huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 31 okt 2008 20:17

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 31 okt 2008 22:02

[quote="*|Scatie"][/quote]

o ja, jij vindt het dus niets :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 01 nov 2008 18:10

Hihi nee maar ik had iets getypt wat niet klopte en had even geen tijd meer... dus alles gewist.
Maar raar dat ik er wel gewoon krassen opkreeg. Maar het duurt hier nog wel even voor ik op laminaatjacht moet.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 01 nov 2008 19:23

Vandaag al de bloemen uit de tuin gehaald, bloembakken geleegd. Tis nu wel n kale bedoeling allemaal :(. Magoed het seizoen is voorbij, het zag er ook gewoon niet meer uit. Hebben eerder wel eens violen erin gedaan, maar pas in het voorjaar toen bijna het perkgoed er weer in kon gingen ze pas bloeien. En daarbij heb ik een gruwelijke hekel aan violen, vind ze gewoon lelijk :oops:. Behalve die mini's, die vind ik dan wel weer schattig :P.

Alleen nog een aantal fuctia's staan nog volop in de bloei, een betunia en een garanium, dat ding heeft de hele zomer niet gebloeid en nu staat die volop in de knoppen :mrgreen:. Die mogen dus nog even blijven staan :wink:.

Vind de herfst een mooi gezicht, alleen al die bladeren :x. Heb je ze vandaag weggehaald, morgen liggen er weer nieuwe.
Wat de toekomst brengen moge........

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 nov 2008 20:45

Ik zet in de winter al onze bloembakken vol met witte kleine viooltjes. Dat is het enige wat tenminste nog bloeit. Helemaal geen bloemetjes vind ik echt niks.
In de balkonhekbakken hadden we vorig jaar ook witte violen, die deden het zo mooi. Maar in het voorjaar heb ik er allemaal roze zomerbloemetjes ingezet. Die waren nog veel mooier. Ze schijnen het te begeven als het echt koud wordt, maar ze doen het nu nog steeds prachtig. De kans zit er wel in dat ze strak er niet meer zijn, maar volgend voorjaar gewoon weer opkomen. Maar de rest van de plantenbakken zitten echt vol bloemetjes, ook in de winter. Maargoed, dat is dan ook het enige wat wij aan tuin hebben, dus zonder is het meteen heel kaal.
Bij de voordeur hebben we twee boompjes met hedera, die blijven het gelukkig wel altijd doen. Ik vind tuinieren trouwens helemaal niet zo leuk, dus heel soms ben ik blij dat we geen tuin hebben ;)

De kerstlampjes liggen trouwens in een schaal nu. Met een soort rood lint erdoorheen. Maar ik vind het toch niet zo mooi, ik ga denk ik maar van die hele kleine twinkellichtjes kopen, die zijn mooier dan die standaard kerstboomlichtjes in een schaal. En de kerstboom voor het balkon is er ook nog niet, die hadden ze nog niet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 nov 2008 20:47

Nepkerstbomen zijn er al wel, die gaan tenminste lekker lang mee.
ja, dat is mijn mening dan he.....

eml

Re: huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

Berichtdoor eml » 03 nov 2008 23:10

MissF schreef:In het topic 'gezin en huishouden' kwam het al veel te veel aan de orde: hoe woon jij?
Vertel alles, show foto's etc.
En om de link naar relaties te leggen: waarom heb je het zo gedaan, waarom heb je voor dat huis gekozen, waarom voor die inrichting, hoe ervaren je partner/kinderen het etc etc... Dus alles wat je kwijt wilt :)

MissF, waarom heb ik het gevoel dat jij alles achteraf gezien anders gedaan zou hebben? :wink:

eml

Berichtdoor eml » 03 nov 2008 23:16

MissF schreef:Ik zet in de winter al onze bloembakken vol met witte kleine viooltjes. Dat is het enige wat tenminste nog bloeit. Helemaal geen bloemetjes vind ik echt niks.
In de balkonhekbakken hadden we vorig jaar ook witte violen, die deden het zo mooi. Maar in het voorjaar heb ik er allemaal roze zomerbloemetjes ingezet. Die waren nog veel mooier. Ze schijnen het te begeven als het echt koud wordt, maar ze doen het nu nog steeds prachtig. De kans zit er wel in dat ze strak er niet meer zijn, maar volgend voorjaar gewoon weer opkomen. Maar de rest van de plantenbakken zitten echt vol bloemetjes, ook in de winter. Maargoed, dat is dan ook het enige wat wij aan tuin hebben, dus zonder is het meteen heel kaal.
Bij de voordeur hebben we twee boompjes met hedera, die blijven het gelukkig wel altijd doen. Ik vind tuinieren trouwens helemaal niet zo leuk, dus heel soms ben ik blij dat we geen tuin hebben ;)

De kerstlampjes liggen trouwens in een schaal nu. Met een soort rood lint erdoorheen. Maar ik vind het toch niet zo mooi, ik ga denk ik maar van die hele kleine twinkellichtjes kopen, die zijn mooier dan die standaard kerstboomlichtjes in een schaal. En de kerstboom voor het balkon is er ook nog niet, die hadden ze nog niet.

