Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 01 nov 2008 20:05

Rienuku schreef:;)

Thuiszorg is wel meer als steunkousen aantrekken en douchen enzo!
-verpleegtechnische handelingen
-Psychosociale begeleiding
- je ziet het hele plaatje van de client dat is juist het leuke eraan!

(Sorry... maar ik word altijd een beetje boos als mensen kousen aantrekken combineren met thuiszorg. De thuiszorg mag wel van zijn steunkousen imago af!!!!!!!!!!!)

Look:
http://nl.youtube.com/watch?v=tBlrfPx91eE

(dit was mijn stage vorig jaar in de thuiszorg/wijkverpleging)

Dit was niet mijn bedoeling hoor om zo over te komen :oops: , want natuurlijk hoort psychosociale begeleiding erbij e.d., ik had het dan ook anders moeten schrijven en net wat je schrijft vind ik dus ook -je ziet het hele plaatje van de client dat is juist het leuke eraan want ik meende echt dat ik schreef aan jou "van veel plezier!" :D vooral ook omdat ik het zelf zo leuk vind in de thuiszorg, oke?!!

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 01 nov 2008 22:36

Maar het is toch zo dat niet iedereen in de thuiszorg verpleegtechnische handelingen mag uitvoeren? Of ben ik zo verkeerd ingelicht?
AfbeeldingAfbeelding

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 01 nov 2008 22:38

nee hoor, dat mag zeker niet iedereen.

Ik heb 2 jaar als verzorgende in de thuiszorg gewerkt, en herinner het me wel als een tijd van wassen en steunkousen aantrekken. Misschien komt het ook omdat ik nu veel andere dingen doe in het ziekenhuis :wink: Natuurlijk was de thuiszorg wel meer dat dat, maar het wassen en de steunkousen springen er wel bovenuit...
En de begeleiding en dergelijk vond ik niet veel voorstellen :?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 01 nov 2008 22:43

Volgens mij is daar ook weinig tijd voor. En geld.
AfbeeldingAfbeelding

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 01 nov 2008 22:51

Voor de begeleiding bedoel je?

Het zou zo moeten zijn dat er meer tijd voor zou moeten zijn. Maar begeleiden doe je eigelijk continu. Zelfs tijdens het 'billen wassen'
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 01 nov 2008 22:55

Ja ik bedoelde idd de begeleiding, het praatje maken e.d

En eigenlijk is een 'steunkousenimago' beter dan een 'billenwassenimago' :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 nov 2008 22:58

Ik werk nu een maand of 10 in de thuiszorg en ik kom juist veel meer handelingen tegen dan in een verpleeghuis.
Wij hebben 3 routes op een ochtend waar niet eens wassen of steunkousen in voor komen zijn alleen maar handelingen en dan werk ik in een dorp en een stuk polder! En dan hebben we nog 7 routes waar wel wassen enz in voorkomen werk zat. Zo komen wij ook bij een vrouw die een keizersnee gehad heeft en de wond heelt niet enz teveel om op te noemen erg afwisselend wij zijn af en toe net een ziekenhuis.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 01 nov 2008 23:03

Zulke zaken als een niet helende wond viel bij ons onder de verpleging.

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 03 nov 2008 07:14

marierose schreef:
Rienuku schreef:;)

Thuiszorg is wel meer als steunkousen aantrekken en douchen enzo!
-verpleegtechnische handelingen
-Psychosociale begeleiding
- je ziet het hele plaatje van de client dat is juist het leuke eraan!

(Sorry... maar ik word altijd een beetje boos als mensen kousen aantrekken combineren met thuiszorg. De thuiszorg mag wel van zijn steunkousen imago af!!!!!!!!!!!)

Look:
http://nl.youtube.com/watch?v=tBlrfPx91eE

(dit was mijn stage vorig jaar in de thuiszorg/wijkverpleging)

Dit was niet mijn bedoeling hoor om zo over te komen :oops: , want natuurlijk hoort psychosociale begeleiding erbij e.d., ik had het dan ook anders moeten schrijven en net wat je schrijft vind ik dus ook -je ziet het hele plaatje van de client dat is juist het leuke eraan want ik meende echt dat ik schreef aan jou "van veel plezier!" :D vooral ook omdat ik het zelf zo leuk vind in de thuiszorg, oke?!!

OK!!!!!!!! :mrgreen: :D :lol:

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 03 nov 2008 07:18

Hmhm...

ik merk zelf dat de laatste tijd er meer verpleegtechnische handelingen komen. Stoma's, infuzen, wonden, katheters, etc..
Maar wij hebben ook een paar psychiatrische patienten...
Soms is er echt geen tijd voor een praatje, als je bijvoorbeeld een alarmoproep hebt etc. Maar als ik merk dat iemand echt behoefte heeft aan een praatje, dan maak ik daar gewoon tijd voor, dat moet toch kunnen?

Thuiszorg is gewoon geweldig!!!!!!!!!!!1 :mrgreen: :D :o

:wink:

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 03 nov 2008 13:04

Wegens bezuiniging moeten wij als huishoudelijke hulp ook steeds meer andere dingen doen en ondertussen zijn ze ook nog bezig om ons in salarisschaal 10 te gaan doen (i.p.v.salarisschaal 15) want ze willen ons gelijk gaan trekken met de salarissen van schoonmaakbedrijven. Het is dat ik het leuk werk vind anders zou je zeggen: "ja dag alleen schoonmaken en dan weg!", nu heeft mijn thuiszorgmanager gevraagd of ik zelf de pedagoog van dat gezin wil bellen, eigenlijk hoort dat totaal niet bij mijn taken als helpende 1, maar het is dat ik dat leuk vind en misschien dat ik later dan door kan schuiven naar de ggv (in het functioneringsgesprek stelde de thuiszorgmanager dat aan me voor als er een vacature voor het combiteam weer komt of ik dat zou willen) en dan denk ik dan doe ik nu alvast wat ervaring op??!! Maar ik heb ook meteen gevraagd per mail aan de thuiszorgmanager mocht ik weer een tik krijgen of iets dergelijks hoe of ik moet en mag reageren van de thuiszorg. Want in dit jaar is het al de 2e keer dat ik zoiets meemaak terwijl ik in die 17 jaar dat ik dit werk doe in totaal nu 3 keer zoiets is voorgekomen... Raar he?! :? :mrgreen: Hoe gaan jullie hier mee om trouwens? Het vervelende is dat ik nog precies weet wanneer en hoe die dingen zijn gebeurd! Is dat bij jullie ook zo? Alvast bedankt voor een tip hierover hoe of je zoiets verwerkt of hoe jullie erop reageren?

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 03 nov 2008 15:49

Ik ga heel kort de thuiszorg in (3 weken) eigenlijk was het de bedoeling om een stage te lopen van 6 weken, maar omdat er niemand terug komt voor mij uit de thuiszorg, is het verkort. Wat ik opzich best wel jammer vind.

Ik ga voornamelijk voor de laatste handelingen die ik nog moet afronden,
wat ik nu weet is dat ik in wijk 1 geplaatst word.

Wel appart want daar valt het hospice ook onder, en daar doe ik vrijwilligerswerk en daar zal ik dan voor ´het werk´ komen.
Dat zal wel even appart zijn, en verder ben ik gewoon heel benieuwd of dat het wat voor me is.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 nov 2008 17:34

Vandaag hadden we een collega die niet op kwam dagen!
Wilde ik haar bellen werkte het nummer wat ik had niet. Bleek dat ze een nummer had achter gelaten bij ons die niet klopt. Hadden een goed nummer, hebben we de ganse dag lopen bellen, maar vooral dan ook niet je telefoon op nemen :|

Echt irritant. Vooral omdat nu iemand alleen moest staan die al snel last van haar voet heeft en ook nog net haar schoonvader verloren heeft. Ze had al moeite mee deze dienst te draaien.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 08 nov 2008 18:19

Zo dat is idd balen Gerdien B.
Heb je ze nog te pakken gekregen?

Ik heb van de week het rooster gehad voor de thuiszorg, ma school
en di tot vr. stage.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 nov 2008 18:21

nee, maar ik heb het nu terug gelegd naar de coordinator. gelukkig is ze morgen vrij, dus dan hebben we er niet weer last van.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”