 2008 16:04

Mijn bruidsboeket. Zoooo moooiiiii

[/img]AfbeeldingAfbeelding

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 03 nov 2008 16:09

Wat voor taken geven jullie je ceremoniemeester?

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 03 nov 2008 16:10

Idd prachtig!!gaaf al die kleuren roze.. had je ook corsages in deze kleuren?

@missF, weet jij hoe je zus en zwager aan dat flatje gekomen zijn? toevallig via rotsvast.nl of via een andere organisatie?
Wij zijn een beetje aan het inventariseren, dus alle ideeën zijn welkom!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 03 nov 2008 16:11

Heb het foto's toevoegen ondekt :D .

Onze trouwkaart (dit is een voorbeeld van de website...) Het is wit met grijs en de streep in het midden is beetje met glimmend grijs. Je voelt het als je erover heen gaat met je vinger zeg maar...

[img][img]http://img504.imageshack.us/img504/816/trouwkaartnw0.th.jpg[/img]Afbeelding[/img]

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 nov 2008 16:13

nu je trouwjurk nog! :lol:
Super gaaf boeket helemaal mijn smaak en kleur!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 03 nov 2008 16:14

Wij hadden als corsage allemaal 1 roos. Durf niet meer te zeggen welke kleur het was. Mijn man had ook een roos en dan met gipskruid erbij. Ik had geen idee hoe het boeket eruit zou zien, heb alleen de rozen uitgezocht. Wist niet goed welke kleur ik wilde en de bloemist gaf bos met allemaal verschillende rozen mee. "Kun je in het weekend ze nog es bekijken". Hij stelde veel vragen en kreeg toen een aardig beeld hoe wij zijn en hoe we het wilde hebben. En vind hem helemaal top!!

Terug naar “Archief”