Duuuuuusss, ze liggen in een schaal nu, mmmm duuuus. Verder nog iets interessants gedaan vandaag MissF?? Ik kan me je vragen over "keuzes" ineens goed voorstellen :wink:

Succes!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 nov 2008 09:07

En bedankt, komt niet zo heel positief over, maar dat geeft niet.
Dit topic is er toch voor om over dit soort dingen te beppen?
Mijn leven is ‚‚n en al zinnigheid, en daar heb ik niet altijd zin in, en dan heb ik 'schijt' aan de maatschappij en doe ik lekker even iet zinnig, en ga ik me met de inrichting van mijn huis bezighouden. En soms kom ik er dan achter dat iets toch niet ‚cht leuk is, en doe ik het weer anders.
Ik ken die drang niet, van altijd maar nuttig te moeten zijn, en dat leeft eigenlijk onwijs prettig :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 04 nov 2008 09:30

eml schreef:
MissF schreef:Ik zet in de winter al onze bloembakken vol met witte kleine viooltjes. Dat is het enige wat tenminste nog bloeit. Helemaal geen bloemetjes vind ik echt niks.

Duuuuuusss, ze liggen in een schaal nu, mmmm duuuus. Verder nog iets interessants gedaan vandaag MissF?? Ik kan me je vragen over "keuzes" ineens goed voorstellen :wink:

Succes!

eml: wat een vage reactie! Net alsof je persé elke dag iets 'interessants' moet doen?!?!?! :shock:
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 04 nov 2008 10:18

Ik denk dat ze het gewoon grappig bedoelde hoor....?

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 04 nov 2008 13:36

Wie heeft er ervaring met muurverf in de huiskamer ipv behang? Bevalt dat je en dempt het goed?

Wij hebben namelijk interieuradvies gehad en die kwam met het advies om muurverf te gebruiken. Ze had voor ons bedacht dat we met 3 verschillende kleuren banen op 1 muur moesten gaan werken. Alleen lijkt me dat een heel gepriegel om dat netjes recht te krijgen. Ze had er ook wel een streepbehang voor maar die was slechts 45 per rol. :shock: Vandaar mijn vraag! :)

Weet er iemand trouwens ook nog een grote behangwinkel (met grote voorraad) in de omgeving van Amersfoort waar ze ook veel uni behang hebben tegen betaalbare prijzen? (veeleisend?!?! :wink: ) Dan kunnen we eventueel het muurverf idee uitwerken met behang....

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 04 nov 2008 13:49

wij hebben in de woonkamer 3 muren geverfd, eerst een structuurlaag erop en later de kleur er over heen gesausd. de andere muur hebben wij ook een streep behang . Ik vond als ik de hele woonkamer met dat behang deed beetje streperig :wink:

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 04 nov 2008 14:12

Sorry, zal iets duidelijker proberen te zijn. Het wordt niet zo streperig als jij denkt:

Wij hebben 1 lange gladde muur. In het midden daarvan een rode streep van ongeveer 50 cm breed, aan beide kanten een donkergrijze streep daarnaast aan beide kanten ook weer een rode streep, dan 1,5 meter aan beide zijden donkergrijs en dan aan de uiteindes van de muur beginnen met lichtgrijze verf en dat doorlaten lopen over de rest van de muren. Dus de rest wordt dan lichtgrijs.

Ik hoef ook niet alles gestreept, dan wordt ik gek! ;) Maar ik wil heel graag een mooie warme kleur in de huiskamer en dat wordt nu gecreeerd met die 3 rode strepen.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 04 nov 2008 14:36

Wij hebben 1 muur rood en 2 muren creme ook met muurverf. Staat heel warm. Dus je hoeft helemaal niet zo moeilijk voor te priegelen 8)

Volgens mij zijn jullie echt veeleisend alries. Help.

Terug naar “Archief”