Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 31 okt 2008 22:01

pol schreef:Mijn strijkijzer heeft geschroeid, hoe maak ik dat schoon, er zit nu een bruinige aanslag op.

weggooien en niet meer strijken!

Enne je kunt beter keukenkastjes tot het plafond aan toe nemen, hoef je ook niet meer boven op je keukenkastjes schoon te maken. Als je die kastruimte niet nodig heb, nou ja, dan niet maar het is wel makkelijker. Gemak dient de mens. Ik deed trouwens altijd kranten boven op de keukenkastjes, weghalen en het verversen voor andere en het was weer schoon. Niemand die het ziet.
ja, dat is mijn mening dan he.....

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 okt 2008 22:18

MissF schreef:Het is juist slecht voor de wasmachine om de deurtjes open te laten hoor. Voor de droger ook. Ik kreeg pas op mijn kop van iemand, dat het deurtje open stond. Die moet dicht, dat is beter voor je wasmachine en droger (vraag me alsjeblieft niet waarom). Ik poets dat ding trouwens nooit!

Nou, dat heb ik nog nooit gehoord, dat 't slecht zou zijn om 'm open te laten staan. Om te voorkomen dat 't gaat stinken is het echt wel beter om het deurtje (en waspoederbakje) in ieder geval een tijdje na het wassen open te laten staan. Hooguit kan dat gevaarlijk zijn omdat je er tegenaan kunt lopen, er iets in kan vallen of de kat (of kind) erin kan kruipen... maad da's vooral gevaarlijk voor die dieren en personen en niet voor je wasmachine 8).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 okt 2008 22:30

Ik maak het eigenlijk nooit schoon ik gooi wel elke wasbeurt calgon in mijn wasmachine.
Ik laat juist altijd het deurtje open het is een vochtige omgeving en dan gaat het juist stinken als je wasmachine dicht is.
En ik denk zeker als je niet elke dag je machine gebruikt

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 nov 2008 09:10

Ik zal eens navragen aan mijn moeder was het volgens mij, waarom die dingen juist wel dicht moeten (niet helemaal klikdicht, maar iig niet open).

Mijn tweede wasje zit erin, en de handdoeken was van gisteravond is al bijna droog in de droger. Jippie :) Dan nog een witte was, en de was is weer weg.
Wat ik altijd wel irritant vind, is dat er morgen gewoon weer was zal liggen. Dat houdt niet op. Nouja, ik ga er maar vrolijk mee door :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 01 nov 2008 19:58

Zo snel zag ik geen "gedeelte" op deze site over het volgende. Wat zeggen jullie tegen je kinderen als ze zeggen ik geloof niet in God. Ze mogen van mij echt een eigen mening hebben omdat ik niet wil dat het gaat zoals toen ik nog thuis woonde dat alles verplicht was en moest m.b.t. geloof e.d. want dat vond ik echt niet leuk.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 01 nov 2008 20:57

Ik verplaats bovenstaand bericht even naar refowebkids.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 01 nov 2008 21:12

Mij lijkt dat een dichte wasmachinedeur idd stank gaat geven. Maar wagenwijd staat hij hier ook niet open. De droger idem dito.
AfbeeldingAfbeelding

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 03 nov 2008 11:24

Nu het toch over wasmachines gaat...de mijne lekt :? Er komt bij het vullen van de machine water uit het bakje waar de wasmiddel inzit. Later als het programma bij het spoelen is loopt er weer allemaal water langs... Geen idee wat het kan zijn. Iemand ook zoiets weleens gehad? :roll:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 03 nov 2008 11:48

@ansje: nee, nog nooit gehad, lijkt me erg vervelend! Misschien helpt het, het waspoedervakje dicht te kitten en vloeibaar wasmiddel in zo'n bolletje te gebruiken? (zou ook zo sneu zijn om meteen een nieuwe wasmachine te moeten kopen of de oude te laten repareren)
succes ermee, elvira

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 nov 2008 12:36

pfff zeg ik zit nu eindelijk even vanaf 9uur! Ik heb:
gestofzuigd
2 wasjes gedraaid
eentje opgehangen
eentje in de droger
2 opgevouwen
bed verschoond
toilet gesopt
nu wil ik eigenlijk nog: badkamer schoonmaken (wastafel en tegeltjes)
salontafel schoonmaken
stoffen
opruimen

maar ik zie wel hoe ver ik kom, moet ook nog studeren :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 nov 2008 12:40

Ik heb ook niet stilgezeten. I love Monday :mrgreen: :
Strijk van 3 dagen weggewerkt
Was van het weekend gewassen en opgehangen
Gestofzuigd
Avondeten voorbereid
Zwemtas ingepakt
Bedden opgemaakt
nu nog doen:
Naar zwemles met baby
Badkamer en wc schoonmaken
Koken

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 nov 2008 12:42

wat zijn we lekker ijverig zeg!! Als we naast elkaar zouden wonen dan zou de buurt spontaan schrikken :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 nov 2008 13:04

En ik ben al veel te lang bezig met de slaapkamer. Raam is gezeemd aan twee kanten, nachtkastjes zijn leeggehaald, schoongemaakt en opgeruimd. En de kledingkasten zijn nu ook bijna netjes en schoon. Wat een rotklus zeg.
Oja, en het bureau van manlief is schoon en netjes. En nu ben ik het eigenlijk zat, maar een stukje kast moet toch nog ffies.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 03 nov 2008 13:08

Mijn witte was is zojuist klaar. Heb geen zin om het op te hangen, want dan moet ik eerst een andere was gaan strijken :? en ik moet zo weg.
En de badkamer heb ik net gedaan nadat ik gedouched heb, vind ik altijd wel handig om het dan gelijk helemaal maar aan te vegen en op te poetsen :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 nov 2008 13:43

in de winter is het hier niet lekker schoonmaken (lees ramen zemen boven etc...) Eigenlijk moet alles ff een flinke opknapbuurt. Maar weg gaan binnenkort onze slaapkamer maken en heb al mooi behang gezien, vloer en plinten... JIPPIEEEE :mrgreen:

k heb vandaag: was gedraait, opgehangen, een was opgevouwen, de slaapkamers van ons beide opgeruimd en de koffer leeggehaald en spullen opgeruimd.

Terug naar “Archief”