De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 okt 2008 16:20

MissF schreef:Nee, die nuvaring is ook niks voor mij, idd ook omdat ik bang zou zijn hem te verliezen. Dat heb ik trouwens met tampons ook echt wel hoor (die dingen gebruik is zelden, maar ook die rotdingen verloor ik wel eens bijna).
Ik denk dat ik het maar bij dat pilletje hou. Nergens last van, lekker zelf alles regelen.

Ik gebruik liever de nuvaring dan tampons.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 31 okt 2008 21:58

Heb gegoogled naar een plaatje van de nuvaring, maar hoe haal je zoon ding er weer uit? Het lijkt een rond plastic flexibel geval? Sluit zo'n ding heel de binnenboel af? Je hebt ook geen last van evt. afscheiding ofzo, want dat houd ie tegen?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 okt 2008 23:05

*Annet* schreef:Heb gegoogled naar een plaatje van de nuvaring, maar hoe haal je zoon ding er weer uit? Het lijkt een rond plastic flexibel geval? Sluit zo'n ding heel de binnenboel af? Je hebt ook geen last van evt. afscheiding ofzo, want dat houd ie tegen?

Hihi nee het is een ring, dus met een gat erin! Als je hem eruit wil halen haak je je vinger door dat gat en trek je hem er zo uit.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 01 nov 2008 10:54

gempa schreef:
Lorijntje schreef:
*Annet* schreef:
Lorijntje schreef:
*Annet* schreef:lijkt mij niet zo'n pretje om bij je naar binnen geschoven te krijgen :?

Daar heb je gelijk in, het plaatsen van de Mirena kan pijnlijk zijn ( en tijdens gebruik ervan kan je af en toe bloedverlies hebben)

Daarom ben ik er nog steeds niet aan begonnen, hoewel het me wel makkelijk lijkt. Ik twijfel al 5 jaar over dat ding. Inmiddels zijn er 2 kids bij gekomen (gepland en gewenst!) maar ik vind het nu wel "genoeg".

dan zou ik een lichte pil nemen

hmm dat snap ik niet,de lichte pil is juist niet heel betrouwbaar

waarom is een lichte pil niet betrouwbaar? volgens mij wel hoor.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 01 nov 2008 21:09

Sommigen krijgen bij een lichte pil doorbraakbloedingen ver voor de stopweek, dan wordt geadviseerd over te gaan op een 'zwaardere'.
Maar of de betrouwbaarheid in het geding is, weet ik niet, volgens mij niet.

Misschien een verwarring met de mini-pil? Das een pil met maar 1 hormoon, een 'lichte pil' heeft 2 soorten hormonen, maar in een vrij lage dosering.
AfbeeldingAfbeelding

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 01 nov 2008 21:26

Waarschijnlijk bedoeld ze de Microgynon '20' , die minder dan 30 ug ethinylestradiol bevat. Vanwege deze lagere dosering is de kans op falen van de pil, door bijvoorbeeld interacties, groter.
~Get out and do what we were meant to do~

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 01 nov 2008 22:09

Dat zou kunnen, maar dat geldt dan voor alle sub-30 pillen.
AfbeeldingAfbeelding

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 01 nov 2008 22:57

Jazeker is dat zo. Het Farmacotherapeutisch Kompas en het Informatorium Medicamentorum melden mij dit allebei.
En inderdaad geldt dat dan voor alle sub-30 pillen, omdat ze allen - de naam zegt het al - minder dan 30 ug ethinylestradiol bevatten.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 01 nov 2008 23:03

Maar dan nog zal de betrouwbaarheid wel zo hoog zijn dat het verantwoord is. Anders werd het niet toegelaten/voorgeschreven. Tenzij er contra-indicaties zijn uiteraard.
AfbeeldingAfbeelding

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 01 nov 2008 23:18

Dat ontken ik geenzins. Je hebt volkomen gelijk hoor, Heidebloem.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 02 nov 2008 09:54

nou hij is idd niet minder betrouwbaar, maar je moet hem wel heel regelmatig en op een vaste tijd slikken(zou niks voor mij zijn)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 nov 2008 10:31

mijn huisarts wilde de lichtere pil niet voorschrijven! hij vond em niet betrouwbaar genoeg!

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 02 nov 2008 13:31

Goed lezen is ook belangrijk. Een grotere kans op falen betekent dus wél een verminderde betrouwbaarheid. Maar, zoals Heidebloem al meldt, dan nog zal de betrouwbaarheid wel zo hoog zijn dat het verantwoord is.
En ja, iedere arts maakt zelf een keuze uit de veelheid van geneesmiddelen die door de farmaceutische industrie wordt aangeboden.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 02 nov 2008 20:40

Heidebloem schreef:Sommigen krijgen bij een lichte pil doorbraakbloedingen ver voor de stopweek, dan wordt geadviseerd over te gaan op een 'zwaardere'.
Maar of de betrouwbaarheid in het geding is, weet ik niet, volgens mij niet.

Misschien een verwarring met de mini-pil? Das een pil met maar 1 hormoon, een 'lichte pil' heeft 2 soorten hormonen, maar in een vrij lage dosering.

Ik had idd doorbraakbloedingen bij de 20, dus ben ik overgegaan op de 30. Maar nu heb ik het alsnog :S
Wat te doen?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 nov 2008 20:48

Weet terug naar de huisarts. Ik had dat ook en heeft bij mij ook een aantal verschillende "pilen"gekost voordat ik een juiste had. Uiteindelijk heb ik jarenlang marvelon geslikt.

Terug naar “Archief”