Kinderen en tv kijken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 31 okt 2008 10:00

Dit was mijn eerste kennismaking met het programma. Het begin vond ik ook zeker leuk en enthousiast verteld maar toen die lui binnenkwamen ging er bij mij een knop om en bij de laptop ging er een knop uit. Schreeuwende kinderen tot gevolg maar goed. :? Ik vraag me af of er niet steeds meer grenzen verlegt worden mbt evangeliseren. Het wordt wel steeds populairder gemaakt.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 31 okt 2008 10:30

Is de Mattheuspassion bij jullie dan ook not-done? Daarin wordt tenslotte ook door iemand de rol van Jezus vertolkt. Op die manier kun je alle uitingen, anders dan voorlezen, van de hand doen als Jezus er in voorkomt.

Misschien moet je eens naar het doel van zoiets kijken i.p.v. het meteen veroordelen. Die kids horen een verhaal, dop en kurk maken er een kinderlijke sketch bij. Denken jullie echt dat dop en kurk willen beweren dat ze als Jezus zijn? Natuurlijk niet! Het zijn juist van die heerlijke klunzen! Ze willen iets duidelijk maken, zorgen dat een verhaal blijft hangen. En kids vinden dat geweldig.

Mijn nichtjes kijken het ook regelmatig en we merken dat ze er echt veel van mee krijgen! Als ze soms ruzie maken of kattig doen en ze worden daarop aangesproken gaan ze zelf wel eens zingen: niet stelen maar delen, geen klap maar een kus...
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 okt 2008 10:39

Daar ben ik het wel mee eens Jo'tje. Ik geloof ook niet dat een dop en een kurk zo serieus genomen moet worden, hoewel ik het wel snap als het soms spottend overkomt. Ik zou het zelf in het begin ook hebben.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 31 okt 2008 12:41

Mij is altijd geleerd dat als ik voel dat iets niet goed is ik er ook niet heen moet gaan, naar kijken moet etc. Ik vind dit niet eerbiedig over komen dus wil niet dat mijn kinderen er naar kijken. Dat heb ik ze ook uitgelegd en mijn zoon van 8 begreep dat. Die kleintjes niet, ja die zijn ook nog maar 2 en 3.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 31 okt 2008 12:46

Ik heb het ook een keer gezien en uitgezet Annet, ik heb er hetzelfde gevoel bij als jij denk ik. :)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 okt 2008 13:03

Ik heb geprobeerd het te kijken om te weten waar het hier over gaat, maar mijn computer speelt het niet. Maar goed, ik hou er ook helemaal niet van als mensen Jezus 'spelen'. Dus wat dat betreft geef ik je helemaal gelijk Annet. Ben nu toch wel heel benieuwd geworden wie Dop en Kurk nu zijn..

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 31 okt 2008 13:14

Misschien heb je kliksafe dat ie het niet af wil spelen omdat het "fout" is? :mrgreen: De schotse versie dan van kliksafe 8)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 okt 2008 13:24

*Annet* schreef:Misschien heb je kliksafe dat ie het niet af wil spelen omdat het "fout" is? :mrgreen: De schotse versie dan van kliksafe 8)

Hihihaha. Nee dat is het denk ik niet. Ik kan trouwens ook geen Nederland zingt kijken. Misschien is dat ook wel fout volgens de Schotten. Er wordt namelijk op instrumenten gespeeld! :mrgreen:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 31 okt 2008 13:25

jamillah schreef:Ik heb het ook een keer gezien en uitgezet Annet, ik heb er hetzelfde gevoel bij als jij denk ik. :)

Ik zie God als heilig en de Bijbel als een heilig boek en ik vind dat de eerbied weg is met die gasten. Zo houd ik ook niet van christelijk theater of drama.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 okt 2008 13:26

Wij hebben geen tv gewoon omdat ik het spuuglelijk vind staan in een huiskamer. En een tvkast vind ik ook niet mooi.
Maar ik ben niet tegen tv kijken maar ik kijk niet alles. Wat ik wel kijk is het nieuws en opsporing verzocht enz. Maar dan allemaal via internet.
Maar dat vind ik niet fout. Bij mij thuis hadden we wel tv maar daar werd ook selectief gekeken en dat gaat al jaren goed.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 31 okt 2008 13:32

Paar weken geleden hebben wij Digitenne genomen en weet je, de volgende dag had ik er al weer spijt van. Ook naar de kinderen toe, vind ik, dat we het niet kunnen maken. Ik geef er geen drol om maar mijn man kijkt graag en ik vind dat je dan niet tegen de kinderen kunt zeggen dat ze niet mogen kijken. Wat bleek, we hadden slechte ontvangst en konden binnen 4 weken zonder kosten annuleren dus dat kastje is de deur weer uit. De jongens kunnen gewoon video of dvd kijken en wij weten wat ze zien.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 okt 2008 13:39

Ik heb ook twee dvdtjes voor Michael en dat vind ik wel weer best. Gewoon als hij even humeurig is of als ik boven moet stofzuigen ofzo. Erg he, een kindje van 9 maanden achter een dvd zetten.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 okt 2008 13:39

O ja, wat is dat Digitenne dan Annet?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 31 okt 2008 13:45

dat is een of ander kastje van KPN waarmee je tv moet kunnen ontvangen. Was lekker goedkoop dus daarom namen wij hem. Het voordeel van die paar weken tv was dat we geen "ruzie" om de laptop hoefden te maken want he was watching tv

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 31 okt 2008 13:59

Wij hebben voor 100 euro een tv overgenomen, maar die is het nu aan het begeven.. Alsie kapot is kopen we geen nieuwe meer.
De kids kijken hier enkel nog maar Bob de Bouwer en Thomas de stoomlocomotief via DVD en dat kan ook op de laptop.
Het enige wat ik misschien zal missen zijn mijn favo Crime series maar die zijn ook op DVD te verkrijgen. 8)

Terug naar “Archief”