huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 30 okt 2008 16:46

*|Scatie schreef:Ik was net nog even bij de Ikea en geprobeerd of het laminaat er krasvrij is... maar helaas, zonder al teveel moeite kreeg ik er toch een kras op met m'n sleutel.
Jammerz... nou ja dan verder op zoek.

Ik had dat ook getest, maar ik kreeg er geen kras van. Wel overigens op de eettafels, dus voor ons geen eettafel van de ikea.

@:88alries88: je kan ook even bij de drogisterij vragen voor spul. Vaak kunnen ze daar nog wel advies geven.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 30 okt 2008 17:01

rosekapje schreef:
Race406 schreef:
rosekapje schreef:dat ga ik ook proberen, wij hebben het in de trapgaten ook, maar daar zie je ook van alles op komt door er met iets tegen aan stoten.

Je moet ook rustig de trap op en af lopen, toch? :mrgreen:

kom jij dat rustig eens voordoen? :wink:

Ja hoor! Als de trap stevig genoeg is.... :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 okt 2008 18:58

rosekapje schreef:Hier 2 plaatjes van onze vloer.

Afbeelding

Afbeelding

Die vloer vind ik zo gaaf he! Mijn vriendin heeft hem ook, en dan met teakhouten meubels in dat bruin, en exact die bruine kleur muur. Prachtig!
Al vind ik het wel een kleur die 'gewaagd' is, niet alles kan er bij, vind ik. Maar wel onwijs mooi.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 okt 2008 19:16

Oja, manlief vindt een boom met lichtjes op het balkon goed :mrgreen:
Ik zei:' Weetje, een kerstboom in huis vinden wij allebei heeeeel stom he....'
Zei ie:' Ja dat klopt, en ja, je mag van mij een boompje op het balkon zetten, al is het maar in een grijze bak, en al weet je maar meteen dat ík het onwijs stom vind, en dat jij hem dus haalt, en aan iedereen vertelt dat het jouw idee was, en jij het leuk vindt.'
Whahha, de schat ;) Hij maakte er een geintje van, maar vind het echt raar, maar het boeide hem niet. Hij vond het wel best.

Dus morgen ga ik maar eens een boompje uitzoeken als ze die al hebben :D En dan in de kamer gewoon een glazen vaas met lampjes en kerstballetjes ertussen ofzo

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 30 okt 2008 19:20

Lekker vroeg erbij missF :D

Mooie vloer Rosekapje! Zoiets zou ik ook wel willen.

Op mijn slaapkamer heb ik zo'n 10 jaar laminaat liggen van Ikea, het goedkoopste van het goedkoopste. Ik vind het heel erg meevallen met de krassen, zo zuinig ben ik er ook weer niet op...
Nu is een slaapkamer ook wel anders dan een woonkamer, maar toch.
AfbeeldingAfbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 okt 2008 20:42

88alries88 schreef:Heeft er hier iemand ervaring met het schoonmaken van een gespachtelputze(of hoe schrijf je dat) muur?

Wij zijn nu hard aan het klussen in ons huis, en op de bovenverdieping zijn alle muren gespachtelputzt. Ziet er hardstikke netjes uit nog, alleen in onze slaapkamer zie je precies waar het bed en de nachtkastjes van de vorige bewoners tegen het bed gestaan hebben. Heeft iemand een tip hoe ik dat schoon kan maken?

Met een sopje van groene zeep en een zachte borstel en vervolgens het vocht erafdeppen met een schone doek.Anders krijg je alsnog vlekken. Zo hebben wij tenminste de spachtelputzmuren schoongemaakt op aanraden van onze stucadoor,

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 okt 2008 20:49

Aparte vloer rosekapje!! Al zou zo'n kale vloer het niets voor mij zijn. Wij hebben een eikenhouten vloer die in de olie gezet is. Daar zie je echt helemaal niets op en is nog warm aan je voeten ook.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 30 okt 2008 21:21

kirsten schreef:
*|Scatie schreef:Ik was net nog even bij de Ikea en geprobeerd of het laminaat er krasvrij is... maar helaas, zonder al teveel moeite kreeg ik er toch een kras op met m'n sleutel.
Jammerz... nou ja dan verder op zoek.

Ik had dat ook getest, maar ik kreeg er geen kras van. Wel overigens op de eettafels, dus voor ons geen eettafel van de ikea.

@:88alries88: je kan ook even bij de drogisterij vragen voor spul. Vaak kunnen ze daar nog wel advies geven.

ik heb ook zeer goede ervaringen, met ikea vloer, ik ben echt niet netjes en kids mogen in huis fietsen (met hun 3wielertje)en de vloer bleef heel goed.
en dekraswaardigheid van de tafels zal wel liggen aan welke je hebt, en waar hij van gemaakt is.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 30 okt 2008 21:30

Zeker, daar ben ik het met je eens. Maar ik ben heel vaak eettafels daar tegen gekomen die enorm krassen (zullen ze daarom ook vorken neerleggen? :mrgreen: ) Wij willen trouwens wel een klein eetkamertafeltje extra voor in de keuken. Deze wordt wel van de ikea, maar dan maakt dat krassen me ook niet uit. Ik vind de leen bakker qua tafels wat beter zeg maar.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 okt 2008 22:58

Heeee Rosekapje, die vloer hebben wij in de slaapkamer. Hij is keigaaf!
ja, dat is mijn mening dan he.....

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 31 okt 2008 09:00

*Annet* schreef:Heeee Rosekapje, die vloer hebben wij in de slaapkamer. Hij is keigaaf!

ja he, ben er echt onwijs blij mee.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 okt 2008 09:44

Ik vind trouwens houten vloeren en tafels zonder krassen te steriel.
Onze salontafel hebben we via marktplaats gekocht, koloniaal. Nou, die is juist een beetje afgeleefd. Maar dat vind ik juist mooi, dan lijkt het wat ouder. Net als de vloer, die ziet er eigenlijk helemaal niet meer uit, maar daarom istie ook zo mooi :) (en die ís ook al echt oud). Alleen onze eettafel heb ik wit geschilderd, daar zie je het wel snel op als er stukjes verf afvliegen, en dat is minder mooi. Maar ach, zelfs dat vind ik geen ramp, want eronder zit toch de koloniale tafel die het was, dus hebben we een wit met bruine tafel :D
Dus ik vind een beetje krassen juist totaal niet erg

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 31 okt 2008 09:50

Juultje77 schreef:Annet: speciaal voor jou een foto :wink:

AfbeeldingAfbeelding

Je hebt me op een idee gebracht Juultje! Gister ben ik naar het tuincentrum geweest en twee kleine vaasachtige vazen gekocht met een hele berg kleine kerstballetjes in wit (glimmend en mat), ivoor (glimmend en mat) en cacao (glimmend en mat). De vaasjes zelf zijn model zandloper alleen dan groter. Tja, hoe moet ik dat uitleggen :roll: . Mijn moeder was mee en helemaal enthousiast en toen mijn man het zag vond tie het ook helemaal leuk. Thanx voor het idee!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 31 okt 2008 09:52

Graag gedaan :lol: :wink:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 31 okt 2008 09:55

Ik ben het opzich wel met je eens hoor MissF, alleen moet het wel staan bij het soort tafel. Bij sommige tafels vind ik het echt lelijk.

Ik heb nog eens het laminaat van de ikea getest (Ik had van die proeflaminaatstukjes meegenomen) en ik krijg echt geen krassen hoor. Zelfs niet bij goedkoop laminaat van 4,59.

Ik vind deze tijd van het jaar ook zo gezellig. Wij hebben van die punten met lichtjes erin en die gaan binnenkort ook weer uit de kast gehaald worden. Zo gezellig!

Terug naar “Archief